Gå til innhold

Programtips: Regscanner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det folk egentlig pleier å bruke registeret til?

Har brukt det noen få ganger for å fikse småting og åpne mapper i kommandolinjen fra høyreklikk, men ellers kan jeg ikke si jeg har brukt det mye.

 

Registeret kan brukes til mye moro :-) For folk som programmerer i Windows benyttes registreret ganske ofte. og ikke minst fikse feil...

Lenke til kommentar
Hva er det folk egentlig pleier å bruke registeret til?
Registeret er nødvendig for at windows i det hele tatt skal kjøre.

Vet selvfølgelig det. Spørsmålet var mer myntet på de her som er begeistret for programmet og faktisk trenger en søkefunksjon. Jeg ville gå utifra at de som driver med utvikling stort sett gjør alle endringene i samme delen av registret og derfor ikke trenger en søkefunksjon? (Med mindre det er veldig store programmer.)

Endret av JonT
Lenke til kommentar

eks sak jeg var brotig her om dagen hvor søk hadde vært greit.

 

en kompis hadde formatert c: hadde noen program installert på d: som jeg og har installert.. han kunne bruke programmet men ikke oppdatere det pga det mangler verdier i registret.. så jeg kunne eksportere de rette verdiene å sende til han så vil det da virke...

 

men ingen av oss er 100% sikker på hva det ligger under.. så et søk løser saken..

Lenke til kommentar
eks sak jeg var brotig her om dagen hvor søk hadde vært greit.

 

en kompis hadde formatert c: hadde noen program installert på d: som jeg og har installert.. han kunne bruke programmet men ikke oppdatere det pga det mangler verdier i registret.. så jeg kunne eksportere de rette verdiene å sende til han så vil det da virke...

 

men ingen av oss er 100% sikker på hva det ligger under.. så et søk løser saken..

 

Operasjon Flashpoint er ett SUPERT eksempel på irriterende register funksjon, her må ALT reinstalleres etter at du har kastet ut Windows XP og reinstallert det, for den vil ellers sutre og bære seg over at CD-Key'n og at Flashpoint ikke er installert (Finner ikke installasjons mappen) og på grunn av dette nekter det å starte.

Veldig irriterende faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...