Gå til innhold

Her er Sonys nye TV-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde trodd det skulle bli mer vanlig med LED-baklys innen nå, noen som har noen mer detaljer om det? Og det med å sende fjernkontroll-signaler over HDMI, er det noe de fleste hdmienheter støtter å sende og motta? Kunne tenkt meg å sende fjernkontrollsignaler fra PCen over HDMI.

 

AtW

 

Jeg fikser ikke hakkinga i panoreringer som jeg ser for eksempel på W3000. Er det noe håp om at dette blir bedre på W4000 tror dere?

 

Støtter w3000 24 Hz? eventuelt 5:5 pulldown? Om den ikke gjør det, og denne nye TVen gjør det, så er det vel håp?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjelder den innebygde dekoderen bare RiksTV? Hva med f.eks. digital kabel-TV?

 

Dersom du har Get, så vil du kunne ta inn nokre få, ukrypterte kanalar digitalt. NRK1, TV Norge, og diverse smale kanalar. Du treng framleis ein ekstern dekodar som du får frå Get for å ta inn alle kanalane, også dei krypterte. Dette fordi Get ikkje leverer CA-modul, slik at du ikkje får stappa kortet i TV-en din. RiksTV leverer no CA-modul.

 

Men det skal visstnok gå med Canal Digital sin kabel-TV, som ikkje leverer CA-modul etter det eg veit, men du får kjøpt ein som passar.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Gjelder den innebygde dekoderen bare RiksTV? Hva med f.eks. digital kabel-TV?

 

Dersom du har Get, så vil du kunne ta inn nokre få, ukrypterte kanalar digitalt. NRK1, TV Norge, og diverse smale kanalar. Du treng framleis ein ekstern dekodar som du får frå Get for å ta inn alle kanalane, også dei krypterte. Dette fordi Get ikkje leverer CA-modul, slik at du ikkje får stappa kortet i TV-en din. RiksTV leverer no CA-modul.

 

Men det skal visstnok gå med Canal Digital sin kabel-TV, som ikkje leverer CA-modul etter det eg veit, men du får kjøpt ein som passar.

 

MVH Audun

Men man kan vel fortsatt se sendingene fra Get på det analoge systemet?

Lenke til kommentar

Huff, LCD-TV-er.

 

Ville heller ha kjøpt en 720p Kuro (eller en 60" Kuro om jeg hadde hatt pengene). Etter å ha glodd litt film på Kuro-en til fattern og sammenlignet med Sony-vraket av en 50" på skolen (toppmodellen til Sony) er det til å le av. Nesten ikke sammenlignbart. Sony-TV-en har rett og slett et helt forferdelig bilde.

Lenke til kommentar
Huff, LCD-TV-er.

 

Ville heller ha kjøpt en 720p Kuro (eller en 60" Kuro om jeg hadde hatt pengene). Etter å ha glodd litt film på Kuro-en til fattern og sammenlignet med Sony-vraket av en 50" på skolen (toppmodellen til Sony) er det til å le av. Nesten ikke sammenlignbart. Sony-TV-en har rett og slett et helt forferdelig bilde.

 

Jøss.. Dette var en ny synsvinkel. Hvilken modell er dette fra Sony? Modellene fra og med W2000 og oppover har jo vært ganske så gode etter mine øyne.

 

Selvfølgelig, Pioneer er hakket råere ja! :)

Lenke til kommentar
Jeg fikser ikke hakkinga i panoreringer som jeg ser for eksempel på W3000. Er det noe håp om at dette blir bedre på W4000 tror dere?

Hakking i panoreringer på W3000? Er det 24fps-materiale som BD-filmer du tenker på?

 

På min 46W3000 er det null hakking i panoreringer ved avspilling av BD-filmer (1080p/24) i allefall, har kikket nøye etter dette fenomenet selv samt at diverse omtaler på nettet nevner det samme (var derfor jeg kjøpte denne modellen i utgangspunktet).

 

Har vel å merke ikke konkret sjekket ut dette med panoreringer i forbindelse med de andre skjermstørrelsene i serien siden jeg kun vurderte 40" og 46" selv før jeg bestemte meg, kan godt hende det er noen forskjeller ute og går sånn sett.

Lenke til kommentar
Jeg fikser ikke hakkinga i panoreringer som jeg ser for eksempel på W3000. Er det noe håp om at dette blir bedre på W4000 tror dere?

Hakking i panoreringer på W3000? Er det 24fps-materiale som BD-filmer du tenker på?

 

På min 46W3000 er det null hakking i panoreringer ved avspilling av BD-filmer (1080p/24) i allefall, har kikket nøye etter dette fenomenet selv samt at diverse omtaler på nettet nevner det samme (var derfor jeg kjøpte denne modellen i utgangspunktet).

 

Har vel å merke ikke konkret sjekket ut dette med panoreringer i forbindelse med de andre skjermstørrelsene i serien siden jeg kun vurderte 40" og 46" selv før jeg bestemte meg, kan godt hende det er noen forskjeller ute og går sånn sett.

 

Jeg har sett det med ulike kilder, blant annet den "Planet earth" BD-en på Sony Center i Oslo sentrum.

 

Jeg vet ikke om hakking er den beste beskrivelse, men det er særlig panoreringer og bevegelser generelt som føles unaturlige og lite smidige. Jeg ser det på alle LCD-skjermer, men ikke på plasmaskjermer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...