Gå til innhold

Nvidia-drivere får nytt navn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid synes at "ForceWare" klinger dårlig. Høres ut som software som noen påtvinger deg. I praksis stemmer jo det hvis du har nVidia-skjermkort, men det høres ikke ut som noen særlig god markedsføring å bruke et, for meg i alle fall, negativt ladet navn.

 

Hva synes dere andre?

Lenke til kommentar
Jeg har alltid synes at "ForceWare" klinger dårlig. Høres ut som software som noen påtvinger deg. I praksis stemmer jo det hvis du har nVidia-skjermkort, men det høres ikke ut som noen særlig god markedsføring å bruke et, for meg i alle fall, negativt ladet navn.

 

Hva synes dere andre?

 

Tenkte på en måte det samme da de skiftet til det navnet, men ble egentlig vant til det etter hvert.

 

På den annen side, da jeg kjøpte mitt første GeForce-kort, het driverene "Detonator". Det fikk det til å høre ut som at kortene skulle eksplodere når man installerte driverene. :p

Lenke til kommentar
Jeg synes at ForceWare var et bedre navn enn GeForce. De kunne jo brukt GeForceWare ^^ d hadde jo vært et bedre navn enn bare GeForce vil jeg si da.. MEN NÅR I POKKER KOMMER DET NYE DRIVERE TIL 8-SERIEN!??

 

 

http://forums.guru3d.com/forumdisplay.php?f=21

 

 

Der finner du de siste ForceWare, ehm jeg mener GeForce driverne.

Greit nok at det er BETA drivere, men de fungerer helt fint og bedre enn de siste offisielle.

Du kan jo også bare bruke 174.74 med modifisert inf, fungerer som en drøm det og ;)

 

 

 

 

Men må si at GeForce var et temmelig dårlig og lite kreativt navn, ser for meg "GeForce xxxx lansert!".

Og alle blir skuffa da de fant ut at det bare var snakk om en driver :p

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var litt småteit. Se for deg et scenario hvor du og en kompis står å mekker pc, å kompisen sier at "jeg får ikke bilde.." Hvis du da spør " Har du installert Geforce" kan det tolkes som både skjermkort og drivere. Litt banalt eksempel men poenget er at driver og hardware burde ha sepparate navm slik at det er klokkeklart hva man snakker om uten at man må se det ut i fra kontekst eller setningen ordet brukes i. Tok man i bruk ordet FoceWare tidligere var det ikke noen tvil om hva man mente, det samme gjaldt for GeForce.

Lenke til kommentar

Damnit. Håpet de skulle endre tilbake til Detonator igjen. Kanskje vi hadde fått tilbake det gode gamle kontrollpanelet de hadde da, som faktisk hadde nyttige og fornuftige funksjoner som ofte FAKTISK VIRKET! Men jøss ... Nei, det gjorde de ikke ... Nvidia skulle outsourcet driver/kontrollpanel til noen proffe, de kan tydeligvis bare markedsføring selv... Eller ... ?

Endret av tommyms
Lenke til kommentar

Navn klarer de å skifte, men drivere for GeForce 8700 GT for XP og Vista klarer de ikke å lage! Jeg har bare klart å bruke andre drivere med en del triksing i config-filer. Ytelsen er fryktelig, og windows-program i Linux gjennom Wine gir cirka 8-10 ganger bedre ytelse om det sier litt.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette var litt småteit. Se for deg et scenario hvor du og en kompis står å mekker pc, å kompisen sier at "jeg får ikke bilde.." Hvis du da spør " Har du installert Geforce" kan det tolkes som både skjermkort og drivere. Litt banalt eksempel men poenget er at driver og hardware burde ha sepparate navm slik at det er klokkeklart hva man snakker om uten at man må se det ut i fra kontekst eller setningen ordet brukes i. Tok man i bruk ordet FoceWare tidligere var det ikke noen tvil om hva man mente, det samme gjaldt for GeForce.

 

Hvis man har et gjenomsnittlig ordforråd burde det der gå greit. Det heter skjermkortdrivere, evt. GeForce-drivere. Det krever faktisk mer kunnskap hos mottaker om man bruker et ord som ForceWare, da det krever direkte kjennskap til navnet på driverne.

 

Egentlig bryr jeg meg fint lite om navnet, men om noe har jo nVidia bare gjort det lettere å forstå hvilke drivere det er snakk om.

 

ForceWare var egentlig et sidespor de aldri burde ha gått inn på. Alt for lett å blande sammen skjermkortdrivere og chipsetdrivere, selv om man egentlig "vet hva man snakker om".

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar

Jeg synes det i og for seg er ganske bra at de bytter navn til det samme som kortene. Grunnen til dette tror jeg er å slippe forvirring omkring det å laste ned nye drivere til grafikkortet. Det er sikkert noen som klikket seg rundt på nettsiden til Nvidia og lurte på om hvilke drivere de trengte. Har jeg et Detonatorkort, forceware, eller hvor i h...... er geforce-driverene?

 

De som tenker sånn bør kanskje ikke laste ned drivere i det hele tatt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...