Gå til innhold

Firefox 4.0 på tegnebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[fanboy]

Opera er bedre

[/fanboy]

 

Jeg har FireFox installert på PC-en men jeg bruker det ikke fordi jeg synes det ser "stygt" ut, i forhold til Opera, og det har ikke de funksjonene jeg trengerm som f.eks. "Visningslinjen" med søk, forfattermodus, vis bilder osv.. Er det mulig å få en erstatning for dette i FireFox, da jeg merker at Opera henger seg til stadighet (vet dog ikke hvorfor)..

Lenke til kommentar

Altså, du har Firefox 2. I tillegg synes jeg at det ukentlig dukker opp nyheter om oppdateringer til denne eller beta-versjoner av 3. Og nå begynner 4 å dukke opp så smått etterhvert. Er det litt M$-tendenser her? Føler at de også er veldig flinke til å forhåndsvarsle nye versjoner før den nåværende i det hele tatt er ferdig. Hva med å få ferdig 3'ern før de begynner på 4'ern?

Lenke til kommentar

I programvareverdenen er det alminnelig praksis å gå i gang med planleggingen og den grunnleggende utviklingen av en fremtidig versjon før man er ferdig med den nyeste utgaven. Mange spillutviklere er f.eks. godt i gang med oppfølgeren før originalen er ute i butikkene.

Lenke til kommentar

Weave eksisterer i Opera 9.5 beta allerede.

Testa det tidleg i beta fasen, lasta ned 9.5 beta på min bærbare, synkroniserte alle bokmerker og speed-dial sida mi. Lasta deretter ned Opera 9.26 (kan bruke opera link på den stabile utgaven som er ute no, men må ha 9.5 beta for å synkronisere filer) på min stasjonære, logga på opera link og vips hadde eg alle bokmerka og speed-dial sida mi.

Lenke til kommentar
[fanboy]

Opera er bedre

[/fanboy]

 

Jeg har FireFox installert på PC-en men jeg bruker det ikke fordi jeg synes det ser "stygt" ut, i forhold til Opera, og det har ikke de funksjonene jeg trengerm som f.eks. "Visningslinjen" med søk, forfattermodus, vis bilder osv.. Er det mulig å få en erstatning for dette i FireFox, da jeg merker at Opera henger seg til stadighet (vet dog ikke hvorfor)..

 

Nå foretrekker jeg simpelt og lett utseende fremfor mye "eye-candy" ;)

Lenke til kommentar

Nettopp det Opera er. Ikke noe eye candy, bare nyttige funksjoner.

Jeg mener heller det er Firefox som fokuserer på "eye" candy. Øynene mine brenner jo opp ved å se på de skrikende fargene i firefox. Opera har mye behagligere farger.

 

Men det er ikke saken. Jeg mener Opera har flere nyttige funksjoner enn Firefox, og lurer på om de er tilgjenglig for Firefox også.

Lenke til kommentar
[fanboy]

Opera er bedre

[/fanboy]

 

Jeg har FireFox installert på PC-en men jeg bruker det ikke fordi jeg synes det ser "stygt" ut, i forhold til Opera, og det har ikke de funksjonene jeg trengerm som f.eks. "Visningslinjen" med søk, forfattermodus, vis bilder osv.. Er det mulig å få en erstatning for dette i FireFox, da jeg merker at Opera henger seg til stadighet (vet dog ikke hvorfor)..

 

Off topic : Opera 9.2x (muligens eldre versjoner også) sliter litt med siste Flash oppdateringen. Dette blir løst i Opera 9.5, men om det blir fikset på 9.2x serien aner jeg ikke. Gleder meg til 9.5 blir lansert eller dette fikset da jeg også foretrekker opera.

 

On topic : Blir morro å se hva Mozilla klarer med Firefox 3 og 4 etterhvert. Firefox er også klart en bra nettleser, men som nevnt over så foretrekker jeg Opera. ;)

Lenke til kommentar

Hvilke skrikende farger i Fx. Ikke mange av de på min PC.

 

For mitt bruk er faktisk Opera ikke god nok, da den har altfor lite funksjonalitet i forhold til det man får gjennom utvidelser i Fx. Og for meg er faktisk det svært mye unyttige funksjoner i Opera, som Mail, Torrent, nettprat etc.

 

Men dette blir uansett smak og behag.

Lenke til kommentar
En av ideene er å gjøre nettleseren mer uavhengig av Internett.

Jeg stusset litt over denne.

 

 

Bolson: spiller vel egentlig liten rolle når opera er mindre og raskere enn Firefox? Jeg har enda ikke funnet ut hvordan fanene kan fordeles på flere linjer, som i Opera. Jeg bruker begge nettleserne, og til mitt bruk har begge sine fordeler/ulemper.

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Nettopp det Opera er. Ikke noe eye candy, bare nyttige funksjoner.

Jeg mener heller det er Firefox som fokuserer på "eye" candy. Øynene mine brenner jo opp ved å se på de skrikende fargene i firefox. Opera har mye behagligere farger.

 

Men det er ikke saken. Jeg mener Opera har flere nyttige funksjoner enn Firefox, og lurer på om de er tilgjenglig for Firefox også.

 

Du vet du kan få Firefox til å se ut og gjøre utrolig mye med Themes og Extentions.

 

Jeg har selv "Apple Safari"-skin på min Firefox, i svart/hvitt, så ikke noe skrikeende farger der nei.

 

Bare noen få tastetrykk, og en restart av Firefox så har du fått lagt inn de herligste addons, som adblock plus, Piclens(Utrolig flott coverflow for bl.a "google bilder"), downloadbar, hide menubar etc.

Lenke til kommentar
Bolson: spiller vel egentlig liten rolle når opera er mindre og raskere enn Firefox? Jeg har enda ikke funnet ut hvordan fanene kan fordeles på flere linjer, som i Opera. Jeg bruker begge nettleserne, og til mitt bruk har begge sine fordeler/ulemper.

 

For versjon 3 av Fx er det ikke særlig forskjell i ressursbruk i forhold til Opera. Hvor stor installasjonsfila er, er lite relevant. Det eneste jeg bruker Opera til er WAT og sidtesting

 

Så selv om jeg brukte Opera som hovednettleser for 2 - 3år siden, er den i dag i realiteten ubrukelig for mitt formål.

 

Å ha tabber på mer en en linje har jeg aldri hatt bruk for, har jeg så mye opp så velger jeg heller å kjøre med to versjoner på hver sin skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...