Gå til innhold

Asus tripler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig sak, men enkel radiator til tre grafikkprosessorer virker litt snaut. Hvis hver 3850 bruker rundt 100 watt, blir det 300 watt tilsammen. Og det er mye med tanke på at det er vanlig med en trippelradiator til for eksempel enn overklokket quadcore og et enkelt grafikkort pluss eventuelt chipset. Et slikt oppsett bruker rundt 3-400 watt.

 

I tillegg tviler jeg på at pumpen er alt for bra. Men hvis vannblokken er god (noe jeg for øvrig også tviler på), ville nok bare kortet med vannblokken vært et godt kjøp for de av oss som har alt for mye penger. Hvis det kommer i salg da.

Lenke til kommentar

Skulle ønske at hw.no kunne si noe om hvordan slike ytelsestall er i forhold til andre. Det er ikke like lett for alle å vite om 24900 poeng i 3DMark06 er bra, hvis man ikke går rundt og husker andre tester i hodet. Så, for å ha litt service til andre lesere enn bare entusiastene som kan dette på fingerspissene, hadde det vært kjekt å få noen konkrete referanser i hvertfall. "Slettes ikke dårlig" er ingen god referanse, synes jeg.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
hehe, 3dfx voodoo med ekstern strøm ja. husker når dem første nyhetene om den galskapen begynte å dukke opp...

 

var vel samme tidsrommet som når nvidia kom på banen det?

 

Nvidia kom på banen lenge før Voodoo 4/5. TNT2 var f.eks en utfordrer til Voodoo 3. Det var med TNT2 at det begynte å snu i Nvidias favør. TNT2 klarte 32-bit, noe V3 ikke klarte. Egentlig betydde ikke dette alt for mye (fordi 32-bit gikk alt for sakte), men det var et viktig element i markedsføringen.

 

Synd egentlig, for Voodoo 3-serien var veldig bra. Hadde selv et Voodoo 3 2000, og det var helt fantastisk.

 

Voodoo 5 6000 kom aldri i salg. Noen prototyper havnet på Ebay, men det ble med det. 3dfx' svanesang var Voodoo 5 5500 med to GPUer.

Lenke til kommentar
Ser for meg et berg av driverproblemer med slike kort.

 

det er fine og funker "OK" alerede nå for 3 gpuer.

 

men enkel radiator til tre grafikkprosessorer virker litt snaut. Hvis hver 3850 bruker rundt 100 watt, blir det 300 watt tilsammen.

 

tror ikke det er så ille silentpcreview.com som vel er noen av de annerkjente n¨r det kommer til og måle strøm forbruk mener at 3850 bruker 64W, LINK

 

hadde vært arti og sett dette i butikken :)

Lenke til kommentar
hehe, 3dfx voodoo med ekstern strøm ja. husker når dem første nyhetene om den galskapen begynte å dukke opp...

 

var vel samme tidsrommet som når nvidia kom på banen det?

 

Nvidia kom på banen lenge før Voodoo 4/5. TNT2 var f.eks en utfordrer til Voodoo 3. Det var med TNT2 at det begynte å snu i Nvidias favør. TNT2 klarte 32-bit, noe V3 ikke klarte. Egentlig betydde ikke dette alt for mye (fordi 32-bit gikk alt for sakte), men det var et viktig element i markedsføringen.

 

Synd egentlig, for Voodoo 3-serien var veldig bra. Hadde selv et Voodoo 3 2000, og det var helt fantastisk.

 

Voodoo 5 6000 kom aldri i salg. Noen prototyper havnet på Ebay, men det ble med det. 3dfx' svanesang var Voodoo 5 5500 med to GPUer.

 

takker, begynner å merke at det har blitt noen år på baken ;)

Lenke til kommentar
tror ikke det er så ille silentpcreview.com som vel er noen av de annerkjente n¨r det kommer til og måle strøm forbruk mener at 3850 bruker 64W, LINK

 

hadde vært arti og sett dette i butikken :)

55W står det faktisk. 64W er den ekstra belastningen kortet drar ut fra stikkontakten i forhold til den integrerte grafikkløsningen. Så hvis den integrerte løsningen tar ~5W, har et trippelkort et forbruk på ~180W. Det er fortsatt litt mye på en enkel radiator, men det skal nok holde greit.

 

Ca. 100W fikk jeg for øvrig fra at jeg synes å huske at HD 3870 hadde 105W TDP, og jeg regnet med at HD 3850 ikke lå så langt under det. Dessuten bruker HD 3870 X2 omtrent 100W mer enn HD 3870

 

Men hvis dine tall er riktige, er det ikke alt for ille.

Lenke til kommentar
Ca. 100W fikk jeg for øvrig fra at jeg synes å huske at HD 3870 hadde 105W TDP, og jeg regnet med at HD 3850 ikke lå så langt under det.

 

 

PÅ dette området er ALDRI en review lik, SPCR påstår jo også at 3870 bruker 72W.... andre sier 105W men hvem vet?? men det påstås at SPCR har skikkelig utstyr for slike målinger

Lenke til kommentar
Skulle ønske at hw.no kunne si noe om hvordan slike ytelsestall er i forhold til andre. Det er ikke like lett for alle å vite om 24900 poeng i 3DMark06 er bra, hvis man ikke går rundt og husker andre tester i hodet. Så, for å ha litt service til andre lesere enn bare entusiastene som kan dette på fingerspissene, hadde det vært kjekt å få noen konkrete referanser i hvertfall. "Slettes ikke dårlig" er ingen god referanse, synes jeg.

 

Her er et resultat med 8800GT:

http://service.futuremark.com/resultCompar...reResultType=14

Lenke til kommentar

Jeg leste med interesse den linken til artikkelen om det firekjernede Voodoo-kortet. Det jeg la merke til var at ytelsen skalerte nærmest lineært i spilltester for det kortet. F.eks. her:

 

Q3A_2xFSAA.JPG

 

(NB: 4500 har to kjerner, 5500 har tre kjerner og 6000 har fire kjerner)

 

Dette er jo generelt ikke tilfelle med CrossFire/SLI. Jeg vil anta at det ikke er bare-bare å sammenlikne teknologiene som er brukt, men ved første øyekast ser det jo ut som om noe kunnskap har blitt "lost along the way". Her står det litt mer om SLI-teknologien som ble brukt på Voodoo 5 6000. Hadde vært konge om vi kunne komme dithen igjen.. :love:

Endret av Fjonisen
Lenke til kommentar

<matrixhumor style="orginality: doubtful; style: dry;">

 

Asus EAH3850 Trinity

Bør vel i crossfire med EAH3850 Neo. Selv om jeg venter på at noen skal komme med et nVidia-basert "Agent Smith"-kort.

 

</matrixhumor>

 

 

Fra spøk til revolver, kortet ser gøyalt ut det. Men når produsenten villig innrømmer at det først og fremst er en maktdemonstrasjon, kan vi vel neppe regne med å at det blir tilgjengelig for oss konsumenter med det første (vil jeg tippe). Uansett er det alltid moro med produkter utenom det vanlige! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...