Gå til innhold

Kommentartråd: Goscinnys Home-Theatre PC


Anbefalte innlegg

Goscinnys Home-Theatre PC - Kommentartråden

 

Har lenge hatt lyst på en HTPC til å ha, logisk nok, i stua. Tegnet en del tegninger før jul og kjøpte materialer før jul, men fikk aldri begynt. Fikk somlet meg til å begynne i vinterferien, men kom ikke skikkelig i gang. Nå er det påskeferie uten skolearbeid å tenke på, og jeg har begynt arbeidet igjen. Beklager at jeg ikke har fått somlet meg til å starte arbeidslogg før nå ...

 

Slik ser det ut nå:

img7413lv6.jpg

 

TIL ARBEIDSLOGGEN

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig det her! Og blir nok bra dette her også etterhvert, slik som dett andre prosjekt. ;)

 

Holder på med en HTPC selv for tiden, av et gammelt Compaq kabinett, så kanskje jeg kan snappe opp en og annen smart ting fra deg? Lurer også på å lage til en knapp i plexi, siden bulgin knapper er så tungvindt å få tak i. Og joda, skal se om jeg får til en prosjekttråd etterhvert jeg også. :whistle:

 

Lykke til videre da! Dette blir helt sikkert kjempebra! :thumbup:

Lenke til kommentar
Strømforsyninga er feil veg :p

:lol:

 

I dag har jeg vært på jobb, og i kveld er det fotballkamp. I morgen, derimot, melder de sabla dårlig vær ifølge hybelboeren min. Da håper jeg at jeg får gjort en god del uti garasjen. Koselig å jobbe når det pøsregner/snør. Det eneste er at det er fare for minusgrader ... :/

 

Jeg vil gå for sort lakk og blåe lys, slik som på det andre prosjektet. Syns det ble ganske pent. Jeg vurderte å ha sølvgrå, men det er litt kjedelig. Skal prøve å få til en børstet effekt på frontplata, som forøvrig skal bestå av plexi.

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den lar vente på seg, dessverre :(. Nå er det to uker med realfagsprøver (kjemi i går, matte i morgen, og fysikk og liten norskprøve mandag). Blir kaaaaanskje update midt i neste uke, men jeg har ikke noe særlig tro på at den kommer før tidligst neste helg (ikke nå til helga, altså).

 

Takk for at noen viser litt interesse! :)

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

:blush:

 

Mye skole, fotball og andre ting som kommer foran, dessverre. Jeg har en liten teaser: Jeg skal ha en front av plexi. Om jeg får det til, skal den bøyes slik at det blir en fin og rund overgang fra fronten til toppen. Videre blir det kaaanskje lyseffekter i plexien.

 

Veit ikke når jeg får tid til å holde på mer ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
:blush:

 

Mye skole, fotball og andre ting som kommer foran, dessverre. Jeg har en liten teaser: Jeg skal ha en front av plexi. Om jeg får det til, skal den bøyes slik at det blir en fin og rund overgang fra fronten til toppen. Videre blir det kaaanskje lyseffekter i plexien.

 

Veit ikke når jeg får tid til å holde på mer ...

 

Goscinny ;)

Kjenner igjen problemet, jeg for min del sitter og øver til heldags i matte nå... :/

 

Men det høres ut til å bli bra det der. ^^ Skal hele fronten være gjennomsiktig da?

Lyseffekter må du ha. :wee:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Jeg vil bare si at prosjektet ikke er dødt. Har faktisk jobbet en god del med det i det siste, og det nærmer seg sammensnekring snart. Hull foran til 3,5" og 5,25" er saget ut, det samme med hull til bryterne til start og DVD-rom. Fester til 3,5" og 5,25" er også fikset, samt festeanordning for PSU. I morgen skal jeg montere bryterne og feste HK-brett, og kanskje borre hull til diverse lyseffekter..

 

Deretter skal kassa skrues sammen, mer eller mindre. Deretter skal jeg feste acrylplate i fronten igjen. Denne blir nok den største utfordringen mht saging osv, da jeg ikke har allverdens utstyr.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...