NEWSFLASH!
Politiet har bekreftet at vi har tillatelse til å demonstrere utenfor scientologikirkens lokaler lørdag 12.04.2008.
Dersom noen skulle være i tvil om gehalten i dette er det mulig å ringe Plankontoret ved stasjonen på Grønland.
Jeg har kontakt med dem angående dispensasjon fra maskeforbudet. Det er
ikke umulig (det at vi har gjennomført to fredelige markeringer taler absolutt til vår fordel), men i den forbindelse går følgende oppgaver ut til de som måtte føle seg kallet:
Oppgave A
---
Vi trenger er ryddig og grei oversikt over grunnlaget for at vi ønsker denne dispensasjonen i form av:
1) Dokumentasjon på at scientologene har offentliggjort navn fra demonstrasjonene
2) Dokumentasjon på at scientologene har trakassert / fair game'et deltagere på demonstrasjonene
3) Dokumentasjon på at scientologene har tradisjon for å forfølge / trakassere sine kritikere
4) Andre relevante ting...
Med dokumentasjon menes i dette tilfellet bilder (f.eks. "ath"), videoklipp, rettsdokumenter, avisartikler etc etc etc... Alt som har en viss troverdighet - vi ønsker ikke å skyte oss selv i foten som Co$ til stadighet gjør med fabrikert bevismateriale.
---
Oppgave B
---
Vi har hittil hatt et godt forhold til politiet, og ønsker at det skal fortsette. Forrige gang blokkerte Co$ området hele dagen (kl 1200-2000) fordi de ikke klarer å forholde seg til demokratiske verdier som ytringsfrihet. Vi er bedre enn det.
Derfor må vi bestemme oss for når vi skal starte demonstrasjonen, og omtrentlig hvor lenge vi realistisk sett forventer å holde på. Foreløpig er det søkt om et bredt tidsrom, men jeg ble høflig spurt om vi kunne snevre dette inn noe, og sa ja til dette.
---
Tillatelsen fra politiet vil bli sendt når disse tingene er avklart. Så snart jeg har mottatt den vil jeg legge den ut slik at hver enkelt som deltar 12.04 kan skrive ut et eksemplar og ta med (slik at Co$ har mindre mulighet til å jakte ned én person som de kan oppfatte som vår "leder").
Ellers ligger søknad inne hos Oslo kommune v/Eiendoms- og byfornyelsesetaten som er grunneier. Sedvane fra kommunen er at man får tillatelse så lenge politiet har godkjent det. Med tanke på at vi er i Karl Johans gt er det et poeng
at vi ikke må stenge for vanlig ferdsel, men dette vil ikke bli noe problem i og med at vi er utstyrt med både vett og folkeskikk. Jeg holder kontakten med dem slik at vi forhåpentligvis får dette skriftlig snart - deretter gjør jeg som med politiets tillatelse. Jeg kommer i tillegg til å publisere retningslinjene kommunen har for dette - det som er klart er at det ikke vil være tillatt med standsmateriell i form av bord og lignende - vi benytter vår rett til å samle oss som en gruppe individer og ytre våre meninger, vi har ikke et stand av typen Co$ har på Egertorget.
Håper dere kan hjelpe til med å samle dokumentasjon og avgjøre tidspunkt
KJAPT, slik at dette ikke drar ut mer enn nødvendig.
For ordens skyld, OSA: Jeg er ikke Latimer, jeg vet ikke hvem Latimer er, og dette er den første og siste tillatelsen jeg har hatt noe som helst å gjøre med.
Dette innlegget har blitt redigert av anonymous_oslo: 31. mars 2008 - 15:22