Gå til innhold

Test: GPS-en som gir deg klar tale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håndfri funksjonen fungerer utmerket dersom du kjøper ekstern mikrofon. Denne koster 120 kr på komplett.no. Den burde absolutt fulgt med i pakken.

Helt enig. Denne mikrofonen gjorde susen (denne kan også festes til basen). Men i artikkelen står det at man ikke kan lese og skrive sms - det stemmer ikke, for det har i alle fall jeg fått til, uten videre plunder.

Jeg er meget godt fornøyd med denne, og legger ut på tur på den engelske landsbygda i påsken med denne i bagasjen. I Norge har den vært nyttig på turer over hele Østlandet og ned til Sørlandet, samt svippturer til Sverige. Fotoboksvarslingen er svært kjekk for en som er tung på høyrefoten, men det er abonnementsavgift etter en måned, og du må betale for oppdateringer etter dette - men de gamle markeringene forblir (du blir bare ikke oppdatert).

Det er også mye snasent tillegg du kan laste ned fra Garmins sider, blant annet bilikoner for kjørepilen.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Blaupunkt GPS fra VW, Medion (billig modell) og fabrikkmontert DVD fra BMW. Og jeg synes at Garmin har mange svakheter:

- Garmin mangler en viktig funksjon: visning/nedtelling av avstanden til neste sving. Selv en billig Medion har denne funksjonen. Denne hjelper veldig mye når du er i utlandet, spes. der det er flere svinger tett etter hverandre (f.eks. Paris).

- Når du bruker Garmin som fotgjenger modus, må du gå litt fort ca. 150m før den kan ta imot signal fra satellite, og likevel viser den "kjørerute" og ikke "gårute".

- Har noen prøvd ruten fra Trondheim Sentralstasjon til Værnes flyplass? Garmin ba meg kjøre i motsatt retning i en rundkjøring (som i England)?

- Oppdatering av kart er veldig tungvin.

- Photoboks database er ikke med som annonsert (først må man betale for å laste ned database, deretter må be om hjelp fra en dataexpert for å installere den)

 

Det er mulig at håndsfri/SMS funksjon er god, men ikke nok for en GPS enhet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nüvi 760 er basert på operativsystemet Windows CE, og det finnes derfor også tredjeparts programvare som passer til GPS-en.

 

Hvor? Sitter med den i hånda nå og det hadde vært kult å sjekket ut hva som finnes til den, men jeg klarer ikke finne noen sider som tilbyr downloads til garmin...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvorfor viser den Foran bak hver eneste gate navn når ma har den på kjør? Utrolig anoying.

 

Garmin Nuvi 760 altså.

 

Edit:

 

Det er jo selvsagt fordi den viser gaten som "kommer" men er det mulig å sette den i en modus som viser hvilken gate man er på, ikke den som kommer etterhvert? Visnings tiden på hvilken gate man er på er veldig kort.

Endret av Tobiah
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...