Gå til innhold

Ubuntu 8.04 snart ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Støtte for SCSI-disker." - ? Hva menes her? Har aldri hørt om en Linux-variant som ikke kjører på SCSI?

Det mangler en "i" der, ubuntu (rettere sagt linuxkjernen) har støtte for å mounte opp iSCSI-disker som block device.

 

Fiksa skriveleifen. og fjerna en ekstra og unødvendig (...

Lenke til kommentar
Nå alt!?

Trodde det var minst et halvt år til neste versjon :)

 

Hver sjette måned er det oppdatering. April og Oktober :) Noe mindre hadde jeg ikke taklet med tanke på hvor utdatert ubuntu blir... pluss at jeg da ikke hadde tjent like mye på artikler som jeg gjør nå ;)

Lenke til kommentar
Nå alt!?

Trodde det var minst et halvt år til neste versjon :)

 

Hver sjette måned er det oppdatering. April og Oktober :) Noe mindre hadde jeg ikke taklet med tanke på hvor utdatert ubuntu blir... pluss at jeg da ikke hadde tjent like mye på artikler som jeg gjør nå ;)

 

Er det så lenge siden 7.10 kom? :O

Lenke til kommentar

Anbefaler å prøve den. Det er en del småbugs, men jeg mener at det er allerede mer enn nok forbedringer til at det er verdt å teste ut. Jeg ble veldig postivt overrasket over alle de små forbedringene.

 

Strømstyring - både dvale og standby, fungerer endelig uten problemer på min Acer Travelmate 6292 (Santa Rosa plattform).Det er også veldig mye mer hjelp å få for en som en ny til operativsystemet, med konstante tilbakemeldinger, og sunne standardinnstillinger. Det er også en haug nye applets til Gnome panelet, som er veldig fine og ofte nyttige.

 

Små ting som irriterer meg per i dag (som ikke nødvendigvis er direkte Canonicals/Ubuntus feil!):

- Nesten umulig å få kjørt VMware. Det vil seff endre seg, men nå må man søke opp uoffisielle patcher på diverse fora, og gjøre manuelle endringer i koden

 

- Versjonen av Banshee som følger med støtter ikke iPod (manglende DAP-støtte)!, noe den gjorde i tidligere versjoner (selv om ipodsharp biblioteket var litt bøggi). Om de først skulle ta med en funksjonelt nedstrippet versjon, ville jeg heller hatt den helt omskrevne versjonen av Banshee som er på trappene, som snart er versjon 1.0.

 

- KDE4 er nesten ubrukelig i nåværende tilstand. Riktignok nydelig, men det er ikke nok ... Regner med at det blir fikset innen Kubuntu blir sluppet.

 

- Dialogen som varsler om at et program har kræsjet hopper opp hele tiden. Det er jo ganske nyttig for utviklerne, og også å forvente av en betaversjon, men rimelig irriterende i lengden :)

 

- Veldig få firefox plugins som funker i treern (om du ikke registrerer deg på utviklernes beta-testing sider, da).

 

Har brukt 8.04 siden Alpha 7, og det er mer enn godt nok til hverdagsbruk. Wine er jo også siste versjon, og det er jo virkelig blitt nyttig!

Endret av 8086
Lenke til kommentar
Hvordan er det dersom man nå innstalerer betaen, hvordan blir det med oppdateringer/bugfixes. Vil man få disse kontinuerlig, slik at man ikke trenger å reinstallere når endelig versjon kommer?

Jepp. Slik det er i dag når den er under kontinuerlig testing og forbedring får jeg vanligvis 50-100 nye oppdateringer daglig. Slik blir overgangen fra Alpha til Beta til Stabil versjon ganske umerkelig. Så om du installerer betaen vil du ikke merke noe fra du er på beta til fullversjon, fordi de praktisk talt vil være de samme om du oppdaterer daglig.

Lenke til kommentar
Litt rart med firefox beta i ein LTS-versjon av Ubuntu

 

Firefox blir nok oppdatert med nyeste versjon til ganske tett opptil den endelige utgivelsen (selv om de egentlig har fryst versjonoppdateringene). De gjorde i hvertfall det med en tidligere utgivelse, tror det var Dapper, deres nåværende LTS.

 

Uansett er firefox 3 beta vel så stabil som firefox 2.

Lenke til kommentar
Litt rart med firefox beta i ein LTS-versjon av Ubuntu

 

Firefox blir nok oppdatert med nyeste versjon til ganske tett opptil den endelige utgivelsen (selv om de egentlig har fryst versjonoppdateringene). De gjorde i hvertfall det med en tidligere utgivelse, tror det var Dapper, deres nåværende LTS.

 

Uansett er firefox 3 beta vel så stabil som firefox 2.

 

Kan skrive under på den. Beta 4 er minst like stabil som Firefox 2 :) Og raskere for den saks skyld ;)

Lenke til kommentar

Vel, jeg er evig glad for at det fortsatt er støtte fore Firefox-2. Firefox-3 liker jeg ikke noe særlig da den er for treg for å jobbe slik jeg er vant til å jobbe. Ctrl+L og begynne å skrive resulterer bare i at den lagger" i det jeg begynner å skrive og siden den foreslår blir feil. "Aftenposten" blir til "tenposten" noe som ikke skjer i firefox-2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...