Gå til innhold

Office-pirater får sprettoppvinduer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glimrende! Håper det er effektivt, blir innført over hele verden og vil gjøre pirater så lei av sprettoppvinduene som maser om penger at de erstatter programpakken med OpenOffice.

 

Redigert: Hvorfor streve med digital krigføring når man kan leve i fred og fordragelighet med Openoffice? ;)

 

Spår stort fall for Microsoft Office

Til info så står MS Office for rundt halvparten av inntektene til MS.

Lenke til kommentar
Når 30 dager har passert med sprettoppvinduer vil Office-programmet bli stemplet som uekte. Office-programmet vil fortsette å virke, men vil få begrenset funksjonalitet, sier Hartje.
Jeg ser ikke helt nytten i dette, hvis formålet er å stoppe pirater. En skikkelig piratkopiert versjon vil jo oppføre seg som en genuin versjon fra første dag, så hvordan dette skal stoppe piratkopiering er for meg et mysterium. Det hadde ikke hjulpet om office blinket rabiat i alle regnbuens farger og spydde ut Rick Astley fra høytalerene, det vil jo uansett ha blitt tatt hånd om i den piratkopierte versjonen. Endret av fargoth
Lenke til kommentar

"Over alt" er nå å ta litt hardt i. Openoffice blir stadig vanligere å se hjemme hos folk, på skoler, universiteter og bedrifter.

 

Nå er ikke forumet representativt for folk flest men her er det faktisk flertall av OpenOffice- brukere. Det må være harde tall å svelge for MS. Folk på forumet er ofte tidlig ute og trendsettere i bruksmønstre for datautstyr så dette kan være en smakebit på hva vi ser ellers i markedet om et par år.

Lenke til kommentar
Open/Star/Neo Office fungerer suverent

på både Mac, Windows og Linux.

Spør du meg så er OpenOffice noe skrot!

Som privatperson hadde jeg gledelig betalt prisen for en Office Home & Student 2007 lisens. Denne fungerer på 3 datamaskiner, og koster rundt 1000 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha kalt OpenOffice for skrot, jeg har brukt det en god stund og er forsåvidt fornøyd.

 

Men siden jeg holder på med en Master oppgave og skolen bare har MS Office (installert på de maskinene jeg jobber på) endte jeg opp med å kjøpe MS Office Home and student 2007...

 

Og det må jeg si er en betraktelig bedre versjon enn tidligere Office versjoner, samt OpenOffice. Den nye layout'en gjør at jeg mye raskere kommer frem til funksjonene jeg trenger og gjør at jeg kan bruke mer tid på selve skriving og mindre tid på å rote rundt.

 

Er meget fornøyd.

Men så er vel jeg rar siden jeg betaler for programvaren da...

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

Har selv gått over fra MSOffice til OpenOffice, og er storfornøyd med det. Og som Simen1 sier, dette er bare nok et dytt i riktig retning for OpenOffice. Flere brukere av OpenOffice vil i det lange løp forbedre kvalitet og brukervennlighet.

Lenke til kommentar
Glimrende! Håper det er effektivt, blir innført over hele verden og vil gjøre pirater så lei av sprettoppvinduene som maser om penger at de erstatter programpakken med OpenOffice.

 

Redigert: Hvorfor streve med digital krigføring når man kan leve i fred og fordragelighet med Openoffice? ;)

 

Spår stort fall for Microsoft Office

Til info så står MS Office for rundt halvparten av inntektene til MS.

 

Vel, jeg kommer til å bruke Word inntil OpenOffice 3 kommer ut. Brukervennligheten og funksjonene i Open Office er jo på høyde med Office 2003 (OO pr. idag er jo egentlig en eneste stor rip-off av Office 2003). 2007-versjonen har jo fått et mer visuelt sett forbedret grensesnitt, men i mine øyne på bekostning av brukervennligheten, men den har jo en del nye og nyttige funksjoner. Jeg håper uansett at OO3 blir lansert med et mer intuitivt grensesnitt.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke. Har aldri prøvd.

 

Den har en kalender, planlegger og kontaktliste. Jeg synes det fungerer greit men så er jeg ikke noen avansert bruker av sånt heller. Jeg har heller aldri brukt Outlook. Så jeg kan ikke si noe om styrker og svakheter i forhold til Outlook der.

Lenke til kommentar

Dette er jo dobbeltmoral på det høyeste! Hvis de er i stand til å få piratversjoner til å ha sprettoppvinduer, bør de vel også være i stand til at piratversjoner ikke virker i det hele tatt? Dette er vel bare et bevis på at MS hadde aldri, aldri vært så store om det ikke hadde vært ekstremt lett å bruke "lånte" versjoner av produktene deres for inntil noen få år siden. Mao, MS tar det ikke så veldig tungt at programmene deres piratkopieres så lenge piratene faktisk bruker MS Office.

 

Ellers deler jeg tankene til Simen1 her; la de holde på, tving folk til å ikke bruke pitatversjoner slik at de heller må over på fullgode, gratis-alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...