Gå til innhold

Grønnere og mer effektive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig å slutte å henvise til "grønnere" og "mer miljøvennlig" hele tida? enten så er det noen i hw.no som er veldig opptatt av dette, eller så sluker de alt produsentene sier rått. Er det noen som virkelig innbiller seg at det dreier seg om noe annet enn penger?

 

EDIT: "Mange av IT-produsentene ønsker å gjøre en forskjell og bli mer miljøvennlige"

 

Hvor stor er den steinen artikkelforfatteren har bodd under hele livet sitt?

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Er det mulig å slutte å henvise til "grønnere" og "mer miljøvennlig" hele tida? enten så er det noen i hw.no som er veldig opptatt av dette, eller så sluker de alt produsentene sier rått. Er det noen som virkelig innbiller seg at det dreier seg om noe annet enn penger?

 

EDIT: "Mange av IT-produsentene ønsker å gjøre en forskjell og bli mer miljøvennlige"

 

Hvor stor er den steinen artikkelforfatteren har bodd under hele livet sitt?

Det er vel ikke det at de ønsker, det er vel det at de er mer eller mindre nødt til å gjøre det. Nå som vi har RoHS og diverse andre krav, direktiver og lover som skal følges så er produsentene nødt til å gjøre noe. Jeg tipper de er litt framsynte og effektiviserer. Dessuten er det jo uansett i kundens favør at produktene blir mer effektive og miljøvennlige.

 

Men som du sier. Det koker nok den til pengene til syvende og sist, uansett hvem som sier hva.

Lenke til kommentar

Miljøargumentene er bare en pen måte å si at maskinene er energieffektive. Siden de totale energikostnaden gjennom hele levetiden til en server ofte overgår innkjøpskostnaden så er energieffektivitet et svært viktig kjøpsargument. Noe produsentene vet å benytte flittig. Ordene "miljø" og "grønn" formidler etter min mening godt at det er snakk om energieffektivitet.

 

Det var forøvrig ganske mange interessante løsninger i artikkelen. Jeg har bare undersøkt HP og Dell foreløbig men bør absolutt sjekke ut SuperMicro og Sun også. Godt å bli minnet på at det finnes flere produsenter av servere.

Lenke til kommentar
Miljøargumentene er bare en pen måte å si at maskinene er energieffektive. Siden de totale energikostnaden gjennom hele levetiden til en server ofte overgår innkjøpskostnaden så er energieffektivitet et svært viktig kjøpsargument. Noe produsentene vet å benytte flittig. Ordene "miljø" og "grønn" formidler etter min mening godt at det er snakk om energieffektivitet.

 

Jeg kaller det heller å surfe på bølgen. Det er nettopp slike ting som bidrar til å uthule hele miljøkampen. Jeg, og sikkert mange andre får alt miljøsnakket hele opp i halsen, siden 90% av det man hører om dette, kommer fra folk som vil tjene penger på det. Det er veldig ødeleggende for saken at dette ikke lenger er noe folk forbinder aktivister med et sterkt engasjement, men heller pengesterke hyklere som ser penger i det, som for eks. Petter Stordalen.

 

Ble veldig OT dette da ... Jeg liker ihvertfall ikke at hw.no så lett overtar ordbruken produsentene gjerne vil at vi skal bruke.

Lenke til kommentar
Det er ikke ulovlig eller umoralsk å tjene penger. Klarer man å kombinere det med noe som er positivt for miljøet så synes jeg det bare er bra. Det gjelder også Petter Stordalen.

 

 

det er jeg enig i, og det er vel den eneste realistiske måten å gjøre store forandringer på. Det må være mulig å tjene penger på det. "Problemet" mitt var opprinnelig at hw.no så lett overtar denne ordbruken på en helt ukritisk måte. Det andre jeg skrev mener jeg jo også, men det er en annen diskusjon ...

Lenke til kommentar
Er det mulig å slutte å henvise til "grønnere" og "mer miljøvennlig" hele tida? enten så er det noen i hw.no som er veldig opptatt av dette, eller så sluker de alt produsentene sier rått. Er det noen som virkelig innbiller seg at det dreier seg om noe annet enn penger?

 

EDIT: "Mange av IT-produsentene ønsker å gjøre en forskjell og bli mer miljøvennlige"

 

Hvor stor er den steinen artikkelforfatteren har bodd under hele livet sitt?

 

Glad vi er to. Er så mektig lei av å høre om dette klima pisset (som vi alle vet er sauelort) være tema for nyvinning. Leste at usa regner med at co2 utgiftene gir en omsetning på 1000 milliarder dollar årlig. La en sånn bransje fortelle oss fakta.

Lenke til kommentar
Husk at miljø og klima er to forskjellige ting. NyMaskin er den første som sporer over på klima i denne tråden.

 

Klima og miljæ. Dette har vært vekslet feil i måneder nå. Politikere og forskere tar stadig feil av begrepene, og ser ikke begrensingene.

 

Men nei, la oss legge all skyld på den stakkars forum innleggeren. Ja, La oss. Og la meg løpe for jeg ser skyggen av de som kan så jævla mye mer. Vil jeg klare det? Det ser så svart ut, men jeg gir ikke opp. Nei. Jeg finner en hoppestokk og hopper meg inn i himmelen. Men hva faen? Himmelen er jo full av kristne, jøder og allaher. Himmelen er mitt helvete. Hvor skal detaljejunkiene jage meg nå?Hvor? Hvor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...