Gå til innhold

Sony Ericssons smarte får Google Maps


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må bare påpeke hvor elendig det såkalte "lokaliserings-saken" er i Google Maps.. Når jeg skal finne "mitt sted", så dukker det opp en blå ring der det da står at feilmarginen er på små 5 km. i radius.

 

Dette vil da hjelpe meg lite når jeg står uti helgoland, og skal finne nærmeste Burger King..

 

Men ellers ett genialt program, så lenge man vet hvor man er, og ikke er avhengig av dette programmet. Med mindre man har innebygd GPS.. :p

Lenke til kommentar
Jeg må bare påpeke hvor elendig det såkalte "lokaliserings-saken" er i Google Maps.. Når jeg skal finne "mitt sted", så dukker det opp en blå ring der det da står at feilmarginen er på små 5 km. i radius.

 

Dette vil da hjelpe meg lite når jeg står uti helgoland, og skal finne nærmeste Burger King..

 

Men ellers ett genialt program, så lenge man vet hvor man er, og ikke er avhengig av dette programmet. Med mindre man har innebygd GPS.. :p

 

Slik du beskriver programmet minner det sterkt om at det bruker posisjonering gjennom mobilnettet, og ikke GPS. Og hvorfor må gps-en være innebygd?

Lenke til kommentar
Googlemaps bruker lokalisering via mobilnett...

 

Tror ikke dette stemmer 100 %.

Jeg lasta ned programmet no til min Nokia e90, den har GPS.

Først fant det området jeg befant meg i med en feilmargin 1700, så kom det opp Søker etter GPS satelitter, gikk noen sekunder så kom GPS aktiv og det fant huset jeg er i nøyaktig.

Lenke til kommentar
Jeg må bare påpeke hvor elendig det såkalte "lokaliserings-saken" er i Google Maps.. Når jeg skal finne "mitt sted", så dukker det opp en blå ring der det da står at feilmarginen er på små 5 km. i radius.

 

Dette vil da hjelpe meg lite når jeg står uti helgoland, og skal finne nærmeste Burger King..

 

Men ellers ett genialt program, så lenge man vet hvor man er, og ikke er avhengig av dette programmet. Med mindre man har innebygd GPS.. :p

 

Slik du beskriver programmet minner det sterkt om at det bruker posisjonering gjennom mobilnettet, og ikke GPS. Og hvorfor må gps-en være innebygd?

 

Ja, det vet jeg. Skulle fram til at man ikke kan være avhengig av posisjonering gjennom mobilnettet :p Siden det er enn fra nøyaktig.

 

Men ellers liker jeg Google Maps. Fin underholdning hvis man kjeder seg.

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar

Kjekt at Google tilpasser seg til Sony-ericsson sine smarttelefoner.

Å kunne bruke touch-skjermenv gjør navigeringen mye enklere enn uten denne tilpassningen.

Men om man trenger et skikkelig nøyaktig program til å vise hvor man er(om man bruker gps), må man nok heller kjøpe en rimelig gps. :)

Lenke til kommentar
Nå har Google laget en UIQ-versjon av kartprogrammet sitt.

 

 

 

Les mer

 

Det står i artikkelen at Google har annonsert at de har laget en versjon for UIQ. Jeg trodde først dette var enda noe nytt. Jeg har jo brukt dette programmer i noen uker, og er godt fornøyd med det, til tross for at det selvsagt ikke er helt nøyaktig når det gjelder å peile inn der en er selv. Det blir imidlertid veldig dyrt i bruk om man ikke bruker wifi (som jeg bruker) eller har fast nedlastingsavtale.

 

Jan

Lenke til kommentar

Snodig sak, koblet meg opp via mobilnettet, bor midt i Oslo og bruker SE P1. Programmet hevder at jeg befinner meg i Oslofjorden, dvs på en av øyene i Oslofjorden, ca Hovedøya.

 

Jeg bor utenfor den 5 km ringen den hevder jeg befinner meg innenfor.

 

Resatte programmet, koblet meg opp via wlan, og jammen meg bor jeg fortsatt midt i Oslofjorden.

 

Finfint program som flere nevner hvis det ikke skal brukes til lokasjon da det sender en del data, og er man på farten koster dette for mye.

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Snodig sak, koblet meg opp via mobilnettet, bor midt i Oslo og bruker SE P1. Programmet hevder at jeg befinner meg i Oslofjorden, dvs på en av øyene i Oslofjorden, ca Hovedøya.

 

Jeg bor utenfor den 5 km ringen den hevder jeg befinner meg innenfor.

 

Resatte programmet, koblet meg opp via wlan, og jammen meg bor jeg fortsatt midt i Oslofjorden.

 

Finfint program som flere nevner hvis det ikke skal brukes til lokasjon da det sender en del data, og er man på farten koster dette for mye.

 

Tja, jeg har One Call og havnet i utkanten av Berlin!! Så posisjoneringen fungerer mildt sagt elendig...

Lenke til kommentar
Snodig sak, koblet meg opp via mobilnettet, bor midt i Oslo og bruker SE P1. Programmet hevder at jeg befinner meg i Oslofjorden, dvs på en av øyene i Oslofjorden, ca Hovedøya.

 

Jeg bor utenfor den 5 km ringen den hevder jeg befinner meg innenfor.

 

Resatte programmet, koblet meg opp via wlan, og jammen meg bor jeg fortsatt midt i Oslofjorden.

 

Finfint program som flere nevner hvis det ikke skal brukes til lokasjon da det sender en del data, og er man på farten koster dette for mye.

 

Tja, jeg har One Call og havnet i utkanten av Berlin!! Så posisjoneringen fungerer mildt sagt elendig...

 

HAHA :p

 

Altså, da har jeg/vi kommet fram til denne konklusjonen:

 

Skal du ut på tur eller ut å reise, så kjøp eller lån en ekte GPS, eller kjøp en mobil med GPS! :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...