Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hyggelig for dem da. Mer penger til Steve Jobs.

Men om det blir høyere eller lavere pris aner jeg ikke.

Spennende om hvor grådi han er...

 

Kanskje gi noe til vedledighet som feks Kreft.

Kreft is in! Nowdays.

 

Bill Gates har stort fond for AIDS...

 

Apple? Ja har lyst på ja, men for "kjedelig" angående oppgraderinger, spesiele hovedkort osv, dyrt når man ikke har mulighet for og gjøre enkelte oppgraderinger... iPlod ser fin ut, men kjøper neppe en iplod til meg selv. Skal ha en spiller som er mulig og lagre filer på...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Vel, slik er det med proprietær programvare.

Ikke nødvendigvis. Bare se på Google.

KML har blitt åpen standard. Samme med Sitemaps. De har brukt åpne standarder i Google Talk og de åpner produktene sine til andre utviklere.

 

Det er ikke propritær programvare som er problemet. Det er propritære standarder.

Lenke til kommentar

Tipper Apple i har tatt noe av kaka nå. :p

 

http://www.collegehumor.com/video:1811646

 

72 kroner i inntjening per solgte enhet er ikke all verden.

 

Det er en årsak til at jeg ikke kjøper OSX. Man må kjøpe en Apple-PC for å kjøre det (lovlig).

 

Det kan umulig stemme. De bruker jo hovedsaklig standard PC-deler med et annet operativsystem. Se på Dell da, om Apple har så lite profitt må Dell gå i minus.

Lenke til kommentar

Apple-maskiner er dyre hvis man kjøper rett før ei produktoppdatering, da Apple skjeldent setter ned prisene, men heller oppgraderer hardware.

 

Da jeg kjøpte min Mac Pro, ville jeg ha betalt MER om jeg hadde bygd selv. Oprativsystem og iLife hadde jeg heller ikke fått. MBP betalte jeg litt mer for enn en tilsvarende dell, men fikk dog aliminiumkabbinett og LED-backlight i skjermen, (Dell hadde ikke det på de aktuelle modellene da jeg kjøpte), hadde heller ikke fått os x.

 

Når det gjelder oppgradering av hardware, er vel iMac og Mac Mini de enste det er litt problematisk på. På mac proen har jeg selv satt inn mer ram, mer hardiskplass, og jeg har inne ei bestilling på nytt skjermkort. iMac og Mac Mini kan man afaik selv skifte ut ram og harddisk i. På macbooks (pro) kan man lett skifte ut ram og harddisk (mulig man bryter garanti på MBP ved skifte av harddisk..?), akkurat som på de fleste andre laptops.

Lenke til kommentar
72 kroner i inntjening per solgte enhet er ikke all verden.

 

Det er en årsak til at jeg ikke kjøper OSX. Man må kjøpe en Apple-PC for å kjøre det (lovlig).

 

Lurer litt på hvordan du har regna dette.

Iflg tallene i artikkelen har de hatt en omsetning på 7,5 mrd og solgt ca 15 mill enheter (Mac, iPod, iPhone), dvs at de har en omsetning på ca 500$ pr enhet. En nettoinntjening på 14% av dette er svært bra i dette markedet.

 

PS: Jeg skjønte heller ikke logikken bak å ikke ville ha OSX fordi du da må ha en Apple-PC. Vil du da heller ikke ha Windows fordi du da må ha en PC med X86-arkitektur?

Lenke til kommentar
PS: Jeg skjønte heller ikke logikken bak å ikke ville ha OSX fordi du da må ha en Apple-PC. Vil du da heller ikke ha Windows fordi du da må ha en PC med X86-arkitektur?

 

Nå er det nå en gang slik at nye Apple-PCer er x86 de også. Forskjellen på Windows og OSX på dette området er at Microsoft ikke legger noen begrensninger på hvilken maskinvareleverandør man har lov til å bruke. Apple sier at man kun har lov til å kjøre OSX på Apple-maskinvare. Det vil si at for at jeg skal kunne prøve ut OSX, noe jeg har lyst til, så holder det ikke at jeg kjøper OS-et til kr 990,-. Jeg må kjøpe en ny PC. En mac mini koster 4990,- pluss skjerm etc. Det er for øyeblikket uaktuelt for min del.

 

Jeg ser poenget med å låse brukerne til maskinvareleverandør. Da vet programvareutviklerne nøyaktig hva slags maskinvare programvaren skal kjøre på og stabilitet blir da enklere å oppnå. Det meste av ustabilitet i Windows kan spores tilbake til dårlige drivere utviklet av maskinvareleverandøren. De fleste brukere trekker den forhastede konklusjonen at Windows er ustabilt. Dette slipper OSX å heftes med da de har stålkontroll på hva som kjører under panseret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...