Gå til innhold

Last ned ny Ubuntu


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje et dumt spørsmål her. Hvordan tjener disse selskapene penger? De er kanskje ikke fullt så griske som M$ som gjerne tar 3000kr for et operativsystem, men å dele ut gratis er veldig lite inntekstgivende. Ikke er det reklame i systemet heller...

 

Har forresten planer om å legge inn YellowDog 6 på ps3'n min. Noen som har prøvd det? Lever i håpet om at den da kan spille av 720p-mkv-filer. Håper Sony legger inn støtte for det også jeg da.. naiv og blond som jeg er..

Endret av newman221
Lenke til kommentar

skal installere den i dag, håper bare min hp pavillion dv 9232 fungere på denne versjonen.

nettverkskortet er ikke støttet helt ut. og får å kunne installere må jeg bruke noapic som deaktiverer usb portene på 7.10

 

så.. er det noen fra dv 9000 serien som har prøvd og fått det til å fungere?

 

har lest her at 9000 og 6000 serien støtter, men jeg har mine tvil :(

 

http://aldeby.org/blog/?page_id=87

Lenke til kommentar
Kom denne versjon tidligere enn planlagt? Synes å huske jeg tidligere har lest juni 2008 som realease date :hmm:

 

Nei, Ubuntu kommer alltid i April og Oktober hvert år. Det er derfor versjonsnummeret er slik det er. 8.04 betyr år 2008, måned 4, eller April 2008. ;)

 

EDIT: Men i Juni kommer Firefox 3.0. :D

Endret av elbeem
Lenke til kommentar
Når kommer kubuntu? :)

Den ble sluppet samtidig og kan f.eks lastes ned her.

 

Takker! :)

 

 

Om jeg som den Linux n00ben jeg er har forstått det rett, så er kubuntu det samme som ubuntu bare med KDE?

Ergo en litt mer "avansert" utgave? Eller er jeg helt på villspor nå? :p

 

 

EDIT:

 

Blah, hva skjer med at alle linkene til Kubuntu 64bit (KDE4 Remix) ikke ser ut til å virke? :dontgetit:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Som alltid med nye Ubuntuversjoner er det en hel del bugs som ligger igjen ved release. Noen av disse kan være betegnet som "kritiske" eller av "høy" viktighet. Det lønner seg å se etter om noen av disse har en påvirkning på DIN maskin fordi endel av disse er relatert til f.eks grafikk/lydkortet du bruker. Vær oppmerksom på at Firefox 3.0 har begrensninger mht Java/Flash/Multimediatillegg og tema - langt ifra alt har FF30støtte enda.

 

Verdt å merke seg er også at Ubuntu har en Milestone 8.04.1 med tentativ releasedato 01 Juli 2008. Det ser ut til at de har som mål å levere en relativt bra release da.

 

Uansett - vet oppgradering / Nyinstallasjon - ta vare på dine tema osv - Ta BackUP!!

Her er noen av bug'ene - et utdrag

Kritisk: 110125 [nvidia] GL xscreensavers crashed linux-restricted-modules-2.6.24

(high) 108527 X freezes when compiz is enabled on ATI X300 xserver-xorg-video-ati

(high) 195608 [Hardy FR] enhance recipe format to allow specifying an existing partition partman-auto

(high) 197237 gnome-app-install crashed with ImportError in <module>() - another program had the apt lock

(high) 120834 intel gm965 freezes with 3d applications mesa High

(high) 182489 Atheros wireless (AR5007) not working on ASUS Eee PC linux-restricted-modules-2.6.24

(high) 184788 rtl8180 and rtl818x disabled in kernel Makefile linux-ubuntu-modules-2.6.24

(high) 197959 [Hardy]Recent kernel update to 2.6.24-11 breaks b43 (with bcm4312) Fix Committed

(high) 153521 fonts are blurred with subpixel rendering fontconfig High

(high) 209520 SMB error: Unable to mount location gvfs High

(high) 192888 firefox crashes on flash contents libflashsupport High

(high) 192888 firefox crashes on flash contents milestone ubuntu-8.04.1 pulseaudio High

(high) 191027 "Failed to connect stream: Invalid argument" milestone ubuntu-8.04 pulseaudio High

(high) 118936 Alacarte does not recover deleted menu items milestone ubuntu-8.04 alacarte High

(high) 212098 "easy" file sharing not notifying about logout/login nautilus-share High

(high) 195013 Firefox 3 and xulrunner 1.9 needs translations branch midbrowser High

(high) 202460 Hardware Testing app hangs milestone ubuntu-8.04 lshw High

 

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/hardy/+bu...s=Fix+Committed

Endret av omaha
Lenke til kommentar
Når kommer kubuntu? :)

Den ble sluppet samtidig og kan f.eks lastes ned her.

 

Takker! :)

 

 

Om jeg som den Linux n00ben jeg er har forstått det rett, så er kubuntu det samme som ubuntu bare med KDE?

Ergo en litt mer "avansert" utgave? Eller er jeg helt på villspor nå? :p

 

Du har teknisk sett rett. Men det er ikke noe problem å installere KDE fra Ubuntu eller Gnome fra Kubuntu ved hjelp av pakkebehandleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...