Gå til innhold

GeForce 9800 GX2 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jag likte testen på AnandTech veldig godt, de har alttid utfylende tester.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil, antyder de en stor poeng på denne testen. De har ikke en gang giddet å samenligenege bencchmarkene meb 8800GT/GTS 512mb SLI, insted har de valgt å samenligne med 9600GT SLI. Jeg tror at dette antyder en normal trend og antyder at 8800GT/GTS er ikke været å vurdere nå lenger.

 

De var intersang. Tar jeg fail?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

3870X2 er definitivt et bedre kjøp når det gjelder pris/ytelse. Hvis ATI/AMD tar fart på driverstøtte med CF løsninger.

 

Greit at Nvidia har "ytelses" tronen med et kort som 0.1% av gamere har råd til når Amd har kortet som blir allemanseie grunnet pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Litt skuffet over nvidia egentlig. Forventa at de skulle lage noe som var kraftig forbedret fra 8800-serien når de startet på en 9800-serie. Er jo bare to stk 8800GT-kort? Correct me if i`m wrong.

 

Nå så jeg bare på testen av crysis da. Når det er sagt, så er det vel mye mulig crysis er dårlig kodet, siden jeg har en over ett år gammel 8800GTS 640MB, og det eneste spillet jeg sliter med enda, er Crysis. Og Crytek påstod jo at det kortet jeg har skulle klare crysis glatt på høy grafikk...

Lenke til kommentar

Crysis var en hype hvor alle trodde at maskinvaren ikke leverte nok til å kunne kjøre spillet. Nå vet vi at det er ett elendig kodet spill. Elendig både bakfra og bakfra. Så en test i det spillet forteller meg ingenting om hva en maskin kan levere fordi det meste av ressursene går til skit som ikke forteller noen noenting. Hvorfor det fremdeles er i tester er av samme grunn som hypen som burde ha dødd samme dag spillet kom ut. Lagt merke til at hardware alltid feiler fordi det ikke lever opp til noe nivå når det er testet i crysis? Hva med å drite langt i crysis og heller skrive artikler basert på tester i godt kodede fps spill som er, alle andre enn crysis. COD4, Bioshock, BF2, CS. Stoler heller på en hardware test i Battlefield Vietnam enn crysis. For jeg likte å spille crysis men var det noe mer enn FarCry med noen exstra pixler? Det var ikke det nei. Så hvis ikke komponenten klarer seg godt i dette spillet betyr ikke det at det er dårlig.

 

Der har jeg sagt det! :)

Lenke til kommentar
Ser at HW.no refere til 5000kr for kortet som tar meg til en ny artikkel hvor kortet ikke finnes i prisguiden. Kanskje vente til det offisielt er en pris på kortet og heller skrive "speklurer om prisen blir 5000kr" Så kan jeg heller spekulere om HW.no begynner å ligne mer på ITavisen.no for hverdag så går.

 

Kanskje du skal holde deg til ITavisen, fordi du har åpenbart ikke orket å lese hver linje i artikkelen.

 

http://www.hardware.no/artikler/5000_kroner_til_overs/48972 er referert til hele 2 ganger i artikkelen, både i selve artikkelen og i "relaterte saker" -kolonnen.

Lenke til kommentar
Crysis presser alt ut av skjermkortene, derfor er det en bra test.. Men kortene er ikke dårlig selvom de har under 30fps average i Crysis. Det er bare Crysis som er dårlig kodet, slik du sier, men og si at det er en dårlig benchmark er vell litt feil eller?

Jeg tror det heller er mer en sak med visuel kvalitet som er mye mer krevende enn en del vil tro enn at Crysis bruker unødvendig mange klokkesykluser eller steg for å komme frem til det resultatet det gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...