Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Konseptalbum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gnæ ... bare andreplass for Scenes?! Nåvel, «The Wall» er jo virkelig bra det også, så jeg skal ikke klage.

 

Uansett, virkelig bra artikkel dette her. Slike liker jeg ekstremt godt! :D Godt skrevet var den også. Har et par album å sjekke ut nå, ja.

 

Selv kan jeg anbefale «War of the Worlds» uten problemer. Og selvsagt «Scenes From A Memory» -- det albumet mener jeg er det beste albumet som noen sinne er laget :) «Light of Day, Day of Darkness» liker jeg også ekstremt godt.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Loathsome har tydeligvis hørt alt ... ;)

 

Jeg kunne tenkt meg:

 

Lamb lies down on Broadway - Genesis

Tales from topographic ocean - Yes

Pink Project - Pink

Animals - Pink Floyd

Heroes/Low/Lodger - David Bowie aka The Thin White Duke

Lenke til kommentar
Er ikke så glad i Dream Theatre at det gjør noe, men utenom det var det en flott liste. Savner dog The Human Equation, men to Ayreon-album hadde muligens blitt litt "over the top". :wee:

Mitt ønske om 3 Pink Floyd-album ble nedkjempet til 1, så to Ayreon-album ville vært "way over the top" ;)

Kunne lett laget topplista med bare to artister om man ønsket, men det ville jo vært litt ensformig.

Lenke til kommentar

Selv om Into the Electric Castle av mange anses som Arjens beste album, ville jeg nok heller hatt The Human Equation eller The Final Experiment med i denne kåringen, da de i mine øyne har mer håndgripelige konsepter.

 

Herlig at til og med Green Carnation er med, og jeg syns DT fortjener plassen med Scenes From a Memory. Herlig at det er plass til Mars Volta også, blant gamlinger som Jeff Wayne.

 

Man kan ikke gjøre alle til lags, men jeg må si at jeg savner Spock's Beard - Snow i lista.

Lenke til kommentar
Tommy av The Who kan vel regnes som et konseptalbum? I så fall fortjener det en plass på lista!

Det er et konseptalbum ja, men mange i redaksjonen holder The Who for å være litt oppskrytt og ingen ville virkelig ha de med på lista så da faller de ut ;)

Er klar over at de ofte figurerer på slike lister med enten Tommy eller Quadrophenia.

 

Syntes The Wall er ufattelig oppskrytt. Animals er mye bedre som konseptalbum smile.gif

The Wall, Dark Side of The Moon, Animals, Wish You Were Here og The Final Cut. Hva man vil ha med på lista blir nesten hipp som happ når det er så mange sinnsykt sterke album.

Min favoritt blant disse av Pink Floyd er faktisk The Final Cut, selv om jeg synes DSOTM til syvende og sist skulle vært med på lista, kanskje på bekostning av The Wall. Men som sagt så er det utrolig vanskelig å velge.

Lenke til kommentar
Er en del som skulle sett mer til Arjen Lucassen på lista, og da kan jeg trøste dere med at vi publiserer en lengre feature-artikkel om ham i morgen, så følg med, følg med!

 

Oooh, Gleder meg :D

 

God liste :) Mye jeg må sjekke ut der!

Endret av Strat90
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...