Gå til innhold

TG08: Dag 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle på TG: Puss tennene deres, ta en dusj, drikk litt vann og få noe søvn. Det trengs!
Hehe et merkelig fenomen.... kom igjen.. gi nå datanerdene et bedre rykte enn dette folkens.

 

 

 

EDIT:

 

Apropo dette moms forslaget/vedtaket. Hva om HW.NO lager en underskriftskampanje for å redde TG09? Vi burde vel klare å mønste en stemme som høres herfra? e-poster, lister osv. fra alle medlemmene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Godt det ikke bare er jeg som er oppe på en så umenskelig tid som det er nå ;)

 

Må si at jeg får litt lyst til å dra til TG når jeg ser atikklene her, det til tross for at jeg til vanlig føler jeg har fått nok av TG, har tross alt ikke vært der siden '99

Lenke til kommentar
hw.no betaler moms på sitt nerdesammensurium, så hvorfor burde ikke tg gjøre det samme?

 

Bra bilder idag synes jeg, og må si de pusekattjentene var pene, dog smårips :)

 

Hovedproblemet er at de må betale tilbakevirkende moms for 2006 og 2007, som de ikke har råd til. Men dette burde gå under momsfritak, er ett av de største arrengementene som skjer i norge faktisk.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
hw.no betaler moms på sitt nerdesammensurium, så hvorfor burde ikke tg gjøre det samme?

 

Bra bilder idag synes jeg, og må si de pusekattjentene var pene, dog smårips :)

 

Forskjellen er at TG er et non-profit arrangement, mens hw.no er et kommersielt drevet nyhetsnettsted. VG får jo ikke momsfritak fordi de skriver musikkanmeldelser.

Lenke til kommentar
En av sponsorene for årets TG er energidrikken Panther. Ved hjelp av Live Messenger (MSN) kan hvem som helst bestille koffein på boks, som leveres av "Panther-chicks". Det er et populært tilbud mange benytter seg av, og jeg mistenker at utseendet til jentene har en god del med det å gjøre...

 

Jeg skulle dratt på TG bare for å kjøpe en boks av de jentene :p

Lenke til kommentar
Bare en liten ris ang bilder, når du bruker blitz ødelegger du "stemningen" i bildet. Bildene blir mer levende om du greier å skippe blitzen.

 

Ellers var det en toppers artikkel, koser meg selv på TG ^^

Yes, men det har seg slik at de fleste bildene tar jeg på natten... Så da blir det helt svart hvis jeg ikke bruker blitz. :p

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
hw.no betaler moms på sitt nerdesammensurium, så hvorfor burde ikke tg gjøre det samme?

 

Bra bilder idag synes jeg, og må si de pusekattjentene var pene, dog smårips :)

 

Forskjellen er at TG er et non-profit arrangement, mens hw.no er et kommersielt drevet nyhetsnettsted. VG får jo ikke momsfritak fordi de skriver musikkanmeldelser.

Jo, VG får momsfritak ;) Iallfall på avissalg.

Lenke til kommentar
Bare en liten ris ang bilder, når du bruker blitz ødelegger du "stemningen" i bildet. Bildene blir mer levende om du greier å skippe blitzen.

Tar man uten blits, så må man ha lang lukkertid, og det vil si at hele bildet blir fylt med spøkelsesbevegelser. =)

 

Med et speilreflekskamera er ikke spøkelsesbevegelser noe problem, litt bevegelse i bildet kan og være en bra ting, da gjør du bildet mer levende og det er lettere å sette seg inn i en evt situasjon.

 

Med blitz blir bildene kalde og stillestående, bra for dokumentasjon, men det viser ikke lyssettingen skikkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...