Gå til innhold

X-Fi får ny driver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det er kort tid siden spesifikasjonene til X-FI ble sluppet, ser det ut til at ALSA-teamet allerede har fått støtte til linux, ref. http://www.mail-archive.com/[email protected]/msg21618.html

men man har naturlig nok altså ikke støtten ut-av-boksen i den versjonen av ALSA som følger Ubuntu 7.10 (som kom ut tilbake i oktober). Med neste versjon av Ubuntu som kommer neste måned bør derimot X-FI virke ut-av-boksen, og med åpen driver er støtten der for både 32-bit og 64-bit med så mye minne du klarer å stappe i maskinene din :)

Lenke til kommentar
Jeg har bare en ting å si til dere: Terratec

 

Kjempelydkort

 

:thumbup: kjempekort og til linux også mye bedre enn creative sine. om en skal ha til linux gå for 5.1 ikke 7.1 om du vil at spdif i/o skal funke. creative er ok men ikke når det kommer til spdif?? veldig synd siden jeg likt creative sine kort men når er det teratec for alt pengene.

Lenke til kommentar

Vel, driver og driver. Jeg fikk i hvert fall vårens første bluescreen i Vista Home Premium (32 bits) med X-Fi XtremeGamer. Feilen skjer allerede under installasjonsprosessen. Får samme feil hver gang jeg prøver å reinstallere. Way to go, Creative!

 

Noen som vet hvordan jeg får tak i forrige versjon av driverne?

Lenke til kommentar

Slike ting viser vel egentlig bare hvor ille det går når produsenter sitter og gnikker og gnur på spesifikasjonene til hardwaren sin.

 

Creative bruker 100 år, og klarer ikke lage stabile drivere med kompatibilitet på tvers av OS, mens hva skjer i fri-programvare-leiren? OSS og nå ALSA har på kort tid laget frie drivere til X-Fi etter at spesifikasjonene omsider ble åpnet.

 

Det fins bare én fornuftig ting å gjøre: la hardware-produsentene lage hardware, som de er best på. Også får de åpne specs slik at tredjepart enkelt kan lage kvalitetsdrivere. (Produsentene kan selvfølgelig gjerne lage drivere selv også, men da er det en fordel om de er åpne, slik at de kan forbedres og vedlikeholdes av andre)

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke bruke Creative lenger. X-fi virket greit i XP, men når jeg gikk over til Vista tok de kvelden. De driverne som først kom ut ga meg blåskjermer i fleng.

 

Etter en stund sa creative at nå var vista i boks (eller noe i den duren), testet igjen, men fremdeles fikk jeg blåskjermer. Når det ikke var blåskjermer, så var det masse knatring og ulyd.

 

Så nei takk Creative, jeg bruker onboard lyd nå, for den virker.

Lenke til kommentar
Jeg lar meg vel ikke akkurat imponere over at dette ikke kommer før nå. Men så har jeg forsåvidt sjeldent latt meg imponere av creatives drivere heller.

 

AtW

Nå skal det vel noe til å imponere deg, men her er jeg ening med deg. Creative fremstår i mine øyne som notorisk dårlige på å få ut brukbare drivere...

Men hva er dette "får støtte for 4GB minne og mer" egentlig snakk om. Virker kortet altså ikke om man har 4GB+ minne, eller hva skjer?

 

Var forøvrig for noen uker siden å hjalp en bekjent med reinstallasjon på hans nye Dell (pga harddisk krash) og hadde da diverse problemer med X-Fi lydkortet underveis. Men det virket tilsynelatende greit da jeg forlot stedet.

Han hadde 4GB minne, og både Vista og XP ble lagt inn, men det er mulig han hadde den Xtreme Audio versjonen som ikke er omfattet av dette. :hmm:

Lenke til kommentar

Tror jeg er den eneste som aldri har opplevd problemer med mitt Creative kort. (høres det ut som ivhertfall :p)

Har brukt det på alt fra Win XP 32, til Vista Ultimate 32bit, til Vista Ultimate 64bit. :)

Ingen skurring, eller noe. Har prøvd de fleste spill, (derblandt BF2, Crysis, HL2/CSS osv..)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Endelig, kanskje jeg slipper å sitte på "hacka" Audigy 2 ZS drivere for at de skal virke som de skal i Vista 64bit.

Men er alikevell elendig at CREATIVE krever penger for Alchemy for Audigy kortene, må faktisk betale penger for at EAX skal virke i de fleste spill når jeg kjører Vista :thumbdown:

 

 

Men uansett, jeg finner ingen ny driver på CREATIVE sine driver sider til Audigy 2 ZS @ Windows XP?

Vi med Audigy 2 ZS må vell hacke denna driveren også tenker jeg

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...