Gå til innhold

Oppfølgere til XL-H1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står på side 2 i artikkelen:

 

http://www.akam.no/artikler/oppfolgere_til_xl-h1/50674/2

Leveraging Canon's expertise as a worldwide leader in optics, the XL H1S and XL H1A feature a redesigned Genuine Canon 20x HD Video Zoom Lens equipped with Canon's XL lens mount.

The XL lens mount enables users to interchange lenses, such as Canon's optional 6x wide-angle lens, Canon EF photographic lenses, and many other lenses for specialized image capture.

Lenke til kommentar

Masse knapper, men man finner nok fort ut av galskapen(så lenge de er logisk plassert.)

Fint at Canon kommer med forbedringer, som f. eks denne blender-ringen. Kan være nyttig å ha den så tiljengelig som så. Prisen er nok i det høyeste laget for den vanlige bruker, men det finnes jo folk med penger der ute. :)

Lenke til kommentar

Vil ikke si at prisen var høy. Kameraet er jo veldig avansert, og prises deretter.

 

Hva vil neste kamera på prisstigen være?

 

Ser A-versjonen selges uten SD/HD-SDI, Genlock og SMPTE-tidskodefunskjon. SD/HD-SDI vil vel kun være for monitor med støtte for dette, der er jo component-video et alternative. SMPTE-tidskode, er det bare et proff-alternetive til "vanlig" tidskode? Om det ikke er utbredt vil også dette kunne unnværes. Om det ikke er mer presist enn det som vanligvis blir brukt (24 bilder i sekundet kan i enkelte sammenhenger bli i det minste laget, vi SMPTE-tidskode gjøre noe med dette? Eller er det begrenset?).

Lenke til kommentar

Som tidligere bruker av XL1 og nå XL2 har jeg venta på dette lenge. XLH1 har har for meg vært priset noe høyt til at jeg har gått til gått til anskaffelse. Så får vi bare vente og se hvor mye Pal-EU/NOR prisen vil bli når den kansje kommer en gang i juli.

 

Har forstått det slik at det meste tillegsutstyr fra mitt XL2 kamera kan brukes på XLH1??

 

Takk så mye for denne gode nyheten.

Lenke til kommentar

Bra kamera, ypperlig bildekvalitet, men hvorfor kan de ikke forbedre søkeren på kameraer i denne prisklassen?! For oss som jobber profesjonelt med tv-produksjon holder ikke dette mål. Å gå fra en proffsøker til en sånn som dette kameraet har, er som å gå fra Ferrari til hoppestokk.

 

Kanskje de gjør det med vilje for å hindre proffbrukere i å gå over på småkameraer?

 

 

T

Lenke til kommentar

Må innrømme det er flere sider ved ergonomien på Xl kameraene jeg ikke liker i det hele tatt. Canon kunne med fordel lært litt av Jvc og heller brukt proff linser. Da slipper man å vende seg til servokontrollere og at noen av knappene for å styre feks. blender er på kameraet. Sistnevnte er bedret på denne faceliften dog.

 

En skikkelig søker koster mye penger, hvorfor for noen mer kyndige enn meg forklare, men en søker til 30-40k på ett skulderkamera blir dette ofte en liten del av prisen sammen med optikk. Skulle man slengt ved bedre søkere på feks. dette Canon kameraet er jeg redd for at prisen tar det lille steget opp som gjør det litt veldig mye mindre attraktivt for "massene" som det nå i prinsippet når med kvalitet og såkalt brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Du er nok inne på noe der.

 

Men jeg mener fortsatt at søkeren er ekstremt viktig, blant annet for å kunne se, med krystallklar sikkerhet, om du har fokus. Eksponering er også mye lettere å se i en god søker.

 

Og så ønsker jeg meg bare litt bedre optikk, he he :-)

 

For min del kunne de gjerne doblet prisen, bare sluttresultatet ble bra nok.

 

Lurer forresten på hva slags søkere man kan sette på, og hva de koster?

 

 

T

Endret av tkorsvold
Lenke til kommentar

Tror NRK brukte ett Xl-H1 med sikkelig zoom optikk under Lofoten freeride for å komme tett nok innpå folka på ski i fjellsia ut. Bortsett fra at redigeringen til tider var like slapp som komentarene så så bildene teknisk ganske bra ut.

 

Bedre søker er jeg enig, men det gjelder alle kameraer i klassen fra rimlig semiproff opp til, tja, skulderkameraer med sikkelige søkere.

 

For mange vil en liten prisøkning være nok til at dem velger noe annet, dobler man prisen er det fort andre kameraer som er mer interessante enn canon sine.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...