Gå til innhold

Enda billigere bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fint at zepto lager en billig modell, men mistenker at den her er mest for å tømme lageret for utgåtte prosessorer og gamle HDDer, Må innrømme at jeg ikke ser helt hvor denne skal gjøre nytte.. hadde nok heller kjøpt meg en Eeepc som er mindre har wlan og alt annet man måtte trenge preinstallert

Lenke til kommentar

Denne virker rimelig overflødig ja. Den er for stor til å være interessant som ultraportabel pc, og uden wifi? Enda mindre interessant for folk uten de store datakunnskapene. Personlig ville jeg ikke likt å bruke en USB-stick, eller pc-card som standard wifiløsning. Ser heller ikke for meg at mannen i gata har lyst eller kunnskaper til å begynne å skru opp maskinen og sette inn et mini-pcikort.

Lenke til kommentar
fint at zepto lager en billig modell, men mistenker at den her er mest for å tømme lageret for utgåtte prosessorer og gamle HDDer, Må innrømme at jeg ikke ser helt hvor denne skal gjøre nytte.. hadde nok heller kjøpt meg en Eeepc som er mindre har wlan og alt annet man måtte trenge preinstallert

 

bortskjemt eller? Det er en helt ny og vel fungerende bärbar pc til 2600kr!

 

At ytelsen kanske ikke er bra nok for deg betyr slett ikke at maskina er dålig.

Fungerer greit nok for sikkert over 90% av norges inbyggere!

 

Jeg har en 1.5ghz, 512mb og 40gb maskin, kostet meg 8000 for 2 år siden. Den fungerer fint fortsatt den eneste jeg kunne hatt bruk for er litt mere ram når jeg bruker indesign.

Skjermen min holder på å gå i stykker så det er nesten sånn at jeg vurderer å kjöpe en slik!

Lenke til kommentar

Mer enn nok kraft til kontor pc med linux =D

kan jo drive smått med forskjelige ting også, som litt videoredigering osv...

Med tanke på at jeg i dag har en Intel Pentium 4 m 1,7ghz (den gode gamle sorten...) 512mb ddr minne, en 30gb 4200rpm disk med feil på :p også er jeg uten batteri og pcen driver å faller fra hverandre... er dette fin oppgradering for meg :)

Vurderer å kjøpe en slik firmapc egentlig :)

Lenke til kommentar
En fin maskin å bruke som router/brannmur med linux hvis man har lyst på litt mer kontroll.

 

I beg to differ. Hva skal man med en bærbar router? Hvis man er ute etter en billig router kan man kjøpe en som kan kjøre openwrt eller lignende. Evt. kan man kjøpe en billig og liten stasjonær og sette inn ett ekstra nettverkskort.

 

Det er sikkert mange fine bruksområder for en billig bærbar, men router/brannmur er ikke en av de. Spesielt ikke denne da man må kjøre NIC nummer to på usb.

 

Å kjøpe billig hardware til bedriften sin er heller ikke alltid det lureste. Det man sparer i innkjøp kan fort gå med til å vente på at maskina jobber seg ferdig med oppgavene sine, support ved feil etc. Det kommer selvfølgelig an på hvem man kjøper fra og jeg har ingen erfaring overhodet med Zepto så der kan jeg ikke uttale meg.

 

Maskinen mangler en vesentlig ting og det er WLAN. Den hadde vært ypperlig til hu mor om den kom med WLAN. Moren min fikk en billig-laptop fra elkjøp med WLAN på en USB-dongle. Hun mislikte det veldig og fikk en ny PC.

 

En positiv ting med Zepto er at man ikke blir tvunget til å betale for OS! Der burde flere gjøre. Dell og gutta betaler sikkert kun en slikk og litt ingenting for en windows-lisens, men en femtilapp her og en femtilapp der er penger det og.

Endret av ryback
Lenke til kommentar
Zepto gir seg ikke og lanserer nå en bærbar PC til 2600 kroner.

 

 

 

Les mer

 

Hardware.no begynner å bli et talerør for Zepto virker det som om. Denne "nyheten" har ingen nyhetsverdi i det hele tatt, Komplett har kjørt en Fujitsu Siemens maskin til 3495,- m/ 120 gb, win xp/vista og wlan - dette skrev dere ikke om.

Endret av coban
Lenke til kommentar
Det gjør selv en Pentium 3. :) Om den ikke hadde kjørt XP og lettere multimediaoppgaver, er det lite vits i å kjøpe noe sånt. Selvsagt kan man kjøre noe annet enn XP, men det er fremdeles et ganske lettdrevet operativsystem.
Jeg tror du tar litt for mye utgangspunkt i deg selv. Det er fullt mulig å trimme XP til å kjøre greit nok på en P3, men trimming av XP er forbeholdt mennesker som er villige til å tilbringe uforholdsmessig mye fritid på MS-produkter. Linux (i likhet med OSX) kan skaleres på en helt annen måte, og det tåler ikke sammenligning. Jeg kjører fullverdig linux på min router, og den har 4MB flahsminne, og 8MB ram. Med eksempelvis Puppy linux eller DSL kan du få det utroligste utav en P3. Med en standard XP install med Service pack 1, 2 og 3, Norton antivirus, software medfølgende skriveren og trådløskortet, samt en rekke andre prosesser som hoper seg opp over tid, så er ikke en P3 brukbar for menigmann. Det betyr selvfølgelig ikke at det er lite vits i å kjøpe en slik, det betyr bare at det kan være dumt å kjøpe en med XP eller Vista.
Zepto gir seg ikke og lanserer nå en bærbar PC til 2600 kroner.

 

 

 

Les mer

 

Hardware.no begynner å bli et talerør for Zepto virker det som om. Denne "nyheten" har ingen nyhetsverdi i det hele tatt, Komplett har kjørt en Fujitsu Siemens maskin til 3495,- m/ 120 gb, win xp/vista og wlan - dette skrev dere ikke om.

Hvis komplett hadde solgt den med linux så hadde vi hatt et killerprodukt. Prisen ville dumpet bortimot tusenlappen. Synd ikke komplett er i stand til å se hva de går glipp av. Slik som det er tilbyr de en maskin mye dyrere enn Zepto, fryder meg over at Asus hover inn på å være først ute.
Lenke til kommentar
Zepto gir seg ikke og lanserer nå en bærbar PC til 2600 kroner.

 

 

 

Les mer

 

Hardware.no begynner å bli et talerør for Zepto virker det som om. Denne "nyheten" har ingen nyhetsverdi i det hele tatt, Komplett har kjørt en Fujitsu Siemens maskin til 3495,- m/ 120 gb, win xp/vista og wlan - dette skrev dere ikke om.

Nå skal jeg ikke si det for skråsikkert, men dette er den billigste norske (tastatur og salgssted) pcen man får kjøpt i dag. Jeg mener det er en nyhet. HW.no også har skrevet artikler om flere produsenter (MSI, ASUS, Dell, Fujitsu Siemens) som har laget billige bærbare maskiner.

 

Sjekk kildene dine før du kommer med slikt vås.

Lenke til kommentar
Det gjør selv en Pentium 3. :) Om den ikke hadde kjørt XP og lettere multimediaoppgaver, er det lite vits i å kjøpe noe sånt. Selvsagt kan man kjøre noe annet enn XP, men det er fremdeles et ganske lettdrevet operativsystem.
Jeg tror du tar litt for mye utgangspunkt i deg selv. Det er fullt mulig å trimme XP til å kjøre greit nok på en P3, men trimming av XP er forbeholdt mennesker som er villige til å tilbringe uforholdsmessig mye fritid på MS-produkter. Linux (i likhet med OSX) kan skaleres på en helt annen måte, og det tåler ikke sammenligning. Jeg kjører fullverdig linux på min router, og den har 4MB flahsminne, og 8MB ram. Med eksempelvis Puppy linux eller DSL kan du få det utroligste utav en P3. Med en standard XP install med Service pack 1, 2 og 3, Norton antivirus, software medfølgende skriveren og trådløskortet, samt en rekke andre prosesser som hoper seg opp over tid, så er ikke en P3 brukbar for menigmann. Det betyr selvfølgelig ikke at det er lite vits i å kjøpe en slik, det betyr bare at det kan være dumt å kjøpe en med XP eller Vista.
Zepto gir seg ikke og lanserer nå en bærbar PC til 2600 kroner.

 

 

 

Les mer

 

Hardware.no begynner å bli et talerør for Zepto virker det som om. Denne "nyheten" har ingen nyhetsverdi i det hele tatt, Komplett har kjørt en Fujitsu Siemens maskin til 3495,- m/ 120 gb, win xp/vista og wlan - dette skrev dere ikke om.

Hvis komplett hadde solgt den med linux så hadde vi hatt et killerprodukt. Prisen ville dumpet bortimot tusenlappen. Synd ikke komplett er i stand til å se hva de går glipp av. Slik som det er tilbyr de en maskin mye dyrere enn Zepto, fryder meg over at Asus hover inn på å være først ute.

 

Jeg har XP SP2 på min gamle bærbare P3 med 1Gb ram, og det virker helt ypperlig. Norton har jeg ikke på noen maskin, men ellers har den det meste installert.

Lenke til kommentar
Jeg har XP SP2 på min gamle bærbare P3 med 1Gb ram, og det virker helt ypperlig. Norton har jeg ikke på noen maskin, men ellers har den det meste installert.
Det er totalt uinteressant hva du klarer å få ut av XP, for vanlige brukere er ikke P3 noe godt alternativ. Beklager at jeg er så kategorisk, men dette har vært oppe ørti ganger før, jeg ser ingen grunn til å nok en gang svi av tid på å besvare dette i detalj.
Lenke til kommentar
Jeg har XP SP2 på min gamle bærbare P3 med 1Gb ram, og det virker helt ypperlig. Norton har jeg ikke på noen maskin, men ellers har den det meste installert.
Det er totalt uinteressant hva du klarer å få ut av XP, for vanlige brukere er ikke P3 noe godt alternativ. Beklager at jeg er så kategorisk, men dette har vært oppe ørti ganger før, jeg ser ingen grunn til å nok en gang svi av tid på å besvare dette i detalj.

Hehe, du sliter ikke med lav selvfølelse ihvertfall.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...