Gå til innhold

Effektgjerrig Athlon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke denne bare re-branda?

Jeg har en Athlon 64 X2 BE-2400 i min stue PC, den oppererer på 2300MHz, har en TPD på 45W, og er produsert med 65nm. Ser ut som om det er samme CPU...

 

 

Er en sånn en og 780G den perfekte stue-PC for pengene?

Tja, hvis du ønsker lavest mulig strømforbruk så burde du heller kombinere denne prosessoren med GeForce 8200 chipset.

Lenke til kommentar

Er ikke denne bare re-branda?

Jeg har en Athlon 64 X2 BE-2400 i min stue PC, den oppererer på 2300MHz, har en TPD på 45W, og er produsert med 65nm. Ser ut som om det er samme CPU...

 

 

Er en sånn en og 780G den perfekte stue-PC for pengene?

Tja, hvis du ønsker lavest mulig strømforbruk så burde du heller kombinere denne prosessoren med GeForce 8200 chipset.

 

HOHO!

 

780G er det chipsettet med LAVEST strømforbruk, under 1 WATT idle til og med.

fult system MED hk cpu disk, dvd rom load = 73 watt idle 40 watt!

 

780G+X2 45 watt cpu'ne = god saker ;)

Lenke til kommentar
Jeg har en AMD BE2300 (45W) og den peaker på begge kjernene ved avspilling av noe 1080p HD materiale. Tror dere disse burde være bedre skikket til jobben?

 

Tja, eller kanskje et skjermkort som kan avlaste CPU når det gjelder HD materiale... ATI har jo noen sånne kort i Radeon serien som er god på HD.

Lenke til kommentar

Effektgjerrig er bra! Dette er noe jeg vil ha mer av fremover!

 

Er en sånn en og 780G den perfekte stue-PC for pengene?

Tja, hvis du ønsker lavest mulig strømforbruk så burde du heller kombinere denne prosessoren med GeForce 8200 chipset.

 

Er man ute etter det laveste effektforbruket er nok 690G enda bedre enn Geforce 8200. Husker jeg leste en test av en laveffekts Athlon parret med Geforce 8200 og 690G opp mot en Intel Exxxx og passende hovedkort. Mener det var hos Tech Report jeg leste testen, men finner den dessverre ikke igjen.

Lenke til kommentar
HOHO!

 

780G er det chipsettet med LAVEST strømforbruk, under 1 WATT idle til og med.

fult system MED hk cpu disk, dvd rom load = 73 watt idle 40 watt!

 

Nix. Der tar du nok grundig feil!

 

Fersk test fra AnandTech:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3288

 

Samtlige testet ligger GF8200 et hestehode foran 780G.

 

Og ja... GF8200 er det første chipsetet fra NV som bruker den nye VP3, det vil altså si full akselerering av VC-1, for de som byr seg om dette.

Lenke til kommentar

Avlasting fra skjermkort fungerer ikke med alle formater, og det er kun der jeg ikke har avlasting jeg får problemer. (Matroska)

 

Jeg har prøvd å klokke litt, men på 2Ghz er det fortsatt peaking på begge kjernene. Derfor er jeg usikker på om det er noe revolusjon å gå opp til 2,3Ghz.

Lenke til kommentar
Jeg har en AMD BE2300 (45W) og den peaker på begge kjernene ved avspilling av noe 1080p HD materiale. Tror dere disse burde være bedre skikket til jobben?

 

Tja, eller kanskje et skjermkort som kan avlaste CPU når det gjelder HD materiale... ATI har jo noen sånne kort i Radeon serien som er god på HD.

 

 

780G avbelaster CPU!!!!!!!!!!

 

Sempron @ 1.8 ghz greier 1080 P med 780G ;)

 

Klarer ikke å bli klok på intel sine modell navn..

 

BE serien er ikke så lett nei, phenom er ganske så enkel og sier klart og tydlig

 

xx0x = TLB BUG

xx5x = Non buggy.

 

like athlon xp, pga nummeret sa noe om klokke hastigheten :p

Lenke til kommentar
Jeg har en AMD BE2300 (45W) og den peaker på begge kjernene ved avspilling av noe 1080p HD materiale. Tror dere disse burde være bedre skikket til jobben?

 

Hva med drivere, Bios, osv? Mulig det er software relatert?

 

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread....66#post13708166

 

Not only that, if you are using the wrong version of FFDshow (which most people are) chances are your CPU is working way harder than it needs to. I did a simple test and compared the stable to beta during 1080p playback and noticed a dramatic decrease in cpu usage. from 60-80% down to a stable 25%. I'm using an Athlon x2 4400+ with 2 gigs ram.

 

 

 

Fersk test fra AnandTech:

http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=3288

 

Samtlige testet ligger GF8200 et hestehode foran 780G.

 

Svakheten med den testen er at de kun har målt forbruk/watt, men ikke har testet performance/ytelse ved bruk i relevante applikasjoner. Først når vi får se en oversikt over ytelse vs. watt, kan man si noe endelig. Regner med det vil dukke opp denslags sammenlignende tester om ikke lenge. (eller finnes det noen der ute allerede?)

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar
Kjære amd, det er bra dere prøver, men få ut fingen å lage noen prosessorer som kan måle seg med intel etterhvert i ytelse, vet dere klarer det hvis dere vil

 

unnskyld?? kan du vise oss en Intel socket 775 som kan måle seg med AMD 4850e nevnt i denne tråden, med hensyn til ytelse/lav watt/pris ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...