Gå til innhold

Facebook får sanntidsfunksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke absolut nødvendig å bruke WLM for å IMe på MSN-nettverket. Miranda, Pidgin osv. har kanskje ikke alle fjortisfunksjonene, men noe monopol har MS ikke.

 

Jeg tror heller ikke en Facebook-klient kommer til å få noe særlig markedsandel mtp. at det kun er folk md hovedandelen av "vennene" sine på Facebook som kommer til å bry seg. Mulig jeg er gammeldags, men jeg foretrekker å ha alt på et sted, ikke spredd ut over Myface og lignende.

Lenke til kommentar
Det er ikke absolut nødvendig å bruke WLM for å IMe på MSN-nettverket. Miranda, Pidgin osv. har kanskje ikke alle fjortisfunksjonene, men noe monopol har MS ikke.

 

Jeg tror heller ikke en Facebook-klient kommer til å få noe særlig markedsandel mtp. at det kun er folk md hovedandelen av "vennene" sine på Facebook som kommer til å bry seg. Mulig jeg er gammeldags, men jeg foretrekker å ha alt på et sted, ikke spredd ut over Myface og lignende.

 

Jeg er også muligens gammeldags, for jeg skjønner ikke helt vitsen med å måtte være logget inn på en konkret nettside for å chatte, og da kun med de som også er logget inn på nevnte side. Faktisk slår det meg som ganske tungvint kontra konvensjonelle IM-klienter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg er også muligens gammeldags, for jeg skjønner ikke helt vitsen med å måtte være logget inn på en konkret nettside for å chatte, og da kun med de som også er logget inn på nevnte side. Faktisk slår det meg som ganske tungvint kontra konvensjonelle IM-klienter.

 

AtW

 

Enig! Dessuten synes jeg det er irriterende nok som det er med forskjellige IM-klienter (yahoo, icq, blabla). Ikke nok med at man skal ta hensyn til disse, men man skal jaggu være medlem av ørten "nettsamfunn" også...

 

Vurderer sterkt å disable både nettby og facebook kontoene mine, bare på pur faen.

Lenke til kommentar
Det er ikke absolut nødvendig å bruke WLM for å IMe på MSN-nettverket. Miranda, Pidgin osv. har kanskje ikke alle fjortisfunksjonene, men noe monopol har MS ikke.

Pcen min får bluescreen og restarter hvis jeg bruker WLM. Prøvde aMSN, men var ikke helt fornøyd. Hvilket alternativt program er best? :innocent:

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Jeg er også muligens gammeldags, for jeg skjønner ikke helt vitsen med å måtte være logget inn på en konkret nettside for å chatte, og da kun med de som også er logget inn på nevnte side. Faktisk slår det meg som ganske tungvint kontra konvensjonelle IM-klienter.

 

AtW

 

Enig! Dessuten synes jeg det er irriterende nok som det er med forskjellige IM-klienter (yahoo, icq, blabla). Ikke nok med at man skal ta hensyn til disse, men man skal jaggu være medlem av ørten "nettsamfunn" også...

 

Vurderer sterkt å disable både nettby og facebook kontoene mine, bare på pur faen.

kan være litt enig, emn det er jo 'jeksla' iriterende når du sitter på facebook (på en PC uten msn) og ikke har mulig het til å sende en melding og få svar med en gang... etdårlig eksempel kansje..

 

det er jo tross alt ikke der for å erstatte msn (o.l.), men det er jo greit å ha muligheten til å sende en lynmelding til en eller flere som er logget på...(?)

 

det er jo mulighet for å ha en 'chatbox' i profilen, men det er jo ikke helt det samme..

 

 

Mvh. 2all(s)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken protokoll tjenesten vil være basert på?

 

Om det blir jabber, som er fritt tilgjengelig, som er den Google og en del andre benytter seg av så slipper man i alle fall enda en protokoll på markedet, pluss at man da sannsynligvis vil ha mulighet til å legge til transport for MSN, Yahoo, ICQ, osv. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...