Gå til innhold

Guitar Hero inntar DS (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan umulig se for meg at dette gir noen god spillefølelse. Men kan jo tenkes at de har klart det på en brukbar måte..

 

Men: "I motsetning til den gamle Guitar Hero-gitaren har dette grepet bare fire knapper, så spilleres tommeltotter blir spart for smerten som vanligvis følger et par heftige gitarsoloer."

 

Har skribenten av artikkelen aldri spilt guitar hero? Tommelen brukes vel så og si aldri.

Lenke til kommentar

Jeg reagerte også på "så spilleres tommeltotter blir spart for smerten som vanligvis følger et par heftige gitarsoloer."

 

Er har riktignok aldri greid 100% på noen ekspert sanger før, men fått 5 stjerner på flere av dem, og bruker aldri tommeltoten på venstre hånd. Tommelen på høyre derimot kan bli ganske sliten.

 

Det er vel veldig greit at det bare er 4 knapper, både med hensyn til plass, og at folk ikke trenger i skifte grep, og derimot flytter skjermen seg og man ikke lenger greier å lese grepene.

 

Lyden på DS er ikke kjempegod, og når jeg holder DSen slik blir liksom skjermen litt feil... bøyer veil veil liksom.

Lenke til kommentar

Nokon som faktisk har prøvd dette eller dømmer alle det nord og ned basert på kva dei trur? For dei med DS som liker GH er dette sikkert kjekt, eg er ikkje noko fan av handhaldte, men ikkje umogeleg at eg hadde vurdert dette.

 

GH-konseptet er som FIFA, det kan haldast gåande i all evighet. Så lenge det finnes musikk kan det lages GH og med stadig nye låter tar det lang tid før folk går lei. Du blir sjølvsagt betre og brukar kortare tid på kvart spel som kjem, men eg synest det er kjempegreier. Vil ha så mykje GH som mogeleg, dog helst til X360 for min del. ;)

Lenke til kommentar
Om dere ikke skjønner det (noe jeg ser), så det skribenten mener med at man skåner tommeltottene, er enkelt og greit at du ikke trenger å (finner ikke det rette ordet her!) "spille", du bare trykker inn knappene/fret-buttons.

Det tviler jeg sterkt på, med tanke på at det du så fint referer til som "spillinga" først blir presentert i det neste avsnittet. Det vil også være temmelig tafatt å nevne tommeltottkomplekset i samme setning som det sies at det kun blir 4 knapper, dersom forfatter faktisk ikke innbilte seg at man brukte tommelen på fretbuttonsa.

Lenke til kommentar

Dette har jeg NULL tro på. Stor fan av Guitar Hero, men det er jo pga den geniale gitaren og den gode musikken.

 

Dette blir jo bare et av disse kjipe spillene der det er om å gjøre å trykke på rett knapp til rett tid. Samtidig er lydkvaliteten på DS elendig.

 

Men det blir nok en kommersiell suksess på kort sikt. Kan på lenger sikt spørres hva det vil gjøre med seriens rykte.

Lenke til kommentar
Dette har jeg NULL tro på. Stor fan av Guitar Hero, men det er jo pga den geniale gitaren og den gode musikken.

 

Dette blir jo bare et av disse kjipe spillene der det er om å gjøre å trykke på rett knapp til rett tid. Samtidig er lydkvaliteten på DS elendig.

 

Men det blir nok en kommersiell suksess på kort sikt. Kan på lenger sikt spørres hva det vil gjøre med seriens rykte.

Så GH på konsoll er ikkje poenget å trykke på rett knapp til rett tid? Einaste forskjellen er at du må trykke på ein ekstra knapp samtidig (med unntak av HO/PO). :shrug:

 

Rykte? Dette spelet får ikkje noko innverknad på dei andre, om det blir ein flopp vil det gå i gløymeboka.

Lenke til kommentar
Dette har jeg NULL tro på. Stor fan av Guitar Hero, men det er jo pga den geniale gitaren og den gode musikken.

 

Dette blir jo bare et av disse kjipe spillene der det er om å gjøre å trykke på rett knapp til rett tid. Samtidig er lydkvaliteten på DS elendig.

 

Men det blir nok en kommersiell suksess på kort sikt. Kan på lenger sikt spørres hva det vil gjøre med seriens rykte.

Så GH på konsoll er ikkje poenget å trykke på rett knapp til rett tid? Einaste forskjellen er at du må trykke på ein ekstra knapp samtidig (med unntak av HO/PO). :shrug:

 

Rykte? Dette spelet får ikkje noko innverknad på dei andre, om det blir ein flopp vil det gå i gløymeboka.

 

Njaa.. Men på konsoll føles det litt som å spille på en gitar. På DS vil det bare føles som å spille på en DS. Mao i stil med Parappa The Rapper - treff rett knapp til rett tid og ikke noe mer. Men vi får gi det en sjanse.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...