Gå til innhold

– Slik tenker en fanboy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Square Enix har en lignende kultur bak seg. Har sett nettsider som skriver dårlige anmeldelser av f.eks. Final Fantasy X, som posta alle mailene de fikk fra fanboysene etterpå. Det var helt latterlig, det var alt fra trusler om søksmål til drapstrusler og "jeg skal si fra til Square!!!11" (så kommer de og..banker ham?)

 

Folk som preiker i det lange og breie om "all the haters" og alt mulig rart. En seriøst helsprø gruppe disse fanboyene.

Det er som om de tar enhver form for kritikk av produktet totalt personlig og klikker helt. De vil ikke høre en minste kritikk når de leser om spillet eller produktet, bare lovprising er bra nok.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er nesten like skremmende med de mindre grupperingene, eller generelt sett, alle som personlig, virkelig bryr seg om produsenter av forbrukerartikler. Jeg synes virkelig det er et snodig psykologisk fenomen.

 

Det er jo greit å bry seg om et produkt man liker, noe spesifikt man har et forhold til. Det er også greit å vite mer om en bedrift fremfor et annet, men å forsvare noe utover at man kan debattere logisk og uten emosjonelle tilnkytninger er jo så merkelig. Hva oppnår man ved det? Egentlig ganske ufattelig.

 

Boka så veldig interessant ut, ja.

Lenke til kommentar

Ja, det kan tilogmed være en review der 90% av anmeldelsen er positiv, men noen kritikker rettes på slutten. Det er nok til å få en storm av hatmail fra fanboys. Og da mener jeg ikke høflige mail som spør hvorfor anmelder skriver noe, men rene drapstrusler og søksmål. Skulle tatt seg ut om unger kunne saksøke anmeldere de ikke liker, hehe.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Ja, det kan tilogmed være en review der 90% av anmeldelsen er positiv, men noen kritikker rettes på slutten. Det er nok til å få en storm av hatmail fra fanboys.

 

Slikt som skjer her i forumet når en Sony Ericsson får mindre enn 6 i terningkast, og en Nokia får 6 i terningkast..

Lenke til kommentar

Fanboys kan være artige. Tenker f.eks på alle folka som mobbet Xbox for å være alt for stor, er de samme som sier at størrelsen på PS3 ikke har noen betydning. Fra den andre leiren er det de som sa at PS2 hadde alt for dårlig grafikk, men nå som PS3 kanskje har et lite overtak på den fronten, sier de at gameplay er viktigere en grafikk.

 

Apple har, synes jeg, den desidert største fanboy-skaren i særklasse. Nå må det også sies at det er mange som hater Apple uansett hva de gjør.

 

Fanboys er noe man også møter ekstremt ofte når man diskuterer bil.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen det med kortleseren. Tenkte en gang på iMac, så jeg gikk på en IRC-kanal for Mac. Så påpekte jeg at den manglet kortleser men neinei, siden Apple har bestemt det er det meg det er feil med siden jeg mener den mangler det. Det påpekte jeg uvitende om den artikkelen der. Når jeg så holdningene til de folka holdt jeg meg unna Mac. Men iPoden min er fin, den. Nå er boken forøvrig bestilt fra Play.com til 132kr inkl. porto. :)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er en liten fanboy selv. Linux står mitt hjerte nær.. Selv om jeg ikke akkurat sender hatmail for hver gang noen skriver negative ting om linux (eller for den saks skyld skriver reportasjer som jeg ikke her helt enig i vinklingen på)

 

Men, jeg kjenner meg litt igjen... Det er jo uansett ikke værre enn de som holder med bunnlaget i fotball igjennom tykt og tynt. Til neste år, da, da rykker de opp og vinner både det ene og det andre... Er bra med litt lidenskap... ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...