Gå til innhold

– Som et mareritt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har MTU idag på min mobil og det fungerer veldig bra !

det eneste som er et lite problem er at jeg ikke får sendt/motatt sms fra tele2 kunder!

Men har ikke så mange venner som er der. Dem aller fleste jeg kjenner har gått over til MTU!

 

Dette med at det er en gutteroms bedrift er vel egentlig en ganske stor overdrivelse. MTU gruppen eier jo Telebutikken og Klart-Svar kjeden i Norge. Pluss at dem har nå kjøpt opp Preus fotokjede som skal bli bygd om til Telebutikker! Det er jo et stort konsern med over 800 ansatte. Har sjekket opp selskapet litt siden var litt skeptisk i begynelsen, men alt jeg har funnet ut om MTU og selskaper som ingår i MTU gruppen så finner jeg kun positive ting.!

 

Og dette med at dere klager på at dere ikke får sendt sms en liten stund.. ja ta og ring da. Det er jo tross alt gratis og ringe til alle mobil operatører og fast telefoner i Norge!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har MTU idag på min mobil og det fungerer veldig bra !

det eneste som er et lite problem er at jeg ikke får sendt/motatt sms fra tele2 kunder!

Men har ikke så mange venner som er der. Dem aller fleste jeg kjenner har gått over til MTU!

 

Dette med at det er en gutteroms bedrift er vel egentlig en ganske stor overdrivelse. MTU gruppen eier jo Telebutikken og Klart-Svar kjeden i Norge. Pluss at dem har nå kjøpt opp Preus fotokjede som skal bli bygd om til Telebutikker! Det er jo et stort konsern med over 800 ansatte. Har sjekket opp selskapet litt siden var litt skeptisk i begynelsen, men alt jeg har funnet ut om MTU og selskaper som ingår i MTU gruppen så finner jeg kun positive ting.!

 

Og dette med at dere klager på at dere ikke får sendt sms en liten stund.. ja ta og ring da. Det er jo tross alt gratis og ringe til alle mobil operatører og fast telefoner i Norge!

 

 

Mobil operatører? Fast telefoner?

 

Vær så snill, skriv ordene slik de skal være. Du kan få helt forskjellig betydning på ord. Prøv å del førskole opp. På før skolen laget vi mat.. Går bare ikke..

 

 

Ellers venter jeg enda på at mitt simkort skal begynne å fungere. Begynner å bli lei merker jeg..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Tidligere i dette forumet har jeg vært kritisk til MTUs markedssjanser, men jeg vil likevel oppfordre alle som "lider" (og jeg inkluderer OneCall-kunder) til å være tålmodige. MTU våger, og de fortjener sjansen til å etablere seg.

 

Jeg har 14 års sammenhengende erfaring med NetCom og min erfaring er at problemer med GSM-nett har en egen evne til å løse seg fort, og faktisk uten forvarsel. Plutselig bare virker tingene. Uten å kjenne innsiden til MTU er det vanskelig å si noe om når problemene er løst, men sannsynligheten for at de er løst om en dag er like stor som om fjorten dager.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har MTU idag på min mobil og det fungerer veldig bra !

det eneste som er et lite problem er at jeg ikke får sendt/motatt sms fra tele2 kunder!

Men har ikke så mange venner som er der. Dem aller fleste jeg kjenner har gått over til MTU!

 

Dette med at det er en gutteroms bedrift er vel egentlig en ganske stor overdrivelse. MTU gruppen eier jo Telebutikken og Klart-Svar kjeden i Norge. Pluss at dem har nå kjøpt opp Preus fotokjede som skal bli bygd om til Telebutikker! Det er jo et stort konsern med over 800 ansatte. Har sjekket opp selskapet litt siden var litt skeptisk i begynelsen, men alt jeg har funnet ut om MTU og selskaper som ingår i MTU gruppen så finner jeg kun positive ting.!

 

Og dette med at dere klager på at dere ikke får sendt sms en liten stund.. ja ta og ring da. Det er jo tross alt gratis og ringe til alle mobil operatører og fast telefoner i Norge!

 

Kan du motta SMS fra andre enn Tele2 ?

& selv om det er gratis og ringe så like folk å kunne motta SMS og bli ringt til av alle uansett operatør. ;)

Lenke til kommentar
NOEN UKER til man kan sende/motta SMS skikkelig? Det er uholdbart.. Selv om det gjelder for bare Tele2 og Network Norway så er det uholdbart. Halvparten av de som sender meg SMS har Tele2..

Ring da vel.. :thumbup: Med MTU er det like billig :!:

 

Greit nok at man kan ringe (de som er så heldige å både kunne ringe og motta samtaler). Men hva med alle meldinger man får fra folk som ikke kommer frem? Ikke alle de 250 kontaktene mine er klar over at jeg ikke har vært i stand til å motta meldinger de siste 5 dagene.

 

For jeg har faktisk ikke mottatt en j.... melding siden forrige torsdag. Og i dag er det tirsdag. Jeg har testet fra Telenor, Netcom, Tele2 og Chess. Ingen får sendt meg meldinger. I går klarte jeg for første gang å sende en melding.

 

Jeg mottok SIM-kort fra MTU fredag 28/3 og det skulle i utgangspunktet aktiveres kl. 08:35. Ikke før langt ut på lørdag ble det aktivert.

 

Dette er alt for dårlig, og hvis det stemmer at det kan ta flere uker før sms fungerer så er ikke jeg trofast mange dagene til..

Lenke til kommentar

Som hyylj nevner er det greit nok at man kan ringe, men det er de færreste av de jeg kjenner som faktisk vet at jeg ikke mottar SMS'ene de sender, og jeg gidder ikke ringe rundt til en masse personer for å si at jeg ikke får SMS.

 

Faktisk har folk vanskeligheter med å ringe til meg i tillegg, for mange som har prøvd å ringe meg har meldt om at de blir møtt med opptattsignal, mens jeg ikke hører noe når jeg tar telefonen.

Lenke til kommentar

Som ny og prisbevisst mobilbruker har nå blitt MTU kunde.. Siden portering opplever jeg også problemet med SMS. Ellers fungerer det greit. MTU kommer med et meget bra og etterlengtet tilbud i mobilmarkedet. Kritikken til MTU er at dem burde komme med bedre pressemelding både til MTU kunder og til opplysning av andre mobilbrukere. Skulle gjerne sett en eller annen form for oppslag rundt dette problemet i større media.

Lenke til kommentar

Jeg har også akkurat portert over til MTU og opplevd det som blir snakket om av problemer over.

Men et annet problem merket jeg igår når jeg mistet signalet på RiksTV og skulle ringe til kundeservice, da fikk jeg beskjeden om at telefonnummeret ikke var i bruk, men når jeg brukte telefonen til min samboer med en annen operatør, så kom jeg gjennom med en gang.

Jeg har også opplevd dette i andre tilfeller.

Jeg forstår at det sikkert kan være vanskelig å starte opp som en ny operatør, men her er det ikke snakk om en stor feil, men en mengde med helt forskjellige feil. Man må jo da stille seg spørrende til hvor mye dette nettet faktisk er blitt testet før det er blitt åpnet for forbrukeren, eller om de bare har åpnet det direkte.....!

Noen er mer avhengig av full mobilfunksjonalitet enn andre, av forskjellige grunner, jobb eller privat, så det er ikke så vanskelig å forstå at mange er svært frustrert av mengden problemer som har oppstått. Jeg må si at dette er veldig synd, fordi det går kraftig utover inntrykket av MTU som mobiloperatør.

Lenke til kommentar

Gi MTU en sjanse??? Ikke tale om! Jeg gav dem 2 hele døgn uten at noe skjedde og porterte vekk med sur smak i munnen. Glad for det nå; de har jo ikke klart å fikse problemene etter en HEL UKE! Ikke sitt og vent på at de skal fikse dette. Kom deg vekk så fort du overhodet kan!

Lenke til kommentar

Mail fra MTU, de siser de vil gjøre alle samtaler, datatrafikk, sms osv gratis for mars måned.. men.. hvor mange fikk brukt telefonen sin i mars da? skulle vel egentlig bare mangle hehe. men likevel bra at de gjør det.. har tro på MTU, men må bare gi det tid.. heldigvis har jeg flere abonnement..

Lenke til kommentar

Tror MTU blir er grei operatør når de får orden på ting. Med eget mobilnett kan de komme med tilbud og tjenester som er konkurransedyktige med de store operatørene.

 

.. heldigvis har jeg flere abonnement..

 

Hehe, samme her. Mitt MTU abonnoment er bare et av mange. Så jeg syntes egentlig bare det er morsom og følge med på utviklingen.

 

 

..og ha gratis datatrafikk :)

 

Noen som vet om MTU og 3G, om dette kommer, og når.

Lenke til kommentar

hehe ja synes det jeg og, men likevel så irriterer jeg meg over at ikke MTU har klart å dekke hele oslo.. på frogner og majorstuen så er det telenors master telefonen tar signal fra.. og da er det jo ikke så rart at det er gratis datatrafikk, om du må stå utenfor MTUs mast hele tiden for å få det gratis hehe. 3G kommer vel til høsten forhåpentligvis! eller kanskje neste år .. ikke at jeg vet det, men jeg tipper.. hehe

Lenke til kommentar

lol... ler av dere jeg. Slik går det met alle som hopper på nye leverandøre (hosthark mtu, onecal/network norway... blalba. spyspy, hosthark) for å spare noen FÅ ører. Jeg har billig, stabilt og funksjonibelt abbonement, og har tilgang på alt. Det kalles _TELE 2_

Lenke til kommentar
lol... ler av dere jeg. Slik går det met alle som hopper på nye leverandøre (hosthark mtu, onecal/network norway... blalba. spyspy, hosthark) for å spare noen FÅ ører. Jeg har billig, stabilt og funksjonibelt abbonement, og har tilgang på alt. Det kalles _TELE 2_

 

Det blir nok Tele2 på meg også nå ser det ut til. Kan fortsatt ikke motta SMS fra noen. Noen som faktisk får mottatt SMS nå med MTU??

 

De lovet at problemene skulle fikses i løpet av helgen som var, men siden det fortsatt ikke fungerer så har tålmodigheten min tatt slutt. Hadde jeg bare hatt et annet abonnement i tillegg så skulle jeg gjerne ventet lenger for å gitt de en sjanse. Men 10 dager uten SMS er for drøyt

Lenke til kommentar

Ja, overgangen til netcom har skapt bittelitt problemer for meg også, men da hovedsaklig grunnet null 3G dekning der jeg bor (telenor har). Men ellers har jeg ikke merket så veldig mye av det. Men har sett at folk med opplåste entry-mobiler har hatt en del problemer.

 

Er uansett skeptisk til slike "småselskaper", men liker ikke de store monopolistene heller. Derfor er tele2 perfekt for meg. Fine priser har de også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...