Gå til innhold

Kulturo: Del Toro tar Hobbiten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hobbiten blir vel på spansk den også :hrm:

Jeg tror du kan belage deg på engelsk jeg, da det også er hva del Toro pleier å lage av filmer (3 av 4 siste filmer er engelsktalende). Men det var vel heller ikke alvorlig ment :)

 

Lurer på hva dette vil ha å si for del Toro sine andre prosjekter, om han skal flytte til NZ.

Lenke til kommentar

Filmen blir vel dubbet til spansk og andre språk for de som ikke gidder lese subtitles uansett :roll:

 

Uansett veldig god nyhet :D

 

Håper Del Toro bringer litt av magien fra Pans Labyrint inn i denne. Lurer på hvordan Del Toros versjon av ringenes herre ville blitt :hmm:

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Eventyrfilmer egner seg fint på spansk, noe Pans Labyrint viste, tror engelsk ville ødelagt litt av magien der. Men klart, når boka originalt er på engelsk så må jo nesten filmen bli på engelsk, samt språkene han oppfant for sitt univers.

Selv om jeg elsker at del Toro tar prosjektet så er det litt på akkord med boken som tross alt er en barnebok, jeg er rimelig spent på om han og Peter Jackson klarer å få ut en film som fenger både unge barn og gamle barn. Det ville være litt synd om det ender opp som en veldig mørk voksenfilm mtp nettopp hva boken er, selv om jeg elsker mørke eventyrfilmer.

 

Okke som, Hobbiten troner over Ringenes Herre for meg og har en helt spesiell betydning etter at jeg leste denne flere ganger på rad som liten gutt. Det er bare denne og Den Uendelige Historien som står skikkelig høyt i kurs her i gården som eventyrbøker.

Lenke til kommentar
Eventyrfilmer egner seg fint på spansk, noe Pans Labyrint viste, tror engelsk ville ødelagt litt av magien der. Men klart, når boka originalt er på engelsk så må jo nesten filmen bli på engelsk, samt språkene han oppfant for sitt univers.

Selv om jeg elsker at del Toro tar prosjektet så er det litt på akkord med boken som tross alt er en barnebok, jeg er rimelig spent på om han og Peter Jackson klarer å få ut en film som fenger både unge barn og gamle barn. Det ville være litt synd om det ender opp som en veldig mørk voksenfilm mtp nettopp hva boken er, selv om jeg elsker mørke eventyrfilmer.

 

Okke som, Hobbiten troner over Ringenes Herre for meg og har en helt spesiell betydning etter at jeg leste denne flere ganger på rad som liten gutt. Det er bare denne og Den Uendelige Historien som står skikkelig høyt i kurs her i gården som eventyrbøker.

 

Rent personlig så mener jeg de bør holde seg til samme atmosfære som LOTR. Om de går over til en mer "barnslig stil" (slik jeg oppfattet boken), så blir det litt malplassert da filmene vil bli sett på som prequels. Og historien er jo egentlig dyster til tider. Men LOTR var filmer som helt klart fenget både barn og voksne. Men dessverre litt for skummel for de yngste (jeg viste mine unger den første, men måtte nok innse at de må bli litt eldre for at det ikke skal ødelegge nattesøvnen. Men de var helt oppslukt).

 

Det jeg frykter mest er at de skal "ufarliggjøre" stilen, slik at vi får noe mer i stil med The Golden Compass. Jeg klarer bare ikke å se at de kan filmatisere hobbiten i en barnevennlig utgave, uten at det blir helt ute av takt med LOTR-filmene. Neverending Story var nå også ganske skummel og mørk i filmversjonen, som jeg personlig ble helt bergtatt av som liten. :)

 

Kjenner jeg del Toro riktig så vil det nok komme et par scener som vil skremme tupeen av enkelte :wee:

Lenke til kommentar

Selv om jeg er en stor LOTR-fan, så kunne jeg gjerne sett at de gjorde Hobbiten helt annerledes, og ikke bare som en prequel. Nå skal det jo sies at Hobbiten egner seg bedre for barn enn LOTR, mtp at den er mer lettlest, men skulle gjerne sett at de laget en mer voksen film, eventuelt at de hadde helt andre skuespillere og en annen tolkning av hvordan skapningene skal se ut.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...