Gå til innhold

Boikott av Moobi!


Anbefalte innlegg

Jeg vil advare alle mot å kjøpe noe fra eller bruke Moobi som leverandør av tjenester.

Har nettopp hatt århundres grusomste serviceopplevelse med dem.

Kjøpe en dyr telefon som var defekt da jeg fikk den. Fikk beskjed om å returnere hele pakken, så skulle jeg få ny. Men ny fikk jeg ikke - fordi jeg hadde åpnet den lille plastposen som hodetelefonene lå i! Dermed har jeg betalt mer enn 4.000 kroner, og får en telefon som har vært åpnet og tuklet med på verksted (de insisterte på å reparere...). Har henvist til Forbrukerkjøpslov og andre ting som skal ivareta mine rettigheter, men ble kun møtt med arroganse og en avvisende ovenfra og ned-holdning.

Unner ingen å oppleve det samme.

Derfor: Hold dere unna Moobi!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dermed har jeg betalt mer enn 4.000 kroner, og får en telefon som har vært åpnet og tuklet med på verksted (de insisterte på å reparere...).

 

Noen ganger er det en fordel å få et apparat som har vært åpnet av et verksted. Det har seg slik at noen ganger kommer det modifiseringer som skal gjennomføres når verkstedet får inn apparatet. Skader heller ikke å få siste software på apparatet.

Lenke til kommentar

Klage og klage. Uansett DOA eller ikke har Moobi rett på avhjelpsforsøk så etter loven har de ikke gjort noe feil, selv om det kan karakteriseres som dårlig service. (DOA nekt for at noen åpnet handsfreeposen har jeg aldri hørt om).

 

Sett deg bedre inn i forbrukerkjøpsloven før du gjør noe som helst.

Lenke til kommentar

Har selv en sak gående med Moobi, ikke akkurat det mest servicebesatte bedriften jeg har vært i kontakt med.

Har derimot logget all kontakt jeg har brukt med de, koblet inn Chess i saken (Chess har derimot vært veldig behjelpelig).

 

Her har du min sak:

 

1. En HTC P3450 kommer på døren, fungerer utmerket

2. Etter 2uker har det oppstått en sprekk på displayet på innsiden, mobilen var knapt tatt i bruk og har blitt behandlet meget pent (Som de fleste som får et nytt dyrt leketøy gjør).

3. Reklamerer på kjøpet og sender inn mobilen.

4. Tar nesten en måned før jeg får noe som helst svar på hva som skjer i saken, hadde ingen hastverk da jeg hadde det travelt nok fra før.

5. 1-2uker senere fikk jeg en ny status på servicesaken, prisoverslag.

6. Svarer på saken, først pr telefon så skriftlig. Har fått et negativt svar der de henviser til garantien der slik skader ikke blir dekt. Utdypet at jeg ville ha saken behandlet som en reklamasjonssak.

7. Kobler inn Chess og utdyper min missnøye med Moobi, da de for det første ikke har vært behjelpelige, mer eller mindre arrogante.

 

Håper nå at saken blir løst, men vi får se... jeg gir meg ikke så lett.

 

*puh*

Godt med et forum der man kan lade ut litt frustrasjon!

Lenke til kommentar
2. Etter 2uker har det oppstått en sprekk på displayet på innsiden, mobilen var knapt tatt i bruk og har blitt behandlet meget pent (Som de fleste som får et nytt dyrt leketøy gjør).

 

Bare sånn hel generelt... Dersom det har oppstått en sprekk etter to uker er det overveiende sannsynlig at det kommer av en ytre påvirkning av brukeren. Det skal mye til at en produksjonsfeil gjør at det oppstår fysiske skader på en telefon. I såfall vil dette ofte gjenspeile seg på flere av samme modell.

 

Det hjelper svært lite hvor pent du mener å ha behandlet telefonen så så lenge skaden tyder på at den har blitt utsatt for ytre påvirkning.

 

Jeg skjønner godt at du opplever det som dårlig service siden du mener du har behandlet telefonen pent. Men det er neppe Moobi som har påført skaden. Og feilen var helt klart ikke til stede på kjøpstidspunktet. Kan det være noen andre som har hatt tilgang til telefonen og vært uheldig?

Lenke til kommentar
2. Etter 2uker har det oppstått en sprekk på displayet på innsiden, mobilen var knapt tatt i bruk og har blitt behandlet meget pent (Som de fleste som får et nytt dyrt leketøy gjør).

 

Bare sånn hel generelt... Dersom det har oppstått en sprekk etter to uker er det overveiende sannsynlig at det kommer av en ytre påvirkning av brukeren. Det skal mye til at en produksjonsfeil gjør at det oppstår fysiske skader på en telefon. I såfall vil dette ofte gjenspeile seg på flere av samme modell.

 

Det hjelper svært lite hvor pent du mener å ha behandlet telefonen så så lenge skaden tyder på at den har blitt utsatt for ytre påvirkning.

 

Jeg skjønner godt at du opplever det som dårlig service siden du mener du har behandlet telefonen pent. Men det er neppe Moobi som har påført skaden. Og feilen var helt klart ikke til stede på kjøpstidspunktet. Kan det være noen andre som har hatt tilgang til telefonen og vært uheldig?

 

Forstår at man står tvilende til skaden, men mobilen har knapt vært i bruk. Bor alene med min samboer som ikke har interesse for noe som helst av mitt utstyr og rører det heller ikke. Dessuten så skjedde dette over natta (den lå på pulten ved PC`en min) og ingen har vært i nærheten av den da det skjedde.

 

Har jobbet selv i servicebransjen i 3år der jeg både jobbet som teknikker og tildels med returer.

 

Jeg er ikke ute etter å "svindle" eller hva man vil kalle det, har godt råd til å få reparert mobilen. For meg er det en prinsippsak når jeg er ærlig og tålmodig så skal jeg behandles med respekt, føler ikke helt at Moobi har stilt seg forstående eller tatt tid til å se på saken nøyere, møtt med nogenlunde arrogante kundebehandlere.

 

En slik skade hadde vist en tydelig ytre skade om det hadde blitt påført utenifra, men denne skaden oppstod gradvis. Den begynte som en bitteliten sprekk i hjørnet, så sprakk den mer og mer nedgjennom skjermen.

 

Føler jeg har vært tålmodig og grei å ha med å gjøre, er tross alt snart 2mnd siden jeg sendte inn mobilen på service.

 

 

Er vel egentlig ikke værken Moobi eller Chess som bestemmer dette da.

 

Bestemmer hva?

Lenke til kommentar

Vel... Hvis du har jobbet med service vet du sikkert hvor mange slike tilfeller som kommer inn i løpet av en uke. Og ingen har jo vært uforsiktige selvfølgelig! Jeg har opplevd kunder som har kommet med telefoner som har hatt fullstendig knust display som påstår at det bare ble sånn over natten :O Jeg pleier da å ta frem en telefon fra returboksen og demonstrere hvor mye som egentlig skal til for at et display knuser... Det er faktisk mye mer en man skulle tro. Derfor er det veldig lite sannsynlig at det bare blir sånn av seg selv! ;)

Lenke til kommentar
Vel... Hvis du har jobbet med service vet du sikkert hvor mange slike tilfeller som kommer inn i løpet av en uke. Og ingen har jo vært uforsiktige selvfølgelig! Jeg har opplevd kunder som har kommet med telefoner som har hatt fullstendig knust display som påstår at det bare ble sånn over natten :O Jeg pleier da å ta frem en telefon fra returboksen og demonstrere hvor mye som egentlig skal til for at et display knuser... Det er faktisk mye mer en man skulle tro. Derfor er det veldig lite sannsynlig at det bare blir sånn av seg selv! ;)

 

Joda har vært borti mange tilfeller av defekte mobiler, PC`er, skjermer, tv`er osv osv. Jeg er ikke 14år eller 18år... Jeg jobber i et større norsk selskap der jeg har behov for å ha med meg avtalene mine på en PDA, utstyret ble som sagt knapt tatt i bruk.

Men isdeten for å argumentere for og i mot så tar jeg saken videre med forbrukerrådet for å høre hva de mener.

Lenke til kommentar
Joda har vært borti mange tilfeller av defekte mobiler, PC`er, skjermer, tv`er osv osv. Jeg er ikke 14år eller 18år... Jeg jobber i et større norsk selskap der jeg har behov for å ha med meg avtalene mine på en PDA, utstyret ble som sagt knapt tatt i bruk.

Men isdeten for å argumentere for og i mot så tar jeg saken videre med forbrukerrådet for å høre hva de mener.

Da får jeg bare ønske deg lykke til... Og god helg :)

Lenke til kommentar
Er vel egentlig ikke værken Moobi eller Chess som bestemmer dette da.

Bestemmer hva?

Om det går på garantien eller om du får prisoverslag på den.

 

Er vel lite relevant for meg, da det er Moobi og Chess som har stått som selger av mobilen.

Så er vel de jeg henvender meg til.

 

Joda har vært borti mange tilfeller av defekte mobiler, PC`er, skjermer, tv`er osv osv. Jeg er ikke 14år eller 18år... Jeg jobber i et større norsk selskap der jeg har behov for å ha med meg avtalene mine på en PDA, utstyret ble som sagt knapt tatt i bruk.

Men isdeten for å argumentere for og i mot så tar jeg saken videre med forbrukerrådet for å høre hva de mener.

Da får jeg bare ønske deg lykke til... Og god helg :)

 

Jo takk!

Jeg mener jeg har en sak, sier forbrukerrådet noe annet så skal jeg gi meg med det.

Lenke til kommentar
Fatter ikke helt hva forbrukerrådets oppfattning skal ha å si. De har ikke dømmende kraft. De er kun et RÅD.

 

De gir en saklig vurdering av saken, om de sier dette er en tvilssak så vet jeg ikke om jeg orker å bruke tid mere på dette, hvis dette menes å være en klar reklamasjonssak så tar jeg saken videre til FTU.

Chess har også stilt seg villige til å hjelpe meg videre med saken.

 

Fatte hva du fatter vil.... forbrukerrådet er der for å gi sitt syn på akkurat slike saker, og syns de er behjelpelige med rettshjelp om nødvendig.

Lenke til kommentar
Jeg mener jeg har en sak, sier forbrukerrådet noe annet så skal jeg gi meg med det.

Som nevnt tidligere. Forbrukerrådet er kun et rådgivende organ. Og det sier seg selv av navnet at de alltid vil stå på din side. I tillegg har ikke de som jobber der nok erfaring og kompetanse til å kunne sette seg inn i en hver sak som havner på deres bord.

 

Jeg har selv vært i flere saker hvor forbrukerrådet har vært involvert og kommet med råd til forbrukere men har snudd helt om etter å ha fått alle fakta på bordet.

 

Men som sagt. Ønsker deg lykke til. Hadde ikke selv orket å bruke tid på en sånn sak da det er svært liten sannsynlighet at du vil komme noen vei med mindre du klarer å påvise at det er en produksjonsfeil på den telefonen du har fått skade på som kan forklare hvordan den har oppstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...