Gå til innhold

Linux får flere spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virker jo knall ;) Har Ubuntu liggende på laptoppen, men unngår å bruke det rett og slett siden den kom med Vista, og der funker spill som regel bedre.. Om Linux kan bli et like godt alternativ for det jeg spiller ( WoW, Portal, HL2 ) så vil jeg heller bruke det.

 

Får teste ut prøveversjonen av programmet når jeg kommer hjem i allefall ;)

Lenke til kommentar

Håper dette spillet kommer med i en fremtidig ytelsesammenligning mellom Windows og Linux, og 32bit vs 64bit her på hardware.no/gamer.no

 

Det hadde vært veldig gøy å se hvordan spill som får god tilpasning til begge OSene egentlig yter. Så vidt jeg vet finnes det ikke så mange spill som lar seg sammenligne rettferdig på denne måten.

 

Håper det blir testet på:

Linux 32bit

Linux 64bit

Windows XP 32bit

Windows XP 64bit

Windows Vista 32bit

Windows Vista 64bit

Lenke til kommentar
ehm, finnes ikke EVE allerede tilgjengelig for linux? Hva er vitsen med å støtte det da?

 

Det fungerer sikkert greit uten at de har tregt å gjøre noe større, så det er ingen grunn til å ikke støtte det (gjør seg godt på lista).

 

EVE's offisielle Linux-klient er egentlig ikke en sann port. Det benytter seg av Transgamings Cider motor (Cedega) og kjører derfor gjennom et kompatibilitetslag. Wine/Crossover yter (i forhold til tidligere tester) bedre enn Cedega og støtter nyere teknologi. Så ved å kjøre windows versjonen av EVE gjennom Wine/Crossover så kan du teoretisk sett få bedre ytelse og bildekvalitet enn ved å bruke den offisielle Linux-klienten. Nedsiden er at det ikke er offisielt støttet av EVE utviklerne, menneh, care :p

 

Håper dette spillet kommer med i en fremtidig ytelsesammenligning mellom Windows og Linux, og 32bit vs 64bit her på hardware.no/gamer.no

 

Det hadde vært veldig gøy å se hvordan spill som får god tilpasning til begge OSene egentlig yter. Så vidt jeg vet finnes det ikke så mange spill som lar seg sammenligne rettferdig på denne måten.

 

Håper det blir testet på:

Linux 32bit

Linux 64bit

Windows XP 32bit

Windows XP 64bit

Windows Vista 32bit

Windows Vista 64bit

 

Har tenkt på dette selv og sendt en mail til S2Games om de planlegger å legge til en benchmark, eller en måte å måle ytelsen på i Savage 2. Så får vi se hva fremtiden bringer :)

Lenke til kommentar
Skal kjøpe crossover games!:D

F.eks Counter Strike fungere ikke bra i Wine, lagg på lyd osv osv.

Om du snakker om CS (altså CS1,6,ikke source) så må jeg si at dette fungerer helt fint for meg, uten noye lagg på lyden eller andre problemer.

Har prøvd ørten versioner Wine, ørten forskjellige lydkort(men alle realtek), og ørten forskjellige innstilinger.

 

Men har ikke linux atm, venter til den nye versionen kommer. R600 driver-støtte må jeg også ha før jeg kan prøve meg igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg kjøpte Crossover Games for et par dager siden (så det er versjon 7), og selv om listen over de offisielt støttede spillene er kort, så kan hvertfall jeg skrive under på at det er bra saker. Dette er mer enn man kan si om Cedega (erfaringer basert på siste versjon, 6.0.5).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...