Gå til innhold

Hørt om femtoceller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei løsning for distriktene.

 

Byr vel også på problemer for CellID, for ikke hvem som helst skal få tilgang til den fysiske adressen til IP-adresser. Om man kunne gitt slike stasjoner en bestemt type cell-navn så de ikke ble tatt med i beregningen (eller ukjente celler utelates kanskje allerede, hva vet jeg) kunne akkurat det problemet vært løst, og som noen nevner kan det med GSM-sporing løses lett siden Politiet har tilgang til IP-informasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Grei løsning for distriktene.

 

Byr vel også på problemer for CellID, for ikke hvem som helst skal få tilgang til den fysiske adressen til IP-adresser. Om man kunne gitt slike stasjoner en bestemt type cell-navn så de ikke ble tatt med i beregningen (eller ukjente celler utelates kanskje allerede, hva vet jeg) kunne akkurat det problemet vært løst, og som noen nevner kan det med GSM-sporing løses lett siden Politiet har tilgang til IP-informasjon.

Jeg ser ingen av de problemene du snakker om. Pico, atto, femto eller hva de enn heter så er de helt vanlige GSM-celler, bortsett fra liten rekkevidde (noe som er en fordel ved radioplanleggingen). Det *nye* i denne artikkelen er at basestasjonen er koplet til controlleren ved hjelp av bredbåndsforbindelsen hjem til site-eieren. Tradisjonelt har denne forbindelsen gått via dedikerte samband, men siden bredbånd hos private er blitt bedre og bedre, kan man ta sjansen på å bruke privat bredbånd til et av grensesnittene i GSM-systemet.

 

Cell-ID og alt det der håndteres som før. Og dette har ikke noe med IP-telefoni å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man egentlig bør få betalt for å opprette en femtosone med mobildekning. Særlig siden man må bruke av bredbåndet sitt for å få det til å fungere. Sonen vil jo nødvendigvis ikke være låst til innenfor de 4 ytterveggene men også folk utenfor huset og naboer vil trolig få dekning. Telenor og Netcom vil også spare en del penger på at folk godtar å ha små basestasjoner hjemme. Det bør derfor være åpenbart at man bør få betalt eller få rabatter for å tilby dekning via sitt hus. F.eks i form av at NetCom/Telenor betaler for alt nødvendig utstyr og man får 100 kr rabatt på telefonregninga hver måned.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...