Gå til innhold

Kulturo: Japan først ute med 3D-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan man få til 3D uten briller (jeg regner med vi snakker om 3D ala imax)?

Det kan ordnes ved å sende ett bilde til hvert øye. Egentlig er det flere måter dette kan gjøres på rent teknisk men i denne sammenhengen er det nok snakk om en teknikk som ligner den vi har på 3D klistremerker. Altså at to og to kolonner med pixler har en felles mikrolinse som gjør at hvert øye ser hver sin kolonne med pixler fordi øynene er plassert ~8 cm fra hverandre. Det gjør at man bør sitte i en bestemt avstand til skjermen. F.eks 4 meter +/- 1 meter for at det skal passe med avstanden mellom øynene.

 

3d_lcd.gif

 

F.eks sånn som denne 3D LCD-skjermen fra Sharp.

Lenke til kommentar

Mitsubishi Electronics har også 3D TVer, fra 57" til 73"

 

3D Ready

All Mitsubishi Diamond 1080p DLP HDTV's are "3D Ready". This feature allows you the ability to be immersed in your favorite video game, movie or sporting event. As more content becomes available in 3D, this functionality will develop into one of the most exciting HDTV experiences.

 

BTW: Jeg har den TVen som dere bruker i artikkelen, bare i sølv :p

Lenke til kommentar
Var på imax og ble ikke akkuratt imponert.. Men det var kansje på grunn av det bare viste kjedelige naturdokumentarer. I en chuck norris film kunne det blitt rimelig heftig vil jeg tro :p

 

naturdokumentarer egner seg ikke så bra synes jeg, så en på imax, var litt daff.

animasjonsfilm i 3D derimot var temmlig kult, prøv å se en sånn, mye tøffere.

Lenke til kommentar
Det tragiske er at vi i Norge har ikke engang HD. :closedeyes:

 

Japanere er ikke avansert, men de følger bare den naturlige "intelligenes" evolusjonen.

Det er bonden, Per, som setter oss et par år tilbake...

 

Sett hvordan de driver landbruk i østen eller? Sånn sett er vi teten teknologisk. Og hva er viktigere enn å få i seg mat?

 

Har vel HD i norge og... Må bare sette litt innsats til for å få det i stua.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...