Gå til innhold

Goscinnys Home-Theatre PC


Anbefalte innlegg

Goscinnys Home-Theatre PC

 

Har lenge hatt lyst på en HTPC til å ha, logisk nok, i stua. Tegnet en del tegninger før jul og kjøpte materialer før jul, men fikk aldri begynt. Fikk somlet meg til å begynne i vinterferien, men kom ikke skikkelig i gang. Nå er det påskeferie uten skolearbeid å tenke på, og jeg har begynt arbeidet igjen. Beklager at jeg ikke har fått somlet meg til å starte arbeidslogg før nå ...

 

Slik ser det ut nå:

img7420al7.jpg

 

TIL KOMMENTARTRÅDEN

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering 18. mars 2008:

 

img7407te8.jpg

Har kuttet ut alle platene og stablet det sammen.

 

img7412qz5.jpg

Kuttet ut et hull i siden til en 120 mm vifte. Har ikke tilgang på hulbor, så jeg måtte ta stikksaga fatt. Ble ikke 100 % sirkulært, men satser på at det blir bra etter å ha pusset på det :)

 

img7413of8.jpg

Her ser en kassen forfra. Hullet oppe til høyre er til 3,5"-bay. Skal gjøre noe med fronten slik at det ikke ser like rart ut som det gjør nå (om noen syns det). :)

 

Det neste som skal gjøres, er å sage ut hullet til 5 1/4"-bay og deretter fikse bryter. Tror jeg skal prøve meg på noe litt mer avansert enn bryterne fra BilXtra/Bilutstyr denne gangen. Har tenkt meg en litt stor knapp av plexi med LED-lys ...

 

Stay tuned!

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Update 08.07.08

 

Da er det endelig klart for ny update for dere (om noen) som har ventet!

 

Nå er det like før jeg skal skru sammen kassa. Gidder ikke skrive så mye om bildene, da de taler mer eller mindre for seg selv. Den nøysomme leser har kanskje fått med seg at jeg skal ha en plexiplate i fronten. Derfor ser det kanskje litt rart ut mht knappene på venstre side foran på kassa. Det skal ikke se slik ut når den er ferdig, akkurat :p.

 

img7422ry0.jpg

Her er "arbeidsbenken".

 

img7415cq8.jpg

 

img7420al7.jpg

 

img7425su9.jpg

 

img7416ii3.jpg

 

img7418im9.jpg

Legg gjerne igjen en kommentar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...