Gå til innhold

Vista SP1 installeres automatisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det gjelder i første omgang språkversjonene engelsk, fransk, tysk, spansk og japansk. Automatisk oppdatering av en norske språkversjonen vil bli startet på et senere tidspunkt.

Oppdatering av norske språkversjoner er tydeligvis alt tilgjengelig. Jeg oppdaterte til Win. Vista SP1 16. april, altså for 8 dager siden, via Windows Update uten problemer.

wupdtys5.th.jpg

Lenke til kommentar
Noen som har merka noe forskjell? Ikke jeg iaffal.

 

De DreamScene-bakgrunnene er litt artige, mens de nye lydene er forferdelige.

 

Daniel :)

 

La inn SP1 manuelt på den bærbare pcen min via den bakveien fortalt her på diskusjon, men merket ikke noe forskjell på hastighet osv....synes Vistaen går like tregt som vanlig. Kan være en nyinstallasjon av Vista + SP1 vil hjelpe, men det får bli senere.

 

På stue pcen min dukket SP1 opp automatisk, men den er satt til å installere oppdateringerer selv hver natt. Kan ikke si at jeg merker noe ytelses forskjell der heller, men på stue pcen har jeg ikke opplevd vista som så treg som på den bærbare.

Lenke til kommentar

Jeg trekker tilbake en ting fra posten i stad, jeg ser nå en markant forskjell etter SP1 ble installert på stue pcen.

 

Jeg legger alle filmene mine (DVD plater) inn på serveren, og bruker så en nettkabel fra serveren til stuepcen for å overføre disse filmene.

 

Før har overføringen ligget på rundt 6-8 MB/sek på en 100mbit linje. I dag skulle jeg overføre en del filmer igjen, og det var første gang etter SP1 ble installert. Nå ligger overføringen på 11.2 MB/sek, altså nesten max av en 100 mbit linje.

 

Så der var det en veldig stort forskjell...så :thumbup: for SP1

Lenke til kommentar
Jeg trekker tilbake en ting fra posten i stad, jeg ser nå en markant forskjell etter SP1 ble installert på stue pcen.

 

Jeg legger alle filmene mine (DVD plater) inn på serveren, og bruker så en nettkabel fra serveren til stuepcen for å overføre disse filmene.

 

Før har overføringen ligget på rundt 6-8 MB/sek på en 100mbit linje. I dag skulle jeg overføre en del filmer igjen, og det var første gang etter SP1 ble installert. Nå ligger overføringen på 11.2 MB/sek, altså nesten max av en 100 mbit linje.

 

Så der var det en veldig stort forskjell...så :thumbup: for SP1

Hva slags kopieringsfunskjon bruker du.

Lenke til kommentar
Microsoft har også lagt ut flere såkalte Extras-funksjoner, det vil si tilleggsfunksjoner for brukere med Vista Ultimate. Det tilbys nå totalt fem funksjoner: Sound Schemes, Windows Dreamscene, Language Packs, Bitlocker og EFT-utvidelse, og et poker-spill. Disse funksjonene kan eventuelt lastes ned via Windows Update Les mer på ultimatepc.com.

Flott at det skjer noko på denne fronten og. Det vert artig å sjå kva som dukkar opp av Extras framover. :)

Lenke til kommentar
Hva slags kopieringsfunskjon bruker du.

 

Windows egen....derfor så jeg den store forskjellen. Vanlig kopier og lim inn via Utforsker

Hmm har bare ikke lagt merke til at den viser hastighet. Men så er det sjelden jeg gjør den oppgaven på jobb, fra pc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hmm har bare ikke lagt merke til at den viser hastighet. Men så er det sjelden jeg gjør den oppgaven på jobb, fra pc.

 

Du må trykke på den knappen nede til venstre i kopieringsbildet for å få den til å vise hastigheten....

Takker hehe, skal teste det på jobb i morgen der jeg har den eneste Vista maskinen jeg bruker. For selv å se mer nøyaktig før og etter SP1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...