Gå til innhold

Opera Mini blir enda raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer ikke Firefox til mobilen snart da?

Jo, men kjapt vil det ikke gå :)

 

Lastet det ned istad, og det føltes litt kjappere og bedere ut. Men syntes de burde jobbe mer med Opera Mobile 9.5 jeg :p

Hva får deg til å tro at de ikke jobber med den? Tror du Opera er en garasjeklubb der to personer gjør alt eller? At de ikke har forskjellige folk som driver med forskjellige produkter? :lol:

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Endelig kom "Find" i nettleser til mobil. Det har jeg savna ofte.

 

Opera Mini er overlegen som nettleser til mobil så lenge vi betaler i dyre dommer per MB. I tillegg til at den laster ned mye mindre enn andre nettlesere er den meget brukervennlig og innholdsrik. Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Kommer ikke Firefox til mobilen snart da?

Jo, men kjapt vil det ikke gå :)

 

Lastet det ned istad, og det føltes litt kjappere og bedere ut. Men syntes de burde jobbe mer med Opera Mobile 9.5 jeg :p

Hva får deg til å tro at de ikke jobber med den? Tror du Opera er en garasjeklubb der to personer gjør alt eller? At de ikke har forskjellige folk som driver med forskjellige produkter? :lol:

 

Jaja, men jeg tenkte at de kunne slenge over folka fra Mini til Mobile for en stund :p , fordi jeg gleder meg til 9.5 kommer ut :dribble:

Lenke til kommentar

Hva er egentlig den tekniske forbedringen i kompressjon av nettsidene? Kraftigere kompresjon av bilder? Komprimering av teksten?

 

Uansett veldig bra! Men jeg grubler på hvordan Opera kan tjene penger på dette. Det må jo være dyrt å utvikle og drifte og de får ingen betaling direkte fra oss som bruker det.

Lenke til kommentar
Uansett veldig bra! Men jeg grubler på hvordan Opera kan tjene penger på dette. Det må jo være dyrt å utvikle og drifte og de får ingen betaling direkte fra oss som bruker det.

 

De får i hvertfall penger for hvert søk du gjør på Google fra Opera Mini. Sikkert samme med Amazon og Ebay.

Lenke til kommentar
Den nye nettleseren er 50 prosent raskere, og har fått nye funksjoner.

 

 

 

Les mer

 

Nå har jeg forrige versjon av Opera Mini liggende på mobilen + vanlig Opera som var forhåndsinstallert.

 

Er det vanlig å fjerne disse før man installerer ny? Eller vil jeg plutselig ha tre versjoner om jeg installerer siste versjon?

 

Jan

Lenke til kommentar
Den nye nettleseren er 50 prosent raskere, og har fått nye funksjoner.

 

 

 

Les mer

 

Nå har jeg forrige versjon av Opera Mini liggende på mobilen + vanlig Opera som var forhåndsinstallert.

 

Er det vanlig å fjerne disse før man installerer ny? Eller vil jeg plutselig ha tre versjoner om jeg installerer siste versjon?

 

Jan

Jeg hadde Opera Mini 4.0 liggende da jeg installerte 4.1 beta. Avinstallerte 4.0 etter å ha testet 4.1 beta, og det gikk fint. 4.1 beta fungerer fortsatt bra. Tror ikke det har noe å si om du har begge liggende, men er jo ikke noe vits heller da...

Lenke til kommentar
Marketing-fjas fra Opera ser jeg. Hastighetsoppgraderingen ligger jo på serversiden, og denne fungerer like fint for forrige Opera Mini-versjon. Selvsagt er det ikke dumt å oppgradere uansett, jeg bare sier det. :)

Nå har jeg ikke dype kjennskaper til serveren, men av artikkelen fikk jeg inntrykk av at de nå bruker en annen teknikk for å krympe nettsidene. Og dermed vil det jo ikke fungere for eldre versjoner.

 

Men synd det ikke står skrevet mer om akkurat hvordan disse forbedringene gjøres, er jo interessant å vite!

Lenke til kommentar
Marketing-fjas fra Opera ser jeg. Hastighetsoppgraderingen ligger jo på serversiden, og denne fungerer like fint for forrige Opera Mini-versjon.

Nå påpeker de selv dette:

 

"Opera Mini 4.1 is 50% faster than Opera Mini 4.0 when it first launched on November 7, 2007. If you have been using Opera Mini 4.0 consistently since launch, you probably will not notice a major difference in speed since the upgrade is taking place on the server side."

Lenke til kommentar

Hei Simen1!

 

Vel,Opera får ikkje direkte penger fra oss som brukere men,regner med at dei får ein eller form for godtgjørelse fra dei selskapa/websidene som ein velger å ha som "pre-installed",og dei varierer fra engelsk,norsk etc.Så det er nok tilpassa land/språk.Om det er ein eingangssum,pris for så og så lenge eller kor ofte brukerne er innom tenestene veit eg ikkje.Samme gjelder på "pre-installed" søk.

 

Eg meiner at bokmerkene i versjon 4.0 endra seg noen ganger uten at eg installerte j2me midleten på nytt.

 

Forøvrig er eg fornøyd med 4.1Beta versjonen,glad for både find,save og upload/download funksjonene.Noko av dei største savna eg hadde i versjon 4.1.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...