Gå til innhold

Stolte på GPS-en - ikke skiltet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPS er stort sett bare brukende i de tilfeller du er i en fremmed by og ikke finner frem.

Jeg testet i fjor å kjøre fra Østlandet til Bergen. På tur vestover lot jeg GPSen vise vei. Jeg brukte da ca 10 timer, inkludert ferje.!

 

På vei hjem kjørte jeg den veien jeg alltid kjører og var nede i under 7 timer.

 

Min GPS er stort sett pakket ned i hanskerommet. Jeg tar den kun frem når jeg er usikker på veien og ikke har kart tilgjengelig!.

Lenke til kommentar
stedet stolte sjåføren på GPS-en som oppga ruten han kjørte som sikker for buss. Det skulle vise seg å bli fatalt.
Min utheving.

 

Heldigvis ble ingen skadet i ulykken og elevene skal ifølge Seattle PI ha kommet seg helskinnet hjem.

 

... ;)

 

Jeg tenkte det samme... Det var et uheldig ordvalg. Jeg tenkte umiddelbart at her ble det en del drepte når jeg leste "fatalt".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hjelp, GPS-en sendte meg 100 mil unna målet :lol:

 

Jeg skjønner ikke at de gidder å stille opp for media som naive klovner. Jeg er sikker på at de har klart å dumme seg ut for millioner av lesere i hele Europa. Hadde det vært meg så ville jeg vært utrolig flau og dysset det ned så godt som mulig.

 

Ikke bare det men de hadde satt kjøreruta fra det spanske fastlandet til en øy utenfor vest-Afrika og regnet med GPS-en skulle vite hvor det riktige fergeleiet var. Det er helt utrolig hvor hjernedøde folk kan være. Det blir slett ikke bedre av at hun ikke innser sin egen feil men skylder på GPS-en. Det er vel ikke lenge før vi når amerikanske tilstander og må ha advarsler som: "the coffe is hot" og "do not dry pets in the microwave oven".

 

Det var mange nestenulykker, og jeg satt med hjertet i halsen, sier Karlsen til Dagbladet.no.

Hun burde innse sin egen begrensning og levere sertifikatet til vegvesnet før det fører til alvorlige skader og dødsfall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
stedet stolte sjåføren på GPS-en som oppga ruten han kjørte som sikker for buss. Det skulle vise seg å bli fatalt.
Min utheving.

 

Heldigvis ble ingen skadet i ulykken og elevene skal ifølge Seattle PI ha kommet seg helskinnet hjem.

 

... ;)

 

Jeg tenkte det samme... Det var et uheldig ordvalg. Jeg tenkte umiddelbart at her ble det en del drepte når jeg leste "fatalt".

 

Fatalt betyr vel bare "skjebnesvangert" ...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...