Gå til innhold

Anmeldelse: Dark Sector (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff og uff sånn har det gått med karakterskalaen...

 

Gameplayet er mildt sagt kjedelig i forhold til andre fps spill der ute. Spillet virker uferdig da bokser har en tendens til å sette seg fast i beinet ditt når du går på de og små kanter ikke lar seg hoppe over (selv om du kan hoppe inn vinduer og andre kanter utvikleren har bestemt at du SKAL kunne hoppe over.)

Lenke til kommentar
Uff og uff sånn har det gått med karakterskalaen...

 

Gameplayet er mildt sagt kjedelig i forhold til andre fps spill der ute. Spillet virker uferdig da bokser har en tendens til å sette seg fast i beinet ditt når du går på de og små kanter ikke lar seg hoppe over (selv om du kan hoppe inn vinduer og andre kanter utvikleren har bestemt at du SKAL kunne hoppe over.)

Uten spesialvåpenet hadde dette spillet vært langt mer ordinært, det skal jeg være enig i. Likevel snakker vi om hodeløs action her, og jeg synes Dark Sector fungerer godt slik sett. Stjernen er et glitrende spillvåpen.

 

Når det gjelder fri hopping er det ganske vanlig at man går vekk fra dette i tredjepersons skyte-/actionspill (Dark Sector er ikke FPS). Enkelte ganger kan dette irritere, men jeg synes ikke dette frustrerer tungt i dette spillet.

 

Ellers reflekterer vi nøye over bruken av vår karakterskala, og vi i Gamer.no forsøker å bruke den så fornuftig som mulig.

 

At man er uenig i en vurdering er likevel helt fair og alle tilbakemeldinger er hjertlig velkomne. :)

Lenke til kommentar

Lurer veldig på om jeg skal kjøpe dette

Har hørt at gåteløsingen ødelegger litt, og jeg gidder ikke drive med hjernetrim når jeg spiller.

Minner det veldig om Gers of War? Bare skyt alt som er i veien og gå videre, for det kan jo være festlig.

 

Tror kanskje jeg venter på GTA, virker som om Dark Sector har klønete fiender og halvveis coversystem

Lenke til kommentar
Lurer veldig på om jeg skal kjøpe dette

Har hørt at gåteløsingen ødelegger litt, og jeg gidder ikke drive med hjernetrim når jeg spiller.

Minner det veldig om Gers of War? Bare skyt alt som er i veien og gå videre, for det kan jo være festlig.

 

Tror kanskje jeg venter på GTA, virker som om Dark Sector har klønete fiender og halvveis coversystem

 

Man trenger ikke være rakettforsker for å finne ut hvordan enkelt dører skal åpnes. Og jeg synes ikke fienden er spesielt klønete. Og kampen mot den første bossen, Colossus, var kolossal :thumbup:

Lenke til kommentar
Etter å ha lest anmeldelser og sett ingame-video, er jeg sikker på at dette er morsomt for skytespillfans. Jeg skal kjøpe dette, klare det på et par dager jeg har tid, så bytte det inn igjen. En lokal butikk har 10 dagers bytterett. Genialt.

 

seriøst? på spill som man har åpnet?! det er jo sykt... hvilken butikk er dette? en mindre kjent en?

Lenke til kommentar
Ellers er grafikken helt på det jevne. Du blir nok verken skuffet eller overveldet.

Hahaha.......det var den beste aprilspøken jeg har lest i år. Jeg surfer mye på nett og deltar i mange diskusjonsgrupper. Den 1. april er det alltids mange spøkefulle kommentarer og linker ute og går. Men setningen du skrev om grafikken til Dark Sector tar kaka som den morsomste. :D :D

 

For det var en spøk ikke sant?

Eller?

Du kunne ikke mene seriøst at grafikken er "på det jevne" ?

Og at en ikke kan bli "overveldet" ?

 

For grafikken i Dark Sector er kanskje den beste grafikken jeg har sett i noe spill på konsoll. Og DET mener jeg seriøst. Jeg har oppunder 30 titler på Xbox 360, og har rundet grafikk-perler som Gears of War og Call of Duty 4. Hva kan vel jeg om grafikk? Vel, med 21 års erfaring med hundrevis av spill på alskens platformer, og med bakgrunn og forståelse av det som må til for å programmere visuelt realistiske miljøer så vet jeg hva jeg snakker om.

 

Jeg spiller også alle mine 360 spill på min 61 tommers HDTV med progressive scan i en bekmørk hjemmekino, og får en god visning av hvordan grafikken ser ut i detalj. Har anmelderen brukt en gammel 14" reise-tv for omtalen? :)

 

Seriøst.... ja, jeg ble mektig imponert over grafikken i Call of Duty 4. Gears of War satt med tittelen for beste 360-grafikk inntil COD4 kom. Men nå har Dark Sector kommet! Ok, fiendenes animasjoner kunne tidvis vært bedre - det skal jeg innrømme. Men se på alt annet i spillet da! Se rommene du går i. Se lyssettingen. Se skyggene. Stemningen er til å ta og føle på!!

 

(og til dere som tror at Halo 3 har "bra grafikk"...det har det ikke. Se det på en skikkelig skjerm og det blir fort en nedtur skal jeg love. Halo 3 ser ut som Halo 2 på gamle Xbox, kun med høyere oppløsning)

 

Spesielt når det hele komplimenteres med et skikkelig surround-anlegg og en rumlende subwoofer. Det er også til tider et av de mer creepy spillene jeg har spilt, og jeg har spilt de fleste Silent Hill og Resident Evil spillene. :)

 

Apropos lyd - her mistenker jeg igjen at spillet ble testet på den tidligere nevnte reise-tv'en. Vil du komme til meg og høre hvordan skytelydene og eksplosjonene i Dark Sector virkelig låter? :)

 

Ellers reflekterer vi nøye over bruken av vår karakterskala, og vi i Gamer.no forsøker å bruke den så fornuftig som mulig.

O'RLY? ;)

 

Uff og uff sånn har det gått med karakterskalaen...

Ja sånn har det gått... Et spill som burde fått 10 av 10 får bare ufortjente 7. :(

Det suger. Korrigert karakterskala følger:

Grafikk: 10

Lyd: 10

Playability: 10

Sammenlagt 10

 

Gameplayet er mildt sagt kjedelig i forhold til andre fps spill der ute. Spillet virker uferdig da bokser har en tendens til å sette seg fast i beinet ditt når du går på de og små kanter ikke lar seg hoppe over (selv om du kan hoppe inn vinduer og andre kanter utvikleren har bestemt at du SKAL kunne hoppe over.)

Ehh....snakker vi om samme spill? Kanskje PS3 versjonen har slike bugs? Min NTSC Xbox 360 versjon av spillet fungerer glimrende og bugfritt!

 

Konklusjon: Til de av dere som ble villedet av omtalen eller merkelige kommentarer i denne tråden - løp og kjøp Dark Sector! Kanskje du er av typen som heller liker nusselige spill med tusser og troll og Barbie Goes to Rehab. Men for oss gutta så er Dark Sector et dritt-tøft macho-spill med masse skyting, vold, sitrende spenning, creepy omgivelser, grafikk til å få hakeslepp av, og drøssevis med hardbarka action.

 

Eneste minus er mangel på split-screen co-op. Da...skulle det fått 11 (som Army of Two burde få). ;)

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt, IbanezIceman. Har aldri sett noen anmeldere som likte spilllet godt. Men hvis spillet virkelig har bedre grafikk enn alle andre X360-spill, må jeg revurdere å kjøpe det.

 

Som en sier...Don't just take MY word for it...

Score: 88% http://www.atomicgamer.com/article.php?id=548

On top of the blood orgy, the visuals progress into a sort of Gears of War state; everything is dirty and destroyed, yet it all looks quite stunning. Dark Sector's deeply detailed visuals go a long way in creating the game's ominous atmosphere. Yellow Hazmat trash bags smeared with blood litter the landscape, military choppers hover above at-sea freighters in the distance and realistic weather effects form reflective rain puddles on the ground. Look closer and you'll notice rain also running off slanted tin roofs and streaming down windows. Just as impressive, the rain falling from the dark sky sounds distinctly different from the rain dripping from structures. Other great ambient sounds, like the Russian-accented loudspeaker announcement urging citizens to evacuate the city, really set the mood. Dark Sector's designers clearly recognize the importance of immersive audio work and richly-detailed level design.

 

Dark Sector really impressed me, often reminding me of the great games that came before it. In addition to the classics referenced above, it had me recalling Call of Duty 4

 

The most obvious influence is Gears of War; both the visuals and duck-and-cover system will have you peering over your shoulder for the Locust Horde.

 

it's carved itself a deserving spot as one of this year's best third-person action games. If you're a fan of fast-paced action complemented by gluttonous gore, do yourself a favor and allow Dark Sector to infect you.

 

Her fikk det 8 totalt, og 9 i grafikk og lyd:

http://www.videogamer.com/xbox360/dark_sector/review-1.html

the glorious architecture and abundance of screen-filling special effects are worth the compromise. When fighting against a gang of Infected, a couple of robots and an army of soldiers, few next-gen games look better.

 

A special mention must also go to the audio, with the surround sound implementation being worthy of particular praise. The Infected sound brilliant and are truly terrifying when their screams are heard on a loud audio set-up.

 

Og enda en 8'er: http://www.gamedaily.com/games/dark-sector...view/2853/2000/

The effects look outstanding, such as the warping on-screen from the pouring rain, the dark and dingy stage design and excellent usage of lighting. The screen's colors also turn inside out on occasion, going ultraviolet to give Hayden a better sense of where areas are hiding.

 

Her fikk det også 8.0:

http://www.ztgamedomain.com/5507/Dark-Sector.html

Lighting effects are gorgeous, animations and mutilations are superbly detailed and the frame rate rarely misses a beat. Overall the game gives off a sense of Gears of War meets Resident Evil 4, and neither one of those is something to scoff at.

 

Score: 8 http://www.gamesarefun.com/gamesdb/game.php?gameid=22220

This game was meant to thrill you with fun, and it succeeds.
Lenke til kommentar

IbanezIceman, alle de anmeldelsene du viste gir nesten full pott. Du gir det 10/10

Altså er du den eneste jeg har sett som gir det spillet så bra karakter.

Kan det virkelig være så bra? Det er vel lite som skiller det fra andre spill, bortsett fra kastestjernen, og grafikken ifølge deg. Rart at ingen andre har nevnt at det er den beste grafikken på konsoll

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...