Gå til innhold

Programtips: OpenOffice.org-tillegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da en usedvanlig kort og lite informativ artikkel.

 

Her er en oversikt over tilleggsprogrammer for kontorpakken OpenOffice.org.

 

Vil ikke kalle en opplisting av fire tillegg «En oversikt over tilleggsprogrammer for kontorpakken Openoffice.»

 

Hvorfor ikke bare legge ut link til http://extensions.services.openoffice.org/ og så spare seg for resten av arbeidet? Ikke at det var så mye i utgangspunktet.

 

Beklager. Ikke godt nok igjen. Begynner dessverre å bli noen av disse lite informative artiklene på Hw.no.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Synd å se at docx skaper så mye trøbbel rundt om. Også mot eldre versjoner av office. Folk som ikke vet bedre, lagrer dokumenter de skal dele med andre som docx. Vel vel, det finnes OO søtte for docx men det tror jeg kun er for Linux enda.

Ellers er jeg mer en godt fornøyd med OO og må jeg absolutt lese, kopiere teks eller skrive ut et docx dokument, så bruker jeg Word Viewer (gratis fra MS)

 

Men til poenget:

"Her er en oversikt over tilleggsprogrammer for kontorpakken OpenOffice.org."

 

Jeg har lest artikkelen to ganger nå og leter fremdeles over oversikten over tilleggsprogrammer. Hadde håpet på noe nyttig info her, men alt jeg ser er lenker

Lenke til kommentar
Det var da en usedvanlig kort og lite informativ artikkel.

 

Her er en oversikt over tilleggsprogrammer for kontorpakken OpenOffice.org.

 

Vil ikke kalle en opplisting av fire tillegg «En oversikt over tilleggsprogrammer for kontorpakken Openoffice.»

 

Hvorfor ikke bare legge ut link til http://extensions.services.openoffice.org/ og så spare seg for resten av arbeidet? Ikke at det var så mye i utgangspunktet.

 

Beklager. Ikke godt nok igjen. Begynner dessverre å bli noen av disse lite informative artiklene på Hw.no.

 

Ørjan...

^ Endelig en annen som sa det!

 

Mitt intrykk er at man ikke kommer med slike saker pga at det finnes et behov for det, men fordi det er enkelt - eller rett og slett bare for å produsere (lønn per artikkel!).

Lenke til kommentar

På mange punkter er den økte artikkel-produksjonen positivt (lettere å få med seg nyheter fra litt rundtom uten å faktisk måtte lete rundtom). Men andre ganger synes jeg det blir litt for tynt, og dette er et eksempel på en slik artikkel i mine øyne.

 

EDIT: dersom dere virkelig skal satse på å bli større, mer synlige, produktive eller hva enn dere har som mål, ikke la det gå ut over kvaliteten på ting, vær så snill :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Det er planlagt støtte for OOXML i neste større oppgradering av OpenOffice. Det finnes allerede støtte for lesing av OOXML i andre ODF-implementasjoner som for eksempel Abiword.
Nei sier du det. Klarer du nå å ta inn over deg at kun et kontordokumentformat hadde vært det beste for alle? Nei, trodde ikke det. Jeg vil benytte anledningen til å gratulere deg med ISO-sertifiseringen. Jeg vet du har lagt enormt mange timer på å støtte den prosessen så godt som du overhode har vært i stand til, så jeg regner med du er i meget godt humør for tiden.

 

Støtten har heldigvis vært på plass lenge på linux, for (K/X)ubuntu bruker installeres det med et museklikk i automatix. Her er utskrift fra terminal om pakken (Gutsy):

aptitude show odf-converter

Package: odf-converter

New: yes

State: installed

Automatically installed: yes

Version: 1.0.0-1~getdeb1

Priority: extra

Section: unknown

Maintainer: Joao Pinto <[email protected]>

Uncompressed Size: 9384k

Depends: libc6 (>= 2.5-0ubuntu1), zlib1g (>= 1:1.2.1)

Description: OpenXML Translator

The OpenXML Translator provides support for opening and saving Microsoft* OpenXML-formatted word

processing documents (.docx) in OpenOffice.org.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det var da en usedvanlig kort og lite informativ artikkel.

 

Her er en oversikt over tilleggsprogrammer for kontorpakken OpenOffice.org.

 

Vil ikke kalle en opplisting av fire tillegg «En oversikt over tilleggsprogrammer for kontorpakken Openoffice.»

 

Hvorfor ikke bare legge ut link til http://extensions.services.openoffice.org/ og så spare seg for resten av arbeidet? Ikke at det var så mye i utgangspunktet.

 

Beklager. Ikke godt nok igjen. Begynner dessverre å bli noen av disse lite informative artiklene på Hw.no.

 

Ørjan...

^ Endelig en annen som sa det!

 

Mitt intrykk er at man ikke kommer med slike saker pga at det finnes et behov for det, men fordi det er enkelt - eller rett og slett bare for å produsere (lønn per artikkel!).

 

 

 

Stakkaarss HW:) :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...