Gå til innhold

Fuze tar opp kampen med Nano


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den ser veldig bra ut. Men den skulle ha vært tynnere, dersom den skal sloss mot iPod Nano. Ifølge prisguiden er Fuze 15mm tykk.

I følge Sandisk selv er den:

 

Dimensions: 3.1 x 1.9 x 0.3 in. (HxWxD)

Gang med 25,4 for å regne om til millimeter: 79 x 48 x 7,6 mm (HxWxD)

Prisguiden har altså notert feil størrelser. Jeg har brukt tilbakemeldingsfunksjonen der til å varsle om feilen. Regner med det blir fikset i løpet av dagen. Bare varsle der om dere finner noe mer feil.

 

Her kan man se et bilde av den både forfra og fra siden.

Lenke til kommentar
støtte for de fleste musikkformater

Hvilke formater er støttet? "De fleste" høres "for godt til å være sant" ut

 

De eneste jeg vet har støtte for de fleste er så vidt jeg vet cowons spillere.

Støtter den ikke flac og/eller ogg støtter den absolutt ikke "de fleste". Mp3 og wma er ikke nok.

 

//Torgeir

Lenke til kommentar
Her kan man se et bilde av den både forfra og fra siden.

Huff. Dette er en av de største mp3-spillerne jeg har sett. Målte kjapt med en cd-rom her, den er jo over 25 cm i høyden!

 

Antar selvfølgelig at "Actual Size" stemmer, siden det står på Sandisk sitt offisielle bilde ;)

 

Fint med en konkurranse på markedet, denne kommer dog selvfølgelig aldri til å bli noe trussel for iPod.

Lenke til kommentar
Antar selvfølgelig at "Actual Size" stemmer, siden det står på Sandisk sitt offisielle bilde ;)

Hehe. Skriv den ut i reklameplakat-størrelse og få en Sansa Fuze på over en kvadratmeter og tykkere enn en gjennomsnittlig amerikaner. :p Enig i at det er teit å skrive "Actual Size" på generelle bilder men jeg regner med bildet er ment som emballasje eller noe sånt som får en fast størrelse.

 

Fint med en konkurranse på markedet, denne kommer dog selvfølgelig aldri til å bli noe trussel for iPod.

Hvorfor ikke? (Jeg vet jo sånn delvis: Sandisk har ikke 1 milliard dollar å bruke på Reklame for den)

Lenke til kommentar

Det er en feil i artikkelen:

Ikke mindre

I ryktenyheten ble det hevdet at Fuze skulle være noe mindre enn Ipods Nano-spillere. Dette viser seg nå å ikke stemme. Fuze er på alle måter noe større enn Nano, spesielt i dybden, men har samme størrelse på skjermen som Nano: 1,9 tommer.

Sansa Fuze: 79 x 48 x 7,6 mm (HxWxD)

iPod nano : 70 x 52 x 6,5 mm (HxWxD)

Differanse: +9 x -4 x +1,1 mm (HxWxD)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som vet om disse er kompatible med iPod-koblinger i biler? Nyere biler har mulighet for tilkobling av iPod, slik at en kan styre musikken på iPod-en med bilens stereoanlegg. Informasjon om dette er mulig på andre spillere synes jeg mangler i alle omtaler av produkter.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om disse er kompatible med iPod-koblinger i biler? Nyere biler har mulighet for tilkobling av iPod, slik at en kan styre musikken på iPod-en med bilens stereoanlegg. Informasjon om dette er mulig på andre spillere synes jeg mangler i alle omtaler av produkter.
Dette lukter proprietær løsning lang vei. Har du mer info om disse tilkoblingene?
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om disse er kompatible med iPod-koblinger i biler? Nyere biler har mulighet for tilkobling av iPod, slik at en kan styre musikken på iPod-en med bilens stereoanlegg. Informasjon om dette er mulig på andre spillere synes jeg mangler i alle omtaler av produkter.
Dette lukter proprietær løsning lang vei. Har du mer info om disse tilkoblingene?

I bilen er det en standard USB-inngang, og en standard 3,5 mm audio inngang. Ved hjelp av en spesiell kabel som en kobler til begge disse, kan en direkte koble til en iPod. Hvis dette er mulig med denne Fuze-spilleren, så kjøper jeg den med en gang. Problemet er at jeg ikke kan finne informasjon om dette.

Lenke til kommentar
Du vet ikke noe om utgivelsesdatoen Simen?

Nei. De er lansert for lengst. De ble tilgjengelige i utlandet for ca en måned siden. Det er først nå jeg har sett de i norske prislister. Amentio har estimert 7. juni som leveringsdato. Tiden vil vise om den kommer før eller etter den datoen, evt. akkurat den datoen.

 

Problemet er at jeg ikke kan finne informasjon om dette.

Jeg finner heller ikke noe informasjon om den tilkoblingen. Ergo: det lukter stinker bare mer og mer av proprietær løsning.

 

Finner du ikke noe info om kommunikasjonsstandarden i manualen til bilstereoen din heller?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...