Gå til innhold

Prisen klar på Open Linux-telefonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke kamera på den! :D

 

Hva gjelder software, dette er et 100% fritt system, som innebærer at alle kan utvikle operativsystemer, komponenter, applikasjoner osv. Nettopp fordi FC satser hardt mot utviklerene (slik at det blir mange gode programmer etterhvert) er telefonen priset såpass agressivt som den er.

 

EDIT: den har også blitt laget i begrensede opplag til utviklere tidligere, slik at de har fått en tyvstart på programutviklingen. Her ligger alle muligheter åpne, og dette vil nok bli starten på en trend Android kommer til å dra videre: brukerstyrt programutvikling.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Nei det er ikke kamera på den! :D

 

Hva gjelder software, dette er et 100% fritt system, som innebærer at alle kan utvikle operativsystemer, komponenter, applikasjoner osv. Nettopp fordi FC satser hardt mot utviklerene (slik at det blir mange gode programmer etterhvert) er telefonen priset såpass agressivt som den er.

 

EDIT: den har også blitt laget i begrensede opplag til utviklere tidligere, slik at de har fått en tyvstart på programutviklingen. Her ligger alle muligheter åpne, og dette vil nok bli starten på en trend Android kommer til å dra videre: brukerstyrt programutvikling.

 

mens stakkars iphone ikke kan gjøre en skitt uten å hacke den noe sykt :grin:

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Dette er en telefon jeg skal kjøpe sammen med ole_marius

Jeg gleder meg noe sinnsykt til at jeg kan kjøpe den.

 

Noen i nærheten av Bodø som ønsker seg en?

 

 

Det er godt mulig. Men ikke uten å vite mer om hvordan den virker i praksis.

SMS uten norsk ordbok er for eksempel ikke noe jeg ønsker meg tilbake til.

Lenke til kommentar
Iom at den er opensource så kommer nok den ordboka ganske fort :)

 

Åja? Har du noen gang lett etter noe du trenger på sourceforge? :B

På 180% av OS-prosjektene som har liten målgruppe står det der som nyeste oppdatering:

"version 0.4a alpha is expected may 15th, 2005. Mostly bug fixes."

 

:B

 

Det opplevdes ikke som noen 30-sekunders helautomatisert jobb å installere norsk ordbok i OOo 2.0 med en gang den kom. Tipper det er flere som jobbet for å få norsk ordbok til OOo enn til dette.

 

.t

Lenke til kommentar

Det viktigste momentet er om utviklerene har laget et godt rammeverk for slike ting. Hva gjelder ordbok, så vil det ikke være vanskelig å lage en generisk ordbok som det er bare å fylle med ord avhengig av språk. Trenger ikke programere en ny ordbok for hvert språk liksom. Og kanskje det finnes noe GPL t9 ordbøker allerede? Da er det jo bare å tilpasse det til applikasjonen :)

 

EDIT: men det skal sies at for at opensource skal funke så må man tiltrekke seg nok folk, hovedsaklig utviklere. Blir spennende å se i hvilken grad Neo klarer dette.

Og det er klart at ved release så vil det nok ikke være så mye snacks tilgjengelig, det sier seg selv :) Og mobilen vil nok være mest attraktiv for "power users"

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...