Gå til innhold

Test: Chieftec CX-05B-B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette må vel være tidenes største "viftegitter"

vel nei. CM Stacker 830 kassa mi har like stor eller større "viftegrill" i sidedøra, og den har det i begge dørene.

 

dere tester en del kasser, men jeg synes det er for mye av billigkassene (chieftec er jo greit nok, men ofte er det kjipe fjortiss kasser) og for lite av de større kvalitetskassene.

 

gi meg en test av CM Stacker og Cosmos S! jeg regner med at andre ønsker det samme.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Det jeg ser som det største problemet på dette kabbinettet, er monternigs mulighetene på 5 1/4".

Her er det ikke muligheter til å skru noe fast, som mindere dype viftestyringer o.l.

 

Hurtig løsningene her virker topp, helt til man skal ha noe annet en et CD/DVD-Drev.

Lenke til kommentar

Bra test EC, takk.

 

Jeg er på jakt etter en kabinett, har ventet lenge på Cosoms S og hadde gledet meg, men fant en del klager på den rundt omkring på forumene. Nå er jeg virklig usikker på den, kan du tenke deg å teste en Cooler master Cosmos S for oss?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg har selv Chieftech CH-02B-BM-OP, med samme løsning for harddiskene. Jeg må si jeg virkelig ikke liker harddiskløsningen. Ideen er god, men det fungerer svært dårlig i praksis. For det første er det en skikkelig pain-in-the-ass å koble flere harddisker til, spesielt hvis du har noe korte ledninger fra strømforsyningen. For det andre fungerer det ikke med SATA-kabler av typen med 90-graders kontakt, spesielt ikke hvis du har vifter i bakkanten. For det tredje er det SVÆRT liten plass til viftene, så og si alle vifter jeg hadde liggende ble for tjukke.

 

Godt mulig at det er litt bedre plass i CX-05B-B, men utifra bildene så det helt likt ut.

Lenke til kommentar

Kom gjerne med forslag på kabinetter dere vil vi skal teste, så får vi det nok sikkert til! :)

Fint at folk deler erfaringer med kabinettet! :)

 

Skal ellers få bedre bilder neste gang jeg tester et sort kabinett (og det blir ikke lenge til) - hadde bare én blitz i studioet i helga.

Lenke til kommentar
Kom gjerne med forslag på kabinetter dere vil vi skal teste, så får vi det nok sikkert til! :)

Fint at folk deler erfaringer med kabinettet! :)

 

Skal ellers få bedre bilder neste gang jeg tester et sort kabinett (og det blir ikke lenge til) - hadde bare én blitz i studioet i helga.

 

For min del er det Antec, Lian Li og Thermaltake som er fristende og kunne gjerne ha hatt en test om flere av deres kabinett. Just my point of view;) (Ja jeg vet dem har testet noe av de tidligere)

Lenke til kommentar

På insiden så det ut som et greit kabinett, men utsiden var ikke så pen.

Klumpete front og gitter i sidedøren så man ser innsiden trekker ned, men at det ikke er noen blinkende horelys er et stort pluss.

Derfor jeg bytta til p182, slipper unna alt det stygge folk putter i kabinetter, men det blir vanskligere og vanskligere å finne slike kabinetter :(

Lenke til kommentar
Kom gjerne med forslag på kabinetter dere vil vi skal teste, så får vi det nok sikkert til! :)

Fint at folk deler erfaringer med kabinettet! :)

 

Skal ellers få bedre bilder neste gang jeg tester et sort kabinett (og det blir ikke lenge til) - hadde bare én blitz i studioet i helga.

Jeg har nå forslag om å kjøre video tester jeg da. Funker hvertfall veldig bra for 3dgameman.com fyren. En får et mye bedre inntrykk av kabinettet og han setter igang viftene slik at man hører støyen osv..

 

edit: fjerna noe

Endret av Djenzn
Lenke til kommentar

Videoreviews får bli opp til redaksjonen å vurdere - men det er etter min mening ikke noe godt alternativ til en test som denne. På den annen side kan vi kanskje inkludere en videosnutt der det er aktuelt? Ingen dum ide, faktisk.

 

Lian Li -tester blir det nok flere av, tenker jeg. Har et kabinett stående klart for testing as we speak...

Lenke til kommentar

Løsningene til Chieftec er da geniale, har dere som klager over dem egentlig prøvd dem i praksis? Og de skurene som festes i ramma, som i bildet det var linket til tidligere i tråden, lager null problemer.

Jeg har et Antec P182 "rundt" den nye PC-en, og jeg savner virkelig de geniale løsningene til chieftec. Gjør ikke mye for støy/vibrasjon, men enkle, greie og solide er de!

Lenke til kommentar

1: Har dere mulighet for å sjekke om kabinett faktisk har plass til full-lengde pci kort?

2: Vil gjerne ha negativt trykk med tanke på kjøling (mindre støy er jo en ønsket bieffekt også), hva er greiene med alt denne "stor viftegrill" hypen som regjerer for tiden?? finnes det noe positivt med det untatt fjortisfaktor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...