Gå til innhold

Lagrer 1 TB via eSATA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går heller for en mybook, og spør du meg er ikke det der "design". Det er en firkanta kloss for F**N, og en 3-åring kunne laget noe mer estetisk korrekt. Designere burde holde seg til klær og porselen.

 

Firkanta klosser i pianolakk er vakre :love:

Endret av jhbolle
Lenke til kommentar
Sikkert ikke. Du kan jo prøve med noen som har en ekstern med USB og Firewire.

 

I manualen til disken står det at man ikke skal kople til flere enn ett interface av gangen.

 

Finnes det egentlig noen man kan bruke med flere PC-er samtidig, eller må man over på nettverksbaserte?

 

(og da ser det jo ut til å være bare krøll med f.eks. MyBook-greiene, har ikke spesielt lyst på en av de).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Hvilke fordeler gir eSATA-grensesnitt versus USB2?

 

eSATA er koblet direkte på disk kontrolleren, så vil tro du får samme

overførings hastighet som ved en intern disk.

Annet enn det vet jeg ikke

 

Ja dvs at det i praksis er disken som begrenser overføringshastighet.

 

USB 2.0 er maks 480Mbit/s altså 60MB/s men i praksis oppnår du veldig sjelden denne hastigheten.

 

SATA (og eSATA) er 3 Gbit/s altså 300MB/s (så raskt klarer ingen disker å levere data pr i dag).

 

Men må si jeg ikke helt ser det store i dette, eksterne hdd kabinetter har jo lenge kommet med eSATA tilkobling, og der kan man jo sette inn disk etter eget ønske.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Har lest i forumet her at det er svært mange som har problemer med å få eSATA-kabler til å sitte skikkelig på eksterne disker og at de derfor ofte mistet kontakten med diskene. Er dette noe som har blitt utbedret eller må det komme en ny versjon av eSATA-standarden før det blir gjort noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...