Gå til innhold

Test: Gainward GeForce 9800 GX2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor alle virker så negativ til dette kortet. Det gir ytelse tilsvarende 2stk 8800GTS 512MB i SLI, og det til en pris av 3666kr, dvs, billigere. Hadde det kostet 5000kr, som først antatt, da hadde det vært en helt annen sak.

 

Det eneste nVidia VIRKELIG burde ha gjort med dette kortet er å ha brukt en 384bits minnebuss, slik at det holder seg mer stabilt når oppløsningen blir skyhøye.

Lenke til kommentar

World in conflict:

 

1440x900: 8800 GTX 1 fps mer enn 9800 GX2

 

resten av oppløsningene/candysetting:

 

9800 GX2 1-3 fps mer enn 8800 GTX

 

 

Åssen stikker "den gamle kjempen" av med sammenlagtseieren???

 

mulig jeg ikke klarer å legge sammen antall fps og sammenligne de, men pls fortell meg hva kriterien for sammenlagtseieren er for noe?

Lenke til kommentar

Jeg vil si, i likhet med Big SturL, at HW og en del andre virker negative til dette kortet. Hvorfor det, det er jo ett knallkort! Med det kan jeg spille UT3 med alle grafikkinstillinger på maks, i høyeste oppløsning, og laveste fpsen jeg har fått er 55 (men som regel er den over 62). Nå skal det kanskje sies jeg kanskje ikke er helt objektiv :p

 

Men det et sted dette kortet skuffer meg, og det er i Crysis. Med alt på high og 1440*900 (husker ikke helt), så har jeg vært nede i hele 9 fps. Dette kan jo selvfølgelig også ha noe med at jeg bruker xp x64, og har dual-core, men det vil kanskje forandre seg litt når jeg har fått skaffet meg Q9550 når den kommer, og GX2 SLI :p

Lenke til kommentar
Men det et sted dette kortet skuffer meg, og det er i Crysis. Med alt på high og 1440*900 (husker ikke helt), så har jeg vært nede i hele 9 fps. Dette kan jo selvfølgelig også ha noe med at jeg bruker xp x64, og har dual-core, men det vil kanskje forandre seg litt når jeg har fått skaffet meg Q9550 når den kommer, og GX2 SLI :p

Prøv å kast inn Windows Server 2008 (Vista, bare uten alt rææl) og prøv med 174.74 WHQL driverne ;)

Lenke til kommentar
Men det et sted dette kortet skuffer meg, og det er i Crysis. Med alt på high og 1440*900 (husker ikke helt), så har jeg vært nede i hele 9 fps. Dette kan jo selvfølgelig også ha noe med at jeg bruker xp x64, og har dual-core, men det vil kanskje forandre seg litt når jeg har fått skaffet meg Q9550 når den kommer, og GX2 SLI :p

Prøv å kast inn Windows Server 2008 (Vista, bare uten alt rææl) og prøv med 174.74 WHQL driverne ;)

 

har prøvd med Vista Ultimate x64 før, uten hell (CD-ROM ville ikke virke :p )

også prøvde jeg å installere driveren som nVidia lanserte 25. mars, men da klikket PCen da jeg skulle reboote, og jeg måtte starte med siste sikre instillinger :p

 

men takk for tipset ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes at dette er en bra review med bra konklusjon og tittle.

 

Artikllen sier ikke at dette er er en dårlig kort. Dette er en bra kort, men infrier ikke som topp-kortt. Jeg er helt enige med denne konklusjonen, fordi selv om dette yter noe bedre enn melommklasse kortene, men det må lit mere til for å bære topp-kort tittelen.

Lenke til kommentar

Argh, denne testen var egentlig som sendt fra underverden. Jeg står nemlig på dørsteget til å kjøpe meg et nytt skjermkort. Så langt har jeg vurdert et 8800GTX, eller to stk 8800GT. Men nå kommer altså dette kortet ...

 

Prisen på dette kortet og to stk 8800GT er jo omtrent det samme, kanskje noe billigere å gå for 9800. Det som også taler mest for 9800GX2, er at hovedkortet mitt ikke støtter SLi (støtter derimot Crossfire ...).

 

Så, er det noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke burde kjøpe dette kortet?

Lenke til kommentar
Argh, denne testen var egentlig som sendt fra underverden. Jeg står nemlig på dørsteget til å kjøpe meg et nytt skjermkort. Så langt har jeg vurdert et 8800GTX, eller to stk 8800GT. Men nå kommer altså dette kortet ...

 

Prisen på dette kortet og to stk 8800GT er jo omtrent det samme, kanskje noe billigere å gå for 9800. Det som også taler mest for 9800GX2, er at hovedkortet mitt ikke støtter SLi (støtter derimot Crossfire ...).

 

Så, er det noen som kan fortelle meg hvorfor jeg ikke burde kjøpe dette kortet?

 

Nå har stilt et godt og vansklig spørmål, jeg sitter med samme HK og grubler på de samme.

Jeg personlige vurderer disse 3 alternativene: 9800GTX , 9800GX2 eller 3870X2.

 

Jeg har lyst på 9800GX2, men prisen taler imot, 9800GTX apelerer mer til meg, men jeg er ikke sikker ennå.

Lenke til kommentar

9800GTX er ikke noe særlig spesielt i forhold til 8800GTX nesten samme ytelse og samme pris. Altså ikke mye forskjell

 

Det som er med GX2 er at hvis du kjøper et nå (gitt at du har SLI HK) kan du kjøpe enda et senere da disse er billigere, å få den råeste ytelsen med Quad SLI

 

Sjekk denne testen: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3275&p=5

Endret av Drunk_Panda
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det kanskje var litt vel hard kritikk, men det de nok har ment er at dette kortet rett og slett er unødvendig. Det koster så og si identisk til å kjøre 2 tilsvarende kort i SLI for å få helt samme ytelsen.

 

Det eneste jeg ser som positivt med instroduksjonen av dette produktet er at folk på Intel-baserte hovedkort får et SLI alternativ for super-high-end ytelse. (et problem som ikke hadde eksistert i det hele tatt om det ikke var for Nvidias dumme strategi med å aktivt låse ut andre hovedkort enn sine egne i driverene).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Disse uenigheter om sorteringen betyr bare en thing: Allt for mange kort yter nesten det samme og dette skaper en total kaos og forvirring.

 

Men jeg tor at endlige avgjørelsen står og faller på hvordan ATI og Nvidia vil klare å forbedre sine drivere i nærmeste par måndene. Den som klarer å lever bra drivere for den en aller andre, kan lerr slå andre med god margin. Jeg tror at i driver-kampen, vil til slutt 9800GTX ovveraske mange meb bra ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...