Gå til innhold

Capcom sikrer MotoGP-rettigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne type rettigheter er rett og slett et onde for spillindustrien.

 

Det er vi spillerene som er taperne.

 

F1 Lisensen til Sony for eksempel, den har gitt oss mange gode spill gitt... I enkelte sportsammenhenger, har jo lisensen blitt viktigere enn kvaliteten på spillet, og relativt ofte er det ikke spillet med den offisielle lisensen som er best. Det som er synd, er at de andre aktørene nesten gir opp, og konkurransen forsvinner.

 

EA skjønte dette for lenge siden, med FIFA/NHL/TIGER WOODS ++. Jeg sier ikke at disse spillene er dårlige, eller totalt uten konkurranse, men at de aldri hadde hatt den statusen de har idag har, uten disse lisensene.

 

Personlig liker jeg for eksempel Pro Evolution Soccer bedre enn Fifa, men jeg forstår jo en del litt mer "casual" gamere, som ikke gidder å kjøpe et spill, hvor favorittklubben deres heter "North London".

 

Kanskje burde det vært en felles modell for spillindustrien, som gjorde det umulig med "eksklusive" rettigheter, men hvor man betalte en viss sum for å benytte seg av rettighetene. Skjønner at dette er utopi, men det hadde vært fint å slippe å forholde seg til denne type problemstillinger.

 

Det som provoserer meg litt med artikkelen, er når Capcom faktisk klarer å spy ut at dette vil gi oss gamere bedre og mer autentiske spill..

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...