Gå til innhold

Her får du mobilt bredbånd i påsken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På få år [... har] mobilt bredbånd gått fra [...] 64 Kbps [... til] 3,6 Mbps optimalt.
Er det ikke slik at både NetCom og Telenor Mobil har 1,8 Mbps som maks inntil videre?

 

I tillegg har Telenor oppgradert 3G-nettet sitt på en rekke tettsteder, som blant annet Borre, Leirsund, Espeland, Hovden, Engelsviken, Tvedestrand, Lervik, Tjøme, Lakselv, Melbu, Tveit, Leknes, Sørreisa, Mosjøen, Volda, Stokmarknes og Båtsfjord.

 

[...]

 

Nord-Norge: Grong, Karasjok, Kautokeino, Longyearbyen, Meråker, Narvik og Narvikfjellet.

Jeg er ikke så god i norsk geografi selv, men minst Lakselv, Sørreisa, Stokmarknes og Båtsfjord er i landets tre nordligste fylker.

 

Og ligger Longyearbyen i Nord-Norge eller på norsk territorium nord for Sør-Norge? ;)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
En annen ulempe er at ICE krever et eget abonnement i tillegg til det mobilabonnentet du allerede har, og du kan ikke bruke mobilen din som modem. Og som en siste ulempe - dette må bestilles fra ICE på nettet.

 

Det er ikke helt riktig. Du kan kjøpe utstyr og abonnement hos Klart Svar.

En annen stor fordel er at du kan bruke dette i Sverige og Danmark uten noen tillegg. Har selv sittet på danskebåten og lastet ned musikk på lugaren på vei over dammen. :)

Lenke til kommentar

Hei. Mulig at dette er litt pirkete, men hverken Grong eller Meråker ligger i Nord-Norge. Begge stedene ligger i Nord-Trønderlag. De stedene har ALDRI vært i Nord-Norge. Ikke etter det jeg regner for Nord-Norge i alle fall. Jeg regner Nord-Norge for det som er Nord for Nordland skiltet i Namskogan eller Namdalen eller hva det heter der. Det som er Nord for Nordland skiltet regner jeg for Nord-Norge og både Meråker og Grong er sør for det skiltet.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Åååh, kan dere bestemme dere for om dere skal ha -a- eller -en-endelser?? I overskriften står det "påska", men i resten av artikkelen står det "påsken", "hytten", osv! :p

Lenke til kommentar
Hei. Mulig at dette er litt pirkete, men hverken Grong eller Meråker ligger i Nord-Norge. Begge stedene ligger i Nord-Trønderlag. De stedene har ALDRI vært i Nord-Norge. Ikke etter det jeg regner for Nord-Norge i alle fall. Jeg regner Nord-Norge for det som er Nord for Nordland skiltet i Namskogan eller Namdalen eller hva det heter der. Det som er Nord for Nordland skiltet regner jeg for Nord-Norge og både Meråker og Grong er sør for det skiltet.

 

Er et lite dilemma dette. Men vi satte grensen ved Sør-Trøndelag. Mulig dette ikke stemmer overens med vanlige betegnelser, og i så fall beklager vi det.

 

Åååh, kan dere bestemme dere for om dere skal ha -a- eller -en-endelser?? I overskriften står det "påska", men i resten av artikkelen står det "påsken", "hytten", osv! :p

 

Sånn går det når forfatter er bergenser (den en-endelser brukes) mens desken bruker a-endelser. Vanskelig å gjøre noe med, men sånn blir det når vi bor i et språkfrodig land. :)

Endret av levlex
Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Åååh, kan dere bestemme dere for om dere skal ha -a- eller -en-endelser?? I overskriften står det "påska", men i resten av artikkelen står det "påsken", "hytten", osv! :p

 

Sånn går det når forfatter er bergenser (den en-endelser brukes) mens desken bruker a-endelser. Vanskelig å gjøre noe med, men sånn blir det når vi bor i et språkfrodig land. :)

 

Fullt klar over deres språklige situasjon, og jeg synes at både -en og -a kan være like fint, så lenge det er konsekvent.

 

Selv foretrekker jeg -en på bokmål. :wee:

Lenke til kommentar

er det bare jeg som leser feil, eller har dere glemt å ta med Trysil i super 3g oversikten til telenor på fjellet? selv har jeg telenor mobilt bredbånd og får hsdpa hastighet i trysil.. denne er faktisk veldig bra. nesten like rask linje som hjemme ved vanlig internet surfing (vg.no osv)

 

btw, jeg hadde netcom connect for 2 uker siden (inntil jeg ble lei og bytta til telenor), og da brukte jeg den i trysil. dere skriver at netcom har super-3g dekning i trysil, men for 2 uker siden så oppnådde ikke jeg mer enn edge hastighet der.. og da hadde "bredbåndet" fri sikt til trysilfjellet hvor sendern er plassert og etter det jeg vet(og etter å ha sjekket hjemmesidene til netcom) så fant jeg ikke noe sted hvor det stod at sendern dems har blitt oppgradert i trysilfjellet, eller er det bare jeg som er dårlig til å lete?

Endret av Jens viking
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...