Gå til innhold

Nvidias neste en varm potet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De skulle heller ha roet ned på lansering etter lansering, og heller lagt ut større prosjekter. Og lansert derretter^^

 

Men ja 8800GTX får holde ei stund til, ligge jo under 3000 så da får det bli et til 8800 til 9900GTX kommer.

 

 

*EDIT

 

Varmen er jeg ikke redd for, får bare kjøle derretter:P

Endret av Bentus
Lenke til kommentar

Kommer ikke som en overraskelse.

En tpd på 250 er i drøyeste laget, her snakker vi om å sponse utviklingen av større psu'er på løpende bånd, bare tenk dere 2x eller 3x i sli her...

 

Nå er det faktisk helt mulig å oppnå 1000W varme effekt på pcen din, ypperlig for den kalde vinter tida...

Lenke til kommentar

Jeg skal for min del bruke ca 6000 kr på 3 stk XFX 9800GTX og kjøre dem i tri-sli. Det kommer alltid noe bedre man burde vente på men jeg vil ha bedre ytelse NÅ, og ikke om 5 måneder. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor alle er så skuffa over 9800gtx, den er bedre enn forrige GTX, den er MYE billigere enn forrige GTX, og støtter tri-sli, noe som jeg har hatt lyst på lenge. Den yter kansje ikke så bra i SLI nå ved release, men kommer nok drivere som fikser dette. En annen grunn til dette valget er at ifølge mange tester yter 3 stk 9800GTX bedre eller like bra som 9800GX2 i de aller fleste spill, og prismessig lønner det seg da med 9800GTX (ca 6000kr mot ca 8000kr).

Lenke til kommentar
Lurer på hva navent på prosessorene blir etter 9000-serien er ferdig. 10000 høres liksom litt tungvint ut.. :p

 

Håper de lanserer en ny navn-konkurranse, som da de første GeForce kortene skulle navngis ;)

Og vi nevner i fleng:

 

Nvidia hotstuff

Nvidia magma

Nvidia boiler

Nvidia PC-GrillR

Nvidia FuseKill-R

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Hmm, kom kansje ikke som noen overaskelse dette.

 

Akkuratt nå hadde vært et passende tidspunkt for ATI å lansere noe heftlig, så Nvidia blir nødt til å slutte med disse tulle lanseringene og heller lansere noe bra. Konkuransen i marked er så å si ikke eksisterende. 8800GTX er jo fra 2006 trossalt :)

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Lurer på hva navent på prosessorene blir etter 9000-serien er ferdig. 10000 høres liksom litt tungvint ut.. :p

 

Håper de lanserer en ny navn-konkurranse, som da de første GeForce kortene skulle navngis ;)

Og vi nevner i fleng:

 

Nvidia hotstuff

Nvidia magma

Nvidia boiler

Nvidia PC-GrillR

Nvidia FuseKill-R

 

Flotte forslag :thumbup:

Lenke til kommentar

GT200, G100, G200, G92, G94.... dette begynner å bli forvirrende for en stakkar. Stemmer det at 9800GTX, 8800GT og 8800GTS alle er basert på G94? Jeg trodde at G100 var det "neste store", som representerte en helt ny arkitektur, og som lanseres til høsten en gang. Men nå snakker de altså om GT200..

 

Gaah!

Lenke til kommentar

Tror G100 er GT200, G100 er navnet til chipen og GT200 er kodenavnet eller vica versa.

 

Eller kankje de bare byttet navnt på den, vet ikke sikkert hvorfor men mener å ha fått med meg at de er det samme i alle fall.

 

Men merk at jeg er ikke helt sikker på dette.

Endret av AllColer
Lenke til kommentar
GT200, G100, G200, G92, G94.... dette begynner å bli forvirrende for en stakkar. Stemmer det at 9800GTX, 8800GT og 8800GTS alle er basert på G94? Jeg trodde at G100 var det "neste store", som representerte en helt ny arkitektur, og som lanseres til høsten en gang. Men nå snakker de altså om GT200..

 

Gaah!

9800GTX/GX2, 8800GT(S) er G92 basert. 9600 er G94 basert. Etter alt jeg vet er G100/G200 skiftet til GT200.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er skuffende at de fortsatt går for 65nm. 55 eller 45nm hadde virkelig satt fart på sakene tror jeg ;)

Om de bruker 65nm eller 55nm er bare baser på rykter enda, det er ganske liten forskjell imellom disse.

45nm blir det i alle fall ikke. nVIDIA har lært at man unngår cutting edge prosessteknologi på high-end produkter (problemene med NV30)

 

250W TPD er overkill, og også bare rykter.

 

Disse kortene kommer ikke til å ha 9000-serie navn, og high-end lanseres først. Regn med at kortene blir dyre!

Lenke til kommentar

Ja, det var jo rykter før lanseringen av siste generasjon at et enkelt R600-kort skulle dra opptil 300W, men det slo jo heller ikke til.

 

Synes ytelsesøkningen på enkeltstående kort har vært noe labert siden lanseringen av 8800GTX halvannet år siden, men med GT200 så blir det forhåpentligvis andre boller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...