Gå til innhold

Har plass til to simkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har jo lest om den samsung duos. Det virker som om de har løst dette på en grei måte.

 

Jeg må si jeg er skuffet over at ingen av de store kan komme med en windows eller symbian-mobil som kan dette.

Jeg er ikke avhengig av to mobiler, men foretrekker å ha en til mitt norske, og en til mitt danske. Det hadde jo derfor vært kult hvis jeg kunne få ÈN BRA telefon til det, i stedet for å måtte drasse rundt på to.

 

Kan godt forstå at eksempelvis Nokia heller vil selge to telefoner, men så kan de heller ta litt ekstra for den da, hadde gjerne betalt opp i mot en tusenlapp ekstra for min n82 om jeg samtidig kunne kvittet meg med den andre mobilen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er rart at dette ikke har kommet tidligere.

 

Dette hadde kanskje gjort det enklere for de som i større grad må veksle mellom jobb og privat. I stedet for å ha en mobil du må skatte flere tusen på i året, og i stedet for å ha to mobiler, der du slår av din på jobb, og legger jobbmobilen igjen hjemme, så kan du med en slik løsning hadde de glatt kunnet sluppet unna skatten på å ha "firmatelefon" samt styret med å bytte telefoner.

 

Med et tastetrykk kan du bytte fra jobb til privat og motsatt, og fortsatt ha alle kontakter og meldinger osv osv.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
Dette hadde kanskje gjort det enklere for de som i større grad må veksle mellom jobb og privat. I stedet for å ha en mobil du må skatte flere tusen på i året, og i stedet for å ha to mobiler, der du slår av din på jobb, og legger jobbmobilen igjen hjemme, så kan du med en slik løsning hadde de glatt kunnet sluppet unna skatten på å ha "firmatelefon" samt styret med å bytte telefoner.

 

Med et tastetrykk kan du bytte fra jobb til privat og motsatt, og fortsatt ha alle kontakter og meldinger osv osv.

Du skatter ikke bare av bruken på firmatelefon, men muligheten for å kunne bruke den! Du må fysisk legge telefonen igjen på jobb for å slippe skatt helt!

Lenke til kommentar
Dette hadde kanskje gjort det enklere for de som i større grad må veksle mellom jobb og privat. I stedet for å ha en mobil du må skatte flere tusen på i året, og i stedet for å ha to mobiler, der du slår av din på jobb, og legger jobbmobilen igjen hjemme, så kan du med en slik løsning hadde de glatt kunnet sluppet unna skatten på å ha "firmatelefon" samt styret med å bytte telefoner.

 

Med et tastetrykk kan du bytte fra jobb til privat og motsatt, og fortsatt ha alle kontakter og meldinger osv osv.

Du skatter ikke bare av bruken på firmatelefon, men muligheten for å kunne bruke den! Du må fysisk legge telefonen igjen på jobb for å slippe skatt helt!

Nettopp, poenget er at en ikke er tilgjengelig på jobbmobilen utenom arbeidstida, og at en ikke skal kunne dra nytte av "gratis" mobil utenom arbeidstida. En mobil med to sim-kort muliggjør det.

 

Istedet for at jobben gir deg en telefon (og registrerer det som en skattepliktig firmatelefon), så kan de heller gi deg en ekstra slant penger i form av lønn, som du da skal kjøpe en mobil for, med mulighet for dobbelt sim-kort. Den summen skal da dekke kjøpet av mobilen, samt den ekstra skattekostnaden som den litt høyere engangslønnen innebærer for din del. Det kan være opp til deg om en fullpris mobil eller en mobil med abn for privat bruk. Deretter gir jobben din deg sitt sim-kort, som du skal bruke i arbeidstida, verken mer eller mindre. Dermed har du ikke firmatelefon.

 

Nå er ikke jeg helt inne i bedriftsøkonomi, og hva som er mest gunstig økonomisk sett for arbeidsgiveren, men evt kan kanskje du få telefonen fra jobben, og at verdien av den blir oppført som inntekt. Da må du fortsatt skatte noe ekstra pga litt mer inntekt, men på langt nær flere tusen som det er i dag.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Men har noen funnet noen nettbutikk som selger denne enda? Har funnet en filippinsk butikk, men har ikke lyst til å legge igjen visanummeret der uten anbefalinger (theinboxstore.com)

 

 

Har funnet noen modeller på mototek.no som har dualsim men ikke på langt nær til å bruke som jobbmobil..

Lenke til kommentar
Men har noen funnet noen nettbutikk som selger denne enda? Har funnet en filippinsk butikk, men har ikke lyst til å legge igjen visanummeret der uten anbefalinger (theinboxstore.com)

 

 

Har funnet noen modeller på mototek.no som har dualsim men ikke på langt nær til å bruke som jobbmobil..

Lenke til kommentar

Hei, da jeg jobber i Holland så løp jeg tidligere rundt med 2 mobiler, kjøpte så en billig Dualsim Kinamobil på Ebay og den var forsåvidt grei inntil den begynte å ringe på egen hånd. Jeg fikk så en kollega fra Filippinene til å kjøpe en Duplii og denne har jeg nå har brukt en måneds tid, den kostet 7200 pesos eller 150 USD, noe billigere enn å kjøpe den fra Kvikfix i Danmark for å si det slik. Men garantien gjelder kun på Filippinene. Menysystemet er greit nok det, men det skal adskillig flere tastetrykk til når man leter etter kontakter, skal sende tekstmeldinger osv. enn i min gamle Nokia 6300. Duplii har jo heller ikke støtte for æ, ø og å, selv om jeg mener Kvixfix sier at det skal komme i høst, så disse bokstavene vises blanke i kontaktregisteret. Jeg har ikke forsøkt 3G funksjonen ennå og har heller ikke forsøkt å laste ned ringetoner eller lignende.

Har også sett litt på de 4 forskjellige Samsung Duos som finnes på markedet uten å ha prøvet dem, de selges her nede for 150 til 250 EUR, heller ikke disse har nordiske bokstaver, men da Samsung leverer dette på andre modeller i Norden er det vel mulig disse kan oppgraderes.

Skulle gjerne hatt en Nokia med 2 simkort men det har vel noe med vane å gjøre.

Endret av josaa
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...