Gå til innhold

Microsoft tar ingen sjanser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jeg virkelig nødt til å svare på det? Du tror kanskje MS lever i en verden bestående av sukkerspinn, gode ønsker og forståelse for at å være snill og grei bedrift koster penger?

 

Selvfølgelig benytter MS seg av alle mulige sjanser til å tjene penger, hvordan tror du verden henger sammen egentlig?

Lenke til kommentar
Er jeg virkelig nødt til å svare på det?
Selvfølgelig skal du begrunne påstandene dine.
Selvfølgelig benytter MS seg av alle mulige sjanser til å tjene penger, hvordan tror du verden henger sammen egentlig?

Selvfølgelig er MS ute etter å tjene penger. De aller, aller fleste bedrifter ønsker faktisk å tjene penger. Slik tror jeg verden henger sammen. Men det at en bedrift ønsker å tjene penger kan man vel ikke bruke som et ankerpunkt mot en bedrift? Måten de gjør det på, ja, men det er jo nettopp det de prøver å ordne opp i - som artikkelen forklarer.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal du begrunne påstandene dine.

 

Hva slags relevans har dette annet enn i kveruleringens ånd?

 

Nå er det slik at man normalt sett ikke trenger å begrunne eller å vise til kildebruk når det gjelder allmennkunnskap eller påstander som er utgangspunkt for en sannsynliggjøring (påstanden er forresten ikke min, men det kommer jeg tilbake til), ellers hadde det vært ganske vanskelig å skrive en tekst. Dette var det en direkte fortsettelse av begrepsbruken Simen1 brukte i innlegget ovenfor, hele innlegget er laget for å poengtere hvor korrekt innlegget hans var ovenfor artikkelens påstand om at «MS tar ingen sjanser». Det er med andre ord en fortsettelse av hans påstand om at MS selvfølgelig tar sjanser.

 

Selvfølgelig er MS ute etter å tjene penger. De aller, aller fleste bedrifter ønsker faktisk å tjene penger. Slik tror jeg verden henger sammen. Men det at en bedrift ønsker å tjene penger kan man vel ikke bruke som et ankerpunkt mot en bedrift? Måten de gjør det på, ja, men det er jo nettopp det de prøver å ordne opp i - som artikkelen forklarer.

 

Det er ikke mitt problem at du, bevisst eller ubevisst, feiltolker tråden og de to foregående innleggene.

 

Hvor har jeg kritisert MS? Du avslører deg selv i å projisere dine egne tanker om negative karakteristika ang. bedrifter, mens jeg er nøytral og simpelthen proklamerer realitetene i å være en storkapitalistisk bedrift. Som igjen: er allmennkunnskap, som du selv av en eller annen grunn poengterer i ditt innlegg nummer to - og dermed slår ihjel din basis for hele «diskusjonen» og blottlegger deg selv som noen som bare er ute etter å kverulere.

 

Det er forresten ingenting som heter «ankerpunkt», men vi kan godt diskutere rettskriving et annet sted.

Lenke til kommentar
EU er jo et "privateid firma", så skjønner ikke hvordan de kan ha rettigheter til å gi bøter til Microsoft.

Eneste de er ute etter er penger til sine korrupte toppsjefer som sitter og godter seg.

 

 

For et voksent innlegg. Kan ikke du skrive en artikkel som kan legges på forsida, så vi andre kan lære hvordan ting henger sammen?

Lenke til kommentar

Dersom Microsoft har lært av Vista, slik at Windows 7 eventuellt blir betraktelig bedre for brukeren, så ønsker jeg det velkommen.

 

2 år er ikke så lenge å vente for å komme seg forbi Vista. Men om det blir 2 år er jo ikke helt sikkert. Microsoft har det med å hale ting litt ut.

 

"Kom her hør på oss om denne nyheten. Vil du smake bittelitt?"

Så starter VM i venting..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...