Gå til innhold

Countrymusiker raser mot Guitar Hero (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Daniels liker ikke det han kaller spillets «mørke side», med groteske monstre, merkelige og skumle lyseffekter og alle slags merkelige ting som dukker opp på scenen.

HAAHHA

 

Forøvrig er både orginal, og guitar hero versjonen meget gode

Endret av thadon
Lenke til kommentar
De skulle brukt Jerry Reeds versjon i stedet. Den er med gitar originalt også.

 

Jerry Reed burde egentlig vært representert med flere låter i guitar-hero spillene. At disse blir nokså umulige å mestre på hard / expert får vi bare ta som en utfordring ;)

 

Når jeg så overskrifta på artikkelen trodde jeg faktisk at det dreide seg om en Country-musiker som følte seg diskriminert siden denne sjangeren er så sparsomt representert i disse spillene, men at han mislikte spillversjonen av låta hans kom i grunnen som et sjokk.

 

Denne låta (The Devil Went Down To Georgia) er forøvrig covret så utrolig mange ganger (omtrent like ofte som "Duelling Banjos") at jeg ikke hadde noen anelse om hvem som egentlig stod bak den...

Lenke til kommentar

Haha, måtte le når jeg leste den uttalelsen der :!: Typisk blodkristen country-syngende amerikaner som vanligvis bare synger om morra si og lastebilen sin :innocent: Det er faktisk en av de kuleste låtene i spillet syns da jeg. Også klager han på at der så mye "fælt" å se der, for de yngra da. Hadde det ikke vært for at låta "hans" er med i spillet ville han aldri skrevet no sånt. Han er jo bare ute etter å trøkke GH3 ned i møkka. Men da må han trykke lenge for det er langt ned til møkka for GH serien! :new_woot:

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg vet ikke om jeg vil kalle ham idiot, han får jo enda mer oppmerksomhet nå...

 

Men jeg trodde virkelig kristenfundamentalistenes oppfatning om at rock var satanisk skummelondskap tilhørte 70/80-tallet? Er de virkelig så skremte fortsatt?

 

Blir nesten litt skremt selv, jeg.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=_znMI5hRxKY

Sliter litt med å se problemet.. den er jo dritrå.

Kanskje det han er mest irritert over er at han ikke fikk Complete på sin egen sang, hehe.

 

forøvrig kan et lite dypdykk i google vise at flere hard-kristne menigheter i statene har kjørt full pupp på saken siden den dukket opp. her er det korstog mot skumle skumle dataspill, dels med misvisende påstander om at du spiller som djevelen og ikke mot djevelen slik sangen antyder.

Men de kan nå tro hva de vil for min del. Det er jo bare masse ekstrareklame for GH3.. (man kan nå lure litt om folket bak GH3 har betalt Daniels for å gå ut med så harsk kritikk.. even bad publicity is good publicity, som de sier)

Endret av chairmanofthebored
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt. Jeg elsker metal, og jeg elsker country. Jada, det er faktisk mulig å like begge deler. CD-samlingen min inneholder alt fra Marilyn Mansons Anti-Christ Superstar til Country Ladies, en dobbel-cd hvor den ene er dedikert Patsy Cline og den andre Lynn Anderson (som for øvrig har en coverversjon av The Devil Went Down To Georgia med feler i stedet for el-gitar).

 

Bare sånn i fall ingen skal misforstå og tro alle country-elskere hater rock og metal. (for den saks skyld er James Hetfield faktisk også en fan av country, derfor har de med sangen Mama Said på Load. Men det burde vel alle Metallica-fans vite.) ;)

Lenke til kommentar

Uff og huff, han skal ha all ære for den kule

teksten, men originalen er dessverre en dårligere

sang enn GH3 versjonen. En artist burde bare synes

at det er positivt at ens egne verk kommer i nye

versjoner, det viser jo at verket fortsatt bærer

tyngde. Mulig han er litt arg over å ha mistet/solgt

rettighetene, men spillets versjon er jo ingen

parodi og har samme stemningen så jeg kan ikke forstå

annet enn at han er litt sneversynt og fanatisk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...