Gå til innhold

Fedora 9 i beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å prøve denne. Er fortsatt i Windows det meste av tiden, men fri programvare operativsystemer imponerer meg mer og mer.

Noen som vet om det er mulig å legge inn Wubi i bildefila til Fedora 9?

 

Ubuntu / Kubuntu er forøvrig uaktuelt pga elendig norsk oversettelse (Rosetta er en stor feiltagelse i mine øyne)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Liker Fedora veldig godt, ny versjon gjør nok en bra til enda bedre. Håper bare at den har bedre støtte for Santa Rosa-plattformen og Realtek HD-audio drivere. (måtte kompiler-styre sist, noe som gikk lettere syd..)

Lenke til kommentar

Sist gang jeg prøvde Fedora var 4, prøvde seff 64 bit noe som var fryktelig vanskelig å bruke, så jeg gikk tilbake til 32 bit. Men den partisjonen har jeg ikke brukt på godt over 1 år nå, så i dag skal jeg slette den.

 

Bruker allerede Linux på bærbar, og syns det er greit med en maskin som kjører Windows.

Lenke til kommentar
Linux-kjerne 2.6.25 [...]

Firefox 3 Beta 5

 

Det står at Firefox 3 er beta 5, bør det ikkje då òg stå at det er kjerneversjon 2.6.25-rc5?

 

Lurar på om denne virkar på maskinene mine. Prøvde å installere Fedora 8 x86 på laptopen min (Acer TravelMate 8000), mediatesten før installasjon virkar og rapporterar at alt er OK, men når installasjonen skal starte stoppar alt opp. Det same skjedde med Fedora x86_64 på min stasjonære, hugsar ikkje om det var 8 eller 9 Preview.

Lenke til kommentar

sitter nå på Fedora 8. Jeg har ikke holdt på med linux veldig lenge, så ikke skyt meg når jeg spør om dette da.

 

Men er det sånn at når Fedora 9 blir lansert, vil den komme som oppdateringer for Fedora 8, eller vil jeg måtte laste ned og installere alt på nytt?

 

jada, jeg vet at det siste er nok tilfellet. Men er jo lov til å håpe da. Hvem elsker vel ikke å installere maskinen på nytt. :p

Lenke til kommentar
sitter nå på Fedora 8. Jeg har ikke holdt på med linux veldig lenge, så ikke skyt meg når jeg spør om dette da.

 

Men er det sånn at når Fedora 9 blir lansert, vil den komme som oppdateringer for Fedora 8, eller vil jeg måtte laste ned og installere alt på nytt?

 

jada, jeg vet at det siste er nok tilfellet. Men er jo lov til å håpe da. Hvem elsker vel ikke å installere maskinen på nytt. :p

 

Fedora støtter en versjon bakover i tid, så når F9 kommer ut, vil støtten til F7 opphøre men F8 støttes fortsatt til F10 kommer.

 

Det er lett å oppgradere, last ned release-rpm'er for Fedora 9 og installer disse (rpm -ivh), gjør så en yum upgrade og ta deg en kopp kaffe. (og les selvfølgelig release notes der evt. anmerkninger til denne prosedyren står oppført)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg rota og ødela Fedora 8/7 installasjonene når jeg installerte flash på 64-bit. Fedora 8 kom med nyheten med innebygd Java, nå kommer det faen meg innebygd Flash!

Verre var det når Compiz skulle installeres, da ble Fedora 8 kjedelig, gidda ikke og reinstallere. Installerte for mange forskjellige pakker. 2-3 instillingsprogs, osv.. Ble kaos, og ingenting virket lengere...

 

 

Men nå begynner Linux og bli saker her!

Mangler bare DirectX støtte *host*host*.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...