Gå til innhold

Latterlig billig minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de av oss som er macbrukere så er det mange penger å spare på å kjøpe minne fra en ordinær nettbutikk fremfor Apple Store. Man sparer ca 2000,- ved å kjøpe 4GB minne fra mpx kontra Apple Store hvis man har en MacBook Pro, og da får man jo i tillegg beholde de 2GB maskinen kommer med i utgangspunktet. Om man kjøper rett fra Apple, så får man jo bare 4GB i stedet for 2GB.

Lenke til kommentar

Bestilte faktisk et 2x1 GB PC8500 sett Ballistix for et par dager siden til en femhundrelapp. Har gått ned noen hundrelapper siden jeg kjøpte det første settet før jul ja... og jeg stusset over hvor rimelig man kunne få et 4 GB sett.

 

Nå gir jo ikke Ballistix spesielt mye for pengene om man ikke utnytter hastigheten de er godkjente for, men det er greit å ha 4 like brikker. Fremdeles veldig billig, husker at jeg kjøpte et sett gromme OCZ DDR 2x1 GB på ukens tilbud for noen år siden til omkring kr. 2000. Ordinær pris var ca. 2500...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er nok ikke aprilsnarr. Når jeg går inn på webbutikker som ikke er linket i produktguiden, også utenlandske sådanne, får jeg priser på godt rundt 500-lappen. Morsomt når folk blir mistenksom til alt på grunn av datoen. :)

 

Absolutt ikke aprilsnarr dette, prisene på DDR2 minne for tiden er rekordlavt. Så lave at det og kjøpe noe mindre enn 4Gb er direkte idioti i dag.

Lenke til kommentar
aprilsnarr :p

 

 

Dette er ikke aprilsnarr. Jeg skal bygge ny pc og har sjekket priser på pc deler i de siste to uker nå. Minne har vært så billig en liten stund nå. Man får 4gb 800mhz minne fra kingston, ocz, munshkin, corsair til 500 og oppover.

F.eks. hyperx til ca 700kr. Men dette gjelder for d meste cas5 minne.

Lenke til kommentar
Merk at du for å utnytte minnemengder over ca 3 GB må kjøre et 64-bit operativsystem. Dersom du installerer 4 GB minne på et system med 32-bit operativsystem, vil ikke systemet "se" den omlag siste GB-en med minne.

 

Betyr dette at spillene dine kan utnytte 4GB (eller mere), selvom du har f.eks Win XP 32bit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...