Gå til innhold

PlayStation 3 med GTA IV (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

21 dager eller 3 uker til GTA IV kommer og jeg har ennå ikke skaffet meg PS3. Flaut å si det høyt..

Men må nok vente til sommer'n, og forhåpentligvis 80GB som kanskje har kommet da. 40GBen er så å si uaktuell, i alle fall for øyeblikket.

Og hvem vet, kanskje velferden her i leiren skaffer det til lansering?

 

Men uansett så GTA kommer til å bli årets spill. Klarer så vidt å vente på å slå meg løs i Liberty City igjen :)

Lenke til kommentar

ok takk, da får jeg sjekke ut dette nøyere litt senere.

 

for å bidra til temaet i tråden: jeg er ikke så veldig overraska over at sony lanserer en slik pakke. det kommer nok til å skje med flere tittler, slik som GT5 og kanskje MSG4.

 

men for at det skal være interessant så må prisen ned litt. å spare 200 kr er ikke akkurat noe å juble over.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Så på den utgaven som blir lansert i USA, de får jo 80GB utgaven med PS2 støtte og dualshock kontroller. Alt dette for 500dollar, altså litt over 2500kr.

 

http://www.gamingbits.com/content/view/3738/2/

 

Ja det kan du takke det høye avgift og skatte systemet for.

 

Men hva er vitsen med å kjøpe en slik pakke?

 

Prisen blir jo ca det samme, bare at innpakkingen blir litt annerledes. Man kan jo bare kjøpe en Ps3 og spillet for seg selv.

Lenke til kommentar

Tull, største grunn til at både konsoller og spill er dyrere i norge er at Sony (som alle andre produsenterer) regulerer prisen i forhold til det markedet varen skal selges. Nordmenn har bedre økonomi enn en amerikaner, derfor koster konsollen mer her.

 

Litt er avgifter også, men det utgjør ikke så veldig stor forskjell når vi snakker om elektronikk,

Lenke til kommentar
Tull, største grunn til at både konsoller og spill er dyrere i norge er at Sony (som alle andre produsenterer) regulerer prisen i forhold til det markedet varen skal selges. Nordmenn har bedre økonomi enn en amerikaner, derfor koster konsollen mer her.

 

Litt er avgifter også, men det utgjør ikke så veldig stor forskjell når vi snakker om elektronikk,

 

En Amerikaner tjener som oftest mer en en Nordmann, ta for eksempel en førstebetjent i USA, de kan tjene ca 90 000 $ (450 000) i året, mens en Nordmann tjener 320 000 i året.

 

Itilleg betaler Amerikanerne 9 % skatt, mens Nordmenn betaler 36 %.

 

Og Sony tar også høyere pris i Norge fordi det er dyrt å være næringsdrivende i Norge, det å frakte varer er dyrt, fordi dieselen og andre ting er dyrt. Dieselen i USA koster ca 5 kr, i Norge koster den 11 kr. Det er også rart å tenke på at vi som er et olje rikt land, som ikke trenger å imoprtere drivstoff, må betale dobbelt så mye som f.eks. USA som importerer mesteparten av drivstoffet de bruker.

 

Hadde avgiftene og skattene i Norge gått ned, hadde det vært mye billigere å produsere varer, og det hadde vært billigere å kjøpe disse varene. Så rike som Norge er på olje og gass inntekter, er det ingen grunn å pine folk flest med så høye skatter og avgifter.

Lenke til kommentar
Skal vi takke skatte og avgiftsystemet for at vi ikke har PS2 spill støtte i 40GB utgavene som selges i Norge?

 

Ehh nå mente jeg selfølgelig den store pris forskjellen mellom Norge og USA.

 

Hadde vi hatt 80 GB versjonen her i Norge, så hadde den sikkert kostet enda mer, og prisforskjellen hadde blitt enda større.

Med tanke på hvor mye folk har vært villig til å betale for brukte 60GB utgaver ser jeg ikke det som et stort problem.

Problemet ser kun ut til å være at Sony liker å suge ut penger fra det europeiske markedet, itillegg til at de er tregere med å lansere spill her.

Lenke til kommentar
Men hva er vitsen med å kjøpe en slik pakke?

 

Prisen blir jo ca det samme, bare at innpakkingen blir litt annerledes. Man kan jo bare kjøpe en Ps3 og spillet for seg selv.

Hva som blir norsk utsalgspris er, som nevnt i artikkelen, ikke satt. Det er opp til butikkene. Derfor kan det være lurt å vente til butikkene legger produktet i sitt sortement før man uttaler seg :-)

Lenke til kommentar
Men hva er vitsen med å kjøpe en slik pakke?

 

Prisen blir jo ca det samme, bare at innpakkingen blir litt annerledes.

 

Du svarer på spørsmålet selv; Litt fancy innpakking er nok til å selge gammel melk. Pluss førstegangskjøpere som skal kjøpe konsoll, velger kanskje denne pakken, siden "man får jo GTA(!!) med i prisen".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...